Varvräknare från Rivco

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

VTX18

Varvräknare från Rivco

Inlägg av VTX18 »

Hej VTX:are som är ute efter en varvräknare.
Efter att jag letat runt ett tag, så har jag äntligen hittat en som faller in i min högst personliga smak :wink:
MTL Custom kan ta hem dessa har jag fått till svar, väntar bara på pris och leveranstid.
Är det någon annan som är intresserad så ring/e-posta till MTL.
Bild finns under Medlemmars bidrag.
VTX18
xrider

Inlägg av xrider »

HDL tar 337 $ inkl frakt om man bara beställer denna sen till kommer moms o tull men då har du ju ett riktmärke
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

xrider skrev:HDL tar 337 $ inkl frakt om man bara beställer denna sen till kommer moms o tull men då har du ju ett riktmärke
Jag pratade med fedex idag, generellt är tull å moms 25% på inköps-summan, när man köper från en firma. Den debiteras på faktura, ca:2 veckor efter leverans, Kommer paketet via posten får man betala den summan när man tar ut paketet :D :cry:
xrider

Inlägg av xrider »

Så sant men Fedex brukar glömma det rätt ofta iaf om man får delleveranser. Tyvärr har HDL bytt till UPS o dom är duktiga på att ta betalt lägger dessutom på en avgift på 150 kr har jag för mig.
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Tackar för kostnadsupplysningsinformationen, jag tycker det är krångligt med dessa beställningar från det stora landet...
Har kanske tur eftersom Mattias på MTL e-postade att han nu befinner sig i USA och försöker ordna något som han skrev :)
VTX18
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Hej

Svaret jag fått från en annan importör är som förljer:
Jag rekommenderar dig att själv köpa in varvräknaren direkt från USA.
Som privatperson är chansen stor att du slippet både tull (ca 4%) och moms på köpet.
Du betalar i så fall t.ex $250 x kursen ca 6,50 + frakt ca 300 = SEK 1925:- (istället för 3700:-)
De flesta större internetshoppar i USA säljer även till utlandet, bara kolla i deras fraktvillkor.

Någon som vet hur man beställer från Amerikalandet.
VTX18
xrider

Inlägg av xrider »

Har beställt från USA ett flertal ggr funkar bra

http://hondadirectlineusa.com/vtx/index.asp

Ibland få man betala Moms o tull ibland inte du kan se fraktkostnaden när du beställer. Förr använde HDL Fedex men nu verkar dom köra med UPS o dom är noggrannare med tull o moms
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Detta verkar vara samma site men lite mer tilltalande att surfa runt på.
http://www.directlineparts.com :)
Skriv svar