VEM ÄR VEM ?

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Orre »

Geronimo skrev:Den här tråden har ju perfekta inlägg för kategorin "Presentation av nya (och gamla) medlemmar" Var och en kunde fått en egen tråd med sitt nickname som rubrik.....:wink:
JA! Vad kul det hade vart om vi hade haft en SÅN kategori!!... :!: :twisted: Bild
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Nesse »

Ahh men hur skulle man kapa trådarna då, det går ju inte???
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Martin »

NESSE, dä ä ju dä som ä meningen!!

/Martin
Schassen

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:NESSE, dä ä ju dä som ä meningen!!

/Martin

Nesse!
Användarens profilbild
Erza
Wannabe
Inlägg: 51
Blev medlem: 23 maj 2010, 12:29
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Sandviken

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Erza »

Jag heter Henrik Eriksson. Kallar mig själv för Erza här på forumet och jag hör väll till den yngre generationen av detta härliga gäng. Var yngst på förra årsträffen med mina idag 31 år. Jag jobbar som fordons förare på en industri. Där Dosan är min "chef". Så han har lurat på mig både jobb och att börja åka vtx. Två saker han har gjort bra iaf ;)
Jag har precis skaffat mig ett eget garage med tillhörande hus. Kan inte vara nöjdare nu när jag kan greja i mitt aldeles egna garage med mina leksaker. Nackdelen är att en del av inkomsten som var tänkt till att pimpa hojen just nu går till rust. Men jag är ju inte så mycket för bling iaf, så jag kan nog sälja nått mer från hojen min, eftersom jag snart har sålt av hälften av allt blänkade som fanns på den.
Jag har åkt hoj sen -01. Så förutom att nött runt på en skit cool Pusch Florida i min ungdom som gjorde brudarna knäsvaga. Så har jag hunnit med 1 gsxr 750 och 2 st Aprilia Rsv mille. En skrotad o den sista såldes pga tappat intresse för hoj åkning. Ända tills jag en dag var hem till Dosan för att kolla på hans VTX som han hade flyttat fram fotpinnarna på. Han tjatade på mig en prov tur. Jag som aldrig hade kört en custom förr.
Vi kan väll sammanfatta det med att jag blev såld!!! Hojåkning fick en helt ny innebörd. En snygg svart hoj, rätt stuk, brudarna blev än mer knäsvag än med floridan (om det nu går) och 1800cc som kittlar en i pungen när man rör lite på gasen. Så från att ha tappat allt sug av att åka hoj, till att 3 dar senare införskaffat sig ett riktigt prakt exemplar. En Svart Honda VTX 1800 !!!!! Är inte livet underbart!!
Shut Up and Jump!!
nailil
Stödmedlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 feb 2011, 11:05
VTX-modell: Stödmedlem
Ort: Värnamo

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av nailil »

Det här är nailil, som beroende på dålig fantasi, inte kunde komma på ett enklare nick än att vända på tilltalsnamnet... alltså: Lilian med tilltalsnamnet Bergquist.
Jag bor i Värnamo och kör själv en Kawasaki EN500 - vilken är den trejde hojen jag har. Den första var en Honda NSR 125, som jag köpte när jag var 55 bast. Den passade mig egentligen väldigt bra, för jag nådde ner till marken med mina korta ben.
Därefter blev det en Kawasaki ER500. Den passade mig inte alls, för jag nådde inte ner till marken med mina korta ben, vilket hade till följd att den lade sig tre gånger, medan jag satt på den!!!
Jag kom med i den här klubben som stödmedlem, eftersom min vän Sergeant hade funnit mig på nätet. Ganska snabbt efter får första repa tillsammans upptäckte han båda mina goda egenskaper (ödmjuk och tystlåten) och ville ha med mig på fler repor. På den vägen är det....
FALO
Wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 aug 2005, 17:53
VTX-modell: 1800 2002
Ort: FALUN

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av FALO »

Tja jag ska väll inte vara sämre nu när jag börjat få tid av mig själv att verka igen!

Falo var namnet och kallas för Fredrik Arvidsson bor i falun och nyss fylda 42år Har en bästa vän som fru och 2 st guldklimpar förutom moppen. Edvin en 05 och Hilda en 06 de är mer eller mindre självgående.

Jobbar som trafiklärare i borlänge nu för tiden.
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Dosan »

Jahaja.....ok...så var det då Dosan, som jag fick heta efter att ha ätit upp nya arbetskamratens baconlindade kycklingfilé som hans mamma lagat och lagt i hans matdosa den dan.......(duktig att laga mat är hon, Jönssons mamma iallafall)
Mitt arbete är att vara springpojk, slagpåse och jourhavande medmänniska på ett företag med 34 anställda som hyr ut maskintjänster dygnet runt sju dagar i veckan åt stålverken i Sandviken och Hofors.
Förutom mej så känner ni ju också igen Erza här i klubben som jobbar på samma ställe och är min springpojk och slagpåse.

