RoadHouseBrand Slip-On Avgassystem

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

RoadHouseBrand Slip-On Avgassystem

Inlägg av Orre »

Hei!

Efter att ha läst mängder av omtaler och erfarenheter (och lyssnat på ljudklipp) :? se'n i höstas, fick jag äntligen bestämt meg för ett "RoadHouseBrand Shorty Slip-on".
När jag nu skulle beställa visade det seg så klart att Roadhouse har kursat... :cry: Förhoppningsvis kommer de på banan igen i maj månad...
Mailade till "Hondadirectline" och bad om de kunne va så vänliga att kolla hos andra förhandlare. En "Drew Derevensky" svarade med en gång, och en vecka senare hadde jag et Roadhouse på posten! :D Super service!!
Det kostade meg ca. 2900,- med moms och frakt. (Dollarkursen är vansinnigt låg nu!)

Det tog meg 20 minuter att skruva av org. blåset och trä på det nya!
Kanon gott tomgångsmuller! Dovt och mulligt! och en snabb vridning på gasen ger en riktigt häftig upplevelse! :D Från sadeln hörs pådraget vid höga varv mest ut som en race-car!.. Var först lite osäker på om jag gillade det, men jag blir nog överbevisad om det också! :lol:

Kort sagt. Ett kanon-kjöp! Og så enkelt att köra på besiktning da! :wink:
Rekommenderas!

Ps.
Monterade på "Hypercharger" några dagar senare, och det blev en rigtig WOW! upplevelse! -Märkbart piggare! Och märkbart bättre ljud i blåset!
Rått! :D

Ps lite till...
Det hör ju till saken att cykelen går kanon-fint! Har bara kört några få mil ännu, men så gott som ingen "backfire"! En och annan sällsynt puff vid decelerering bara!
Om jag då förstår saken rätt, är PC eller annan mappning bara för att fin-tuna för att få ut de sista kusarna eller? Menar jag har läst nånstans att det inte är nödvändigt?..

Orre
Senast redigerad av Orre den 23 mar 2008, 15:25, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Big Bike

Inlägg av Big Bike »

Hej Orre.

Tycker du ska investera i en Powercommander.
Motorn bör fintunas för rätt luft-bränsleföhållande.
Kan i värsta fall ta skada av fel förhållande.

//Big Bike
TheMan

Mer info ang beställning av roadhouse

Inlägg av TheMan »

Hej Orre
Läste precis ditt inlägg. Är på jakt efter ett sådant system till min vtx1800 skulle vilja ha lite mer info om hur du gick till väga när du beställde från usa. verkar ju vara grymt prisvärt. :D

Janne
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

@ Big Bike. Hej på deg!
Jo jag har ju läst om det... Klart att det hörs lite skrämmande ut att motorn kan ta skada! Men som sagt så blev det ingen som helst märkbar fel-tändning, så då tänkte jag kanskje jag kunne slippa några fler inngrepp.. (Vulcanen jag hade skjöt riktiga salvor vid decelerering)
Men det är klart att med den märkbara ekstra puffen i ryggen så får man lust på att ge den store starke det han vil ha! :lol:
Skulle gärna sluppit att bänka förstås... Hur är det med "closed loop" system, vad har jag för alternativ?

@ TheMan. Tja Janne!
Jo helt klart rätta tiden att handla i USA nu! Betalade NOK 5.17,- för dollaren förra veckan! (ca SEK 6,20,- på forex just nu) Om du räknar i runda tal kr. 8.50 per dollar så är du ganska närma totalprisen hem i postlådan med moms och frakt.
Har handlat lite hos www.hondadirectlineusa.com . Massa snacks till våra cyklar! :wink: Vanlig enkel nett-handel med Visa. Inte konstigare än att handla pizza... Har inte fått dom til att sända paketen som gåva/varuprov, men man får väl bara akceptera den där j_a momsen... :? Det är så klart inte heller att vänta från ett stort mail-order-företag... Bra, trevlig och snabb service annars! :)
Vad det gäller "RoadHouse Brand" så är fabriken som sagt nere just nu. Men skriv ett snällt mail till drew@directlineparts.com och hälsa från en mycket nöjd Jan Orre i Norge, så kanskje han kan fixa ett till deg också!
RoadHouse har för övrigt en lång versjon också, som är så godt som lik orginal-blåset. Ska visst va ännu mörkare i rösten!... :D Du finner dem med sina varu-nummer under linken över!

Orre
Bild
Skriv svar