VEM ÄR VEM ?

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

silver

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av silver »

Hej Jag heter Dick Persson och är 48 år och är Gift sen 1992 och har tre vuxna barn två flickor och en pojke flickorna är 23 och 26 och pojken är 30 år min fru heter Inger . Vi har två barn-barn Fem och åtta år härligt. Vi bor i en villa i Filipstad och jag jobbar på Wasa Bröd som Kvarnarbetare sen 1979 mina intressen är VTX 1800 Jakt Fiske Colt-Revolvrar. Jag köpte min VTX 2002 och har varit nöjd med den så jag har inte haft behov av att byta . Mc är svart.Namnet silver kommer från mitt dåvarande nyinköpta avgassystem silver theil konstigare än så är det inte. Mc, som jag har haft är Roial eimfeld inte säker på stavningen en 47a och en 50,a 500cc lyx en maico 250cc en silverpil 175cc en Kawasaki Spectre 1100cc en kawasaki 800 custom en triumf 900cc och nu VTX 1800cc 02 :roll:
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av alba »

Nu börjar det ta sej
Det är kul att se profilen på er, och att dom flesta gubbarna är gamla hojåkare, vilka rariteter som har stått i era garage
Åxå en intressant grej är vilken salig blandning av yrken från trakikkordinator till mjölnare :roll: :oops: :D Det finns tydligen ett par målare åxå 8) 8) :mrgreen:
Det som slår mej vilken ungdomsavdelnig vi skulle få om alla avkommor skulle ansluta sej
Med andra ord vilka frögurkor det finns i klubben :wink: :roll: :lol: :D
Senast redigerad av alba den 02 jan 2010, 10:06, redigerad totalt 2 gång.
axa

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av axa »

Bra ide att köra en en lite närmare presentation.
Namn : Lars-Erik Axenhag nickname Axa
Född : 1950 i januari (i Sandviken Gästrikland)
Jobb : Scania i Södertälje, efter en arbetsskada kör jag rundtursbuss
och personbil inom området.Var tidigare anställd inom kvalitet-
revision.
Mc : Började med en BMW-900:a sedan blev det en Honda boldeor
900 med efterföljande Kawazaki 1000 chain men var inte
nöjd med den utan köpte en Goldwing, vilken jag älskade.
Efter att ha börjar studera slutade min mc-kariär och Guld-
wingen såldes.
Sen kom det ett återfall 2007 då köpte jag en winge av
1988 årsmodell,men jävlar vad den var tung så det blev en
VTX istället.Jag har tyvärr åkt på en hjärtinfarkt nyligen och
känner mej lite yr,så vi får väl se om det funkar med hoj-
åkandet i framtiden.Hoppas det går bra,och att vi syns i
somma

MVH
Axa
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Raffe Gbg »

axa skrev:Bra ide att köra en en lite närmare presentation.
Namn : Lars-Erik Axenhag nickname Axa
Född : 1950 i januari (i Sandviken Gästrikland)
Jobb : Scania i Södertälje, efter en arbetsskada kör jag rundtursbuss
och personbil inom området.Var tidigare anställd inom kvalitet-
revision.
Mc : Började med en BMW-900:a sedan blev det en Honda boldeor
900 med efterföljande Kawazaki 1000 chain men var inte
nöjd med den utan köpte en Goldwing, vilken jag älskade.
Efter att ha börjar studera slutade min mc-kariär och Guld-
wingen såldes.
Sen kom det ett återfall 2007 då köpte jag en winge av
1988 årsmodell,men jävlar vad den var tung så det blev en
VTX istället.Jag har tyvärr åkt på en hjärtinfarkt nyligen och
känner mej lite yr,så vi får väl se om det funkar med hoj-
åkandet i framtiden.Hoppas det går bra,och att vi syns i
somma

MVH
Axa
När jag såg att det finns en mjölnare i klubben trodde jag att det var du Axa. Hört talas om Axa-kvarnen? Men du är ju inte alls den gubben. :roll:
Hoppas du kryar på dig så du kan åka lite hoj även till våren och sommaren. Så länge man klarar att svinga benet över sadeln... Men hälsan är givetvis det som kommer först av allt. Gott nytt 2010! :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
MC
Regionskontakt Södermanland
Inlägg: 1011
Blev medlem: 01 nov 2005, 13:16
VTX-modell: Laserblå 1800C-02
Ort: ESKILSTUNA

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av MC »

:evil:
Senast redigerad av MC den 08 jan 2010, 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
Honda VTX 1800C-02
Victory Hammer S-07


Keep The Streets Empty For Me!
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av birdie »

Vem är vem? Här kommer birdie med sitt utvik!

