Ny medlem......Lycklig Idiot

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Är en lycklig ägare till en VTX 1800 sedan ungefär en vecka tillbaka. Skulle bara in och prova lite olika hojor, men när jag och sambon provkört VTX:en såg vi bara på varandra och sa...."Den ska vi ha!!!" Och så fick det bli, några dagar senare hämtades den hem.

Är 40 årig Göteborgare som numer sedan 2000 bor i Örebro. Bor tillsammans med sambo, dotter och två bonusbarn i hus strax utanför Örebro. Tog Mc-kort sent i livet, för ca två år sedan (vissa hävdar 40 årskris, men jag förstår inte överhuvudtaget vad de pratar om). Körde tidigare Yamaha XJ 600 men kommer nu troligen aldrig att byta märke eller modell. Har ett stort handikapp och det är att jag har tummen mitt i näven.....men anser att verkstäder också ska tjäna sitt levebröd....Har iaf hittat var man tankar och hur man startar hojen..... :yahoo: . Letar efter någon som kan hjälpa mig att få ordning på ljudet på hojen så den inte låter som en symaskin.....någon som vet någon i mina hemtrakter, eller som själv känner sig manad??? Betalar bra.... :yes: :drinks: ......

Jaja det var lite kort om mig...någon som undrar något så bara fråga på......
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Geronimo »

Välkommen till bästa klubben och grattis till fina hojvalet :clap:
Ta med hoj och sambo ner till årsträffen i Österlen om 2 veckor. Där kan ni frossa bland olika Vtx-avgassystem och hitta ert favoritsound. :D

Tony
Low, long and fat
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av 88:an »

Grattis Peter till ditt vtx köp :yahoo:

Vtx riders = som en stor fam.

Vi kanske ses på träffen 6/6-9/6 :question: :exclaim: :exclaim:

Hälsn från en vtx-kompis :yes:

m.a.o 88:an.../// (64+) :peace:

:drinks: ta mig fan för köpet :exclaim:
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Gusten »

Ett stort grattis till ett bra val av hoj, och det finns många duktiga skruvare i ditt område som kan hjälpa dig med ombyggnad. Välkomnar er in i en av Sveriges trevligaste klubbar.
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Tackar tackar!!!!

Kan tyvärr inte komma på träffen i år.... :sorry: ... Siktar på att komma nästa år!

Gusten finns det? Menar du firmor eller folk som är duktiga och skruvar i sina garage?
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Bobby »

Välkommen till en suverän klubb!
Synd att du inte kan komma på årsträffen för där har du chansen både att bli bländad av alla häftiga custom fixar och träffa de bästa hoj åkarna jag någonsin mött!

Angående ljudet, så börja med att söka på forumet så får du säkert lite idéer. De som bor i Örebro trackten kommer stämma in med förslag aldeles strax :good:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Bobby skrev:Välkommen till en suverän klubb!
Synd att du inte kan komma på årsträffen för där har du chansen både att bli bländad av alla häftiga custom fixar och träffa de bästa hoj åkarna jag någonsin mött!

Angående ljudet, så börja med att söka på forumet så får du säkert lite idéer. De som bor i Örebro trackten kommer stämma in med förslag aldeles strax :good:

Japp synd att jag inte kan komma......Har tittat en del på forumet och även på lite andra ställen på detta beryktade Internet.... :perfect: Dock är det väl så att det är svårt att få en uppfattning riktigt vad det är man vill ha när man inte vet riktigt vad man vill ha..... :thinking: Får ta och åka runt lite på stadens gator och torg och lyssna lite på vad andra har för något....Behöver inte låta högst och värst men inte heller som det är nu som en symaskin....Hoppas också att Närkingarna snart hör av sig med tips och råd.... :good:
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Gusten »

Lycklig Idiot skrev:Tackar tackar!!!!

Kan tyvärr inte komma på träffen i år.... :sorry: ... Siktar på att komma nästa år!