Erza har jag känt sedan han var mopedist och innan det här så åkte vi mycket snöskoter tillsammans, från Sälen i söder till Kebnekajse i norr.
Förutom snöskoter och VTX så har det det blivit ca 400 enduro och crosstävlingar under 17 års tid, alltifrån Tyska mästerskapen och Novemberkåsan till klubbmästerskap i AMF Årsunda och SMK Dala.

Gift är jag också, sedan 15 år tillbaka, med Maria som tog MC-kort i höstas och har en Meanstreak 1600 som väntar i garaget.
Här finns också två smådosor, Elin född -00 och Sofia född -97.
Stuga har vi i Svabensverk och kanske kommer det en inbjudan dit för lite samkväm där i skogen med det som hör till.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Senior
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 15 nov 2010, 15:47
VTX-modell: VTX 1300S, 2006
Ort: Kristianstad

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Senior »

Hej. Har den senaste tiden varit slö till att titta in här, men det har sina randiga skäl. Flytt, husförsäljning, lite tid att åka, m.m. men då jag p.g.a. "mogen" ålder kallar mig "Senior", ska jag väl få lite bättre med tid kommande år. Mitt riktiga namn är Jerry Dahlskog, och jag är pensionerad Militär/Region/Läns-musiker, boende i Kristianstad. Är ingen "återfallsknutte", utan började mitt mc-åkande på en Honda 500 Four av 77 års modell som en kompis till mig ville sälja för så där 15 år sedan. Hade ju inte ens moped när jag var grabb, så erbjudandet att köpa hans mc mottog jag först bara med ett vänligt leende, men samtidigt bestämt avböjande. Men tanken på att köra mc växte, och till slut blev det ändå ett köp av den svarta, hjulbenta skönheten. Senare blev det byte till en Honda VT 750 -98 i en som jag tycker snygg färgsättning; Creme och grönt. Med denna hoj genomförde jag 2010 mitt livs resa, som jag faktiskt önskat att få göra sedan jag började åkandet. En tio dagars mc-resa i Skottland. Otroligt vackert landskap! Efter den resan blev det sedan läge att byta till den röda VTX 1300 jag idag äger. Minns att jag blev otroligt sugen på en sådan första gången jag såg en hos mc-handlaren. Framför allt det tuffa stuket på lyktan med sin "keps", drog mina ögon till sig.
natural
Oinvigd mästare
Inlägg: 300
Blev medlem: 06 okt 2009, 14:26
VTX-modell: vtx 1800,2005
Ort: SORUNDA
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av natural »

hej ! Natural va namnet som kommer av att jag spelade naturalgolf för ett tag sen, men jag kallas för Gert Altstrand.
Bor i Sorunda söder om stockholm och har haft flera hojar . Började med en silverpil och en husqvarna motocross
sen blev det Triumph Bonneville och senare i livet en kawazaki 1100. Nu ännu senare kör jag VTX 1800 och den går
ju som ett lok. Har slutat jobba så nu finns det lite mer tid till hojåka som krockar lite med mitt golfintresse ibland.
Har två utflugna killar varav den ena kör Harley. Ser fram emot sommarens äventyr.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Nesse »

natural skrev:...Har två utflugna killar varav den ena kör Harley...
:thinking: Grubblar inte du över hur du kunde misslyckas så i uppfostran :p :drinks:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Tiger
Regionskontakt Gävleborg
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 jul 2006, 17:58
VTX-modell: VTX 2000 svart 2006
Ort: Gävle

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Tiger »

Då var det dags!
Jag namngavs till Per Olov Olsson och har Tiger som nickname i VTX Raiders.
Jag blev medlem 23/7-2006.
Var på mitt första årmöte 2006 då var vi 6-7 medlemmar närvarande.
Min start på livets krokiga väg började 22 mars 1963 är uppvuxen och fostrad på söder i Gävle.
Träffade min nuvarande fru Ingela 1981 fick en pojke 1985 och en flicka 1987.
Började min arbetskarriär 1984 på en massafabrik i Gävle
Bytte arbetgivare och flyttade till Norrsundet "ca 4 mil norr om Gävle" 1986 för att jobba på en massafabrik.
Även jag och min familj flyttade till Norrsundet 1987.
1988 var jag åter tillbaka att jobba på fabriken i Gävle.
Flyttade till Valbo"ca 8 kilmeter väster om Gävle" 2002 där jag i skrivande stund bor.
Mina barn är utflugna.
Mina intressen är MC,Skoter samt även att åka att titta på motorsportsevenemang.
Blev med en röd vtx 2006 som sedemera blev demolerad av en buss.
Köpte en ny svart vtx som är den mc som jag åker på nu.
Ta det lung i trafiken.
Hoppas att vi träffas.
MVH T
Användarens profilbild
Hisings Mange
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 maj 2012, 12:03
VTX-