Thomas Waldenstedt, född 1949 i Karlsborg, Västergötland. Har bott i Jönköping sedan början av 70-talet. Började min yrkeskarriär i skolans värld – lärare, studierektor, rektor - där jag stannade i ca 30 år.
Har två vuxna barn. En son, 33 år, som är polis i Gävle och en dotter, 26, i Sthlm som skall utbilda sig till flygledare om allt går vägen. Hon kör en mattsvart Ducati Monster 696 -08. Vi har m a o fullt sjå att värja oss för sonen!

Engagerad i Svenska Golfförbundet i ca 20 år som förbundsdomare, ordf. i SGF:s Regelkommitté i 8 år, kvar som ledamot i Regelkommittén. Är numera heltidsanställd på PGA European Tour (proffsgolf) i London, England och reser världen runt som professionell golfdomare på alla Europatourtävlingar. Genomgått div. regelkurser i golf i St Andrews, Scotland samt i San Francisco, CA, Palm Springs, CA och West Palm Beach, FL i USA. Varit Rules Official på the Open Championship (British Open) 5 ggr. Medlem i 3 st. golfklubbar – St Andrews Golf Club i Scotland, Sand Golf Club i Jönköping samt Jönköpings Golfklubb.

Reservofficer på P4 i Skövde och har varit FN observatör i Mellersta Östern i 1 år – Israel, Syrien, Egypten och Libanon. Tillbringade 1,5 år i Bosnien med NATO styrkorna och tackade nej till en tjänst i Kabul, Afghanistan och en tjänst som EU monitor i Sarajevo, Bosnien när jag fick golfjobbet i London, England.

Min första mc var en Suzuki 1400 -98 som jag hade i ca 3 år och därefter en Honda VTX 1800C -05 som jag köpte ny. Var i min ungdom fascinerad av Norton Commando 750 cc - en klassiker idag!

Åren går och tillbringar numera mycket ledig tid i sommarstället vid sjön Viken (Göta kanal) i Västergötland.

/birdie
PS! Nu begriper ni att mitt nickname inte har så där jättemycket att göra med fåglar...
Senast redigerad av birdie den 07 jan 2010, 17:59, redigerad totalt 1 gånger.
Never up - never in!
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Raffe Gbg »

MC skrev:Hallå där!

Martin "MC" Centerwall. Född & delvis uppväxt i Härnösand sedan 1967.
Bor nu tillfälligt i Eskilstuna sedan 1997. Där jag utbildade mig till "bilplåtis".
Har nu tagit C körkort & satsar nu på att få tungt släp också.
Arbetar så lite jag kan, har jobbat som blästrare å industrilackare senaste tiden. Har ingen släkt, vänner, husdjur eller fam. här.
Är nog en "vanlig" trevlig svensk "gubbe" när man väl lär känna mig.
Mina intressen är följande, Bilar, Bågar, Brudar & att fota dessa. Just nu tycker jag om att åka över till USA & på sikt hoppas jag att man kan bosätta sig där i dom sydliga delarna.

Tack å hej! M C

Jag skiter i om det inte är dina döttrar, jag gillar dom ändå.. 8)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av XY »

Jag är glad att det inte är dina döttrar...för jag gillar dom.... :twisted:
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Nesse »

Kan inte vara MC:s döttrar, för de ser trevliga ut :-P (så gär det mc när man provocerar :twisted: )
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Peo »

Här är ju den gamla tråden som även då spårade ur......
Vore ju roligt om den återuppstår...hmmmm
överkurs eller????
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Mange »

Magnus heter jag, 33 år och gift med Jenny och vi har 2 ungar på 3 och 7, och bor på Munsö på mälaröarna.
Jag jobbar som Servicetekniker inom värme och ventilation på ett företag som börjar på Y och slutar med it.
Har alltid haft ett intresse utav motorcyklar och gått och trånat efter en HD länge, men inte riktigt fått tummen ur.
Men efter mycket lobbande fick jag tillåtelse utav regeringen och tjacka en hoj och då blev det en vtx 1800 och jag e så grymt nöjd.
Bild
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av alba »

Peo skrev:Här är ju den gamla tråden som även då spårade ur......
Vore ju roligt om den återuppstår...hmmmm
överkurs eller????
Du har helt rätt PEO
Här kan du göra en insats NESSE redigera och lås tråden väl synlig
Jag har läst om alla inlägg, det är kul att kolla alla gubbs och öden som för oss hit

HHHHmmm kanske bör den här tråden höra hit Presentation av nya medlemmar eller tvärtom ?
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Schassen

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Schassen »

Hej på er alla, den här tråden har jag inte sett förut men inte undra på den skapades ju innan jag blev medlem. Många av er vet redan vem jag är och lite om mig men för er som inte vet ...

På forumet kallas jag Shassen "Sergeant" på mitt modersmål. Föddes i USA 2 juli 1958 och kom till Sverige första gången i 1960 och bodde då här fram till 1974-06-01 då jag återvände till USA för att bo med morsan, hennes gubbe och min amerikanska halvsyrra.

Kom tillbaka till Sverige efter militärtjänsten i USA i slutet av 1988. Mitt namn är egentligen Thomas, efternamnet kan jag informera om i verkligheten om så önskas. Jag är genom farsan svensk medborgare och genom morsan amerikansk medborgare, jag är alltså dubbel medborgare. Jag arbetar inom tung industri, närmare bestämt på SKF i Gamlestan i Göteborg där jag har varit anställd sedan min retur till Sverige i 1988.

Har alltid, ja så långt bakåt i tiden jag kan minnas velat ha hoj vilket jag ofta har drömt om så hösten 2009 insåg jag att livet är kort, mycket kort och därför slog jag äntligen till och tog mig i kragen för att förverkliga denna dröm. Tog det skriftliga provet under hösten 2009, började övningsköra i april 2010 och tog kortet strax före midsommar 2010. Har bara ägt en hoj dvs. den jag har nu en 2003 Honda VTX 1300S på vilken jag körde ca 1 300 mil första säsongen :mrgreen:

Hittade denna klubb av en slump när jag satt och letade hojar och eftersom jag visste då att jag ville ha en VTX slog jag till och blev medlem här också 23 april 2010 tror jag det va.

Bor gör jag i Lerum som ligger strax utanför Göteborg i riktning mot Alingsås på E-20. Här äger jag en andel i en bostadsrättsförening. Har sedan mitt inflytt även suttit med i styrelsen, först som suppleant vilket snabbt omvandlades till sekreterare under det första året, år två var jag assisterande kassör och år tre (pågående år) är jag ordförande.

Jag har en KY examen (80 p) i Handelsekonomi med inriktning på inhmesk och internationell marknadsföring, inköp & logistik och ekonomisk planering och uppföljning sedan maj 2004.

Övriga intressen omfattar bl.a. forskning i Nordamerikas urbefolkningar (se länken som leder till min hemsida).

Min största svaghet är att jag har svårt att låta bli skriva på detta forum vilket har fått blandade reaktioner. I verkligheten kan jag dock ibland vara väldigt tystlåten, alltså inte särskilt amerikansk.

Hoppas vi ses på vägarna i sommar, PEACE!
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Orre »

Tjenixen Mange! 8)

STORT GRATTIS till ditt val av hoj!! :wink:
Och välkommen till en mycket trevlig klubb!
Hoppas du också tar följe med de andra från öst-kanten så vi alla får träffas i Tønsberg i juni!! :mrgreen:

/Orre
Bild
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Geronimo »

Den här tråden har ju perfekta inlägg för kategorin "Presentation av nya (och gamla) medlemmar" Var och en kunde fått en egen tråd med sitt nickname som rubrik.....:wink:
Low, long and fat
Skriv svar