Gusten finns det? Menar du firmor eller folk som är duktiga och skruvar i sina garage?
Det finns duktiga hemmaskruvare i din region.....kolla in din region så ser du vilka som hör hemma där
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Gusten skrev:
Lycklig Idiot skrev:Tackar tackar!!!!

Kan tyvärr inte komma på träffen i år.... :sorry: ... Siktar på att komma nästa år!

Gusten finns det? Menar du firmor eller folk som är duktiga och skruvar i sina garage?
Det finns duktiga hemmaskruvare i din region.....kolla in din region så ser du vilka som hör hemma där
:good:
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Martin »

Välkommen i klubben!! Peter. Du har många vänner runt Örebro, Nesse, TB, Joe, Cadde (Precident,) och säkert fler, med stora kunskaper om VTX:er, bara att söka på trådar eller fråga, så får du en söksträng eller ett svar. Synd att du inte kan dyka upp på årsträffen, men hoppas du kan visa intresse vid någon annan träff lokalt. Vi försöker att träffas nån mer gång än vårt årsmöte, i vår region eller angränsande, tex i Askersund, Svartå, Läckö eller vad som ligger lika långt för alla. Bra val av cykel, du kommer inte ångra dig. Kör säkert, så träffas vi snart nånstans.

Martin
Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Martin skrev:Välkommen i klubben!! Peter. Du har många vänner runt Örebro, Nesse, TB, Joe, Cadde (Precident,) och säkert fler, med stora kunskaper om VTX:er, bara att söka på trådar eller fråga, så får du en söksträng eller ett svar. Synd att du inte kan dyka upp på årsträffen, men hoppas du kan visa intresse vid någon annan träff lokalt. Vi försöker att träffas nån mer gång än vårt årsmöte, i vår region eller angränsande, tex i Askersund, Svartå, Läckö eller vad som ligger lika långt för alla. Bra val av cykel, du kommer inte ångra dig. Kör säkert, så träffas vi snart nånstans.

Martin
:good: :peace:
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Tiger
Regionskontakt Gävleborg
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 jul 2006, 17:58
VTX-modell: VTX 2000 svart 2006
Ort: Gävle

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Tiger »

Tjena Peter!
Välkommen i klubben.
Jag har ett Vance & Hines avgassystem liggande om du är intresserad av ett sånt.
Du kan slå mig en signal om du är intresserad.
073-6401198.
Med vänlig hälsning
Tiger "Peo" 8)
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Nesse »

Ha ha ha ha, nu försökte tiger bli av med gammalt skrot ;-)

Som sagt, du kan titta förbi hemma hos mig i helgen om du har lust...

/Nesse
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Lycklig Idiot
Wannabe
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 maj 2013, 02:38
VTX-modell: VTX 1800 C 2006
Ort: Örebro

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Lycklig Idiot »

Nesse skrev:Ha ha ha ha, nu försökte tiger bli av med gammalt skrot ;-)

Som sagt, du kan titta förbi hemma hos mig i helgen om du har lust...

/Nesse
Japp har planer på att våldgästa och tilltvinga mig en kopp kaffe om jag hinner i helgen. Ev ska jag och sambon ta en heldagstur på hojen på lördag, så lite beroende på när vi kommer hem. Annars ska jag se om jag/vi hinner på söndag.
______________________________________________
Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny medlem......Lycklig Idiot

Inlägg av Nesse »

Lycklig Idiot skrev:
Nesse skrev:Ha ha ha ha, nu försökte tiger bli av med gammalt skrot ;-)

Som sagt, du kan titta förbi hemma hos mig i helgen om du har lust...

/Nesse
Japp har planer på att våldgästa och tilltvinga mig en kopp kaffe om jag hinner i helgen. Ev ska jag och sambon ta en heldagstur på hojen på lördag, så lite beroende på när vi kommer hem. Annars ska jag se om jag/vi hinner på söndag.
Välkommen, kaffe finns alltid :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar