1300 eller 1800 för och nackdelar?uppdaterad!tips vi köp?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

karl
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 10 jan 2009, 13:22
VTX-modell: VTX 1800 -06
Ort: Hånger (smålands djupa skogar)

1300 eller 1800 för och nackdelar?uppdaterad!tips vi köp?

Inlägg av karl »

Hej jag ä ny här på forumet så kan ju börja med att presentera mig.
Jag heter Karl Ramsing å är 24 år, jag jobbar som anllägningsarbetare/grävmaskinist. Började köra motorcykel i sommras dock ingen honda utan en suzuki marauder 800.Men är sugen på att bytta till våren.

Så nu till min fråga vilken av vtx cyklarna rekomenderar ni? vad finns det för för och nacktdelar med dom olika modellerna? har även 1300 CBS (Combined Brake System)? Går de att bytta ut fotplattorna på 1300 mot vanliga fotpinnar?

Tacksamm för alla svar och tips!

MVH karl
Senast redigerad av karl den 21 apr 2009, 17:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bikerboy
Senior adept
Inlägg: 277
Blev medlem: 16 okt 2007, 19:22
VTX-modell: HD rocker 2008
Ort: Halland

Re: 1300 eller 1800 för och nackdelar?

Inlägg av Bikerboy »

CBS finns på 1800an som också har insprutningssystem!

Ang. fot plattorna vet jag ej, kan ju bara hoppas man kan byta ut plattformarna mot vanliga pinnar! :lol:

/BikerBoy 8)
FreddanKrokaBikers@hotmail.com

www.krokabikers.se

När någon gör dej förbannad,
tänk då på att det krävs ungefär 45 muskler i ditt
ansikte för att göra en arg min, men det
krävs bara 4 muskler i din arm för att nita den jäveln!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: 1300 eller 1800 för och nackdelar?

Inlägg av Nesse »

CBS finns inte på 1300 R modellen, fotplattorna kan du givetvis byta ut.