Beställning

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Användarens profilbild
night rider
Wannabe
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 sep 2008, 08:49
VTX-modell: vtx 1800.2002
Ort: Skänninge

Beställning

Inlägg av night rider »

Hej jaq undrar om det är någon som kan hjälpa mig, jag funderar på att beställa grejor från usa har ej gjort det förut. Om man beställer tex ifrån direct line parts en del som kostar 329 Dollar vad det blir för pris i slutänden med tull frakt o moms..... ja allt som ska ingå.
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Beställning

Inlägg av XY »

Tjena!

Hur stor frakten blir brukar man få veta när man lägger beställningen. På totalbeloppet inklusive frakt får du lägga till ca 6% tull samt 25% moms på hela beloppet inklusive tull.

Exempel

Pryl 329 dollar
Frakt 40 dollar
Totalt 369 dollar x 7,92 kr = 2922,48 kr
6% tull = 175, 35 kr
summa 3097, 83 kr
25% moms på det = 774,46 kr
Totalt pris hemma cirka 3870 kr

Hälsn/XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
night rider
Wannabe
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 sep 2008, 08:49
VTX-modell: vtx 1800.2002
Ort: Skänninge

Re: Beställning

Inlägg av night rider »

Tack så mycket för hjälpen jag ville jämföra priset med att köpa samma pryl i sverige, det blir tydligen ca 2000 billigare att beställa ifrån usa
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Beställning

Inlägg av Bobby »

Om du inte har en kompis i USA som packar om det och skickar ett privatpaket märkt typ 'gammal skrot'. :wink:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Beställning

Inlägg av Geronimo »

Köpte grejer (Risers) på Directlineparts för 2 veckor sedan som kom förra veckan.
Priset var 160 dollar plus 40 dollar för frakten. Denna gång hade jag tur och slapp tull 6% och moms 25%. Däremot lägger banken på 2% på valutan.
Dessvärre funka inte de nya Risers på min rejkade hoj. Mätaren tar i tanken.
:(
Low, long and fat
Användarens profilbild
walaro
Wannabe
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 jun 2009, 07:57
VTX-modell: vtx 1300 2006
Ort: Hundby/Gnesta

Re: Beställning

Inlägg av walaro »

Hej hopp,
Här kommer mitt första inlägg/svar/fråga.. Jag funderade på att också beställa lite grejor från http://www.kuryakyn.com. (Ja ja, jag vet att man ska handla från dom lokala handlarna men jag har köpt mina hojar av Kenta på Mchörnan så mitt samvete är rent :D )Är det någon som har koll på hur ofta tullen "glömmer" att tulla och så vidare?
Danne
Crocodil Danne
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Beställning

Inlägg av XY »

Hej!

Jag har beställt en sju-åtta gånger och endast sista gången "slapp" jag betala tull och moms. Det berodde nog mer på att prylen kom i ett kuvert och inte i ett paket.

/XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Beställning

Inlägg av Orre »

Tjena walaro! Välkommen! :D

Nej paket från utlandet måste nog vara märkta med typ "varuprov" eller "gåva" och "värde kr.0,-" för att det ska gå tullfritt..
Dessutom bör varorna helst inte ligga "för snyggt" packat, och det får absolut inte innehålla något papper som det står några pengasummor eller ens $-tecken på. Altså ingen fölgesedel eller faktura! (Paket blir ofta öppnade)

Om det skickas från ett firma kan det va svårt.
Om det skickas TILL ett firma kan du bara glömma att få det tullfritt! Även om det faktiskt ÄR ett varuprov!... :evil:
Säkrast är att ha en kompis som paketet går via...

Undantag kan som XY säger vara brev.

Simma lugnt!
Orre
Bild
axa

Re: Beställning

Inlägg av axa »

Geronimo skrev:Köpte grejer (Risers) på Directlineparts för 2 veckor sedan som kom förra veckan.
Priset var 160 dollar plus 40 dollar för frakten. Denna gång hade jag tur och slapp tull 6% och moms 25%. Däremot lägger banken på 2% på valutan.
Dessvärre funka inte de nya Risers på min rejkade hoj. Mätaren tar i tanken.
:(

Tjena Geronimo!!
Håller just på att leta efter ett par risers typ pullback om du har dom kvar kan jag köpa dom av dej.
mvh Axa
e-mail NQB@telia.com
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Beställning

Inlägg av Dosan »

Prova att leta i t.ex Tyskland eller England, vettiga priser och ingen tull (EU land)
Har beställt en Davidahjälm från England och en Streetfighterhjälm från Tyskland, bra precis halva priset inkl. frakt
Har även beställt från USA och tyckte att det var värt även med tull.

Snart jävlarimej mullrar det i Västanbyn !!!!!
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Skriv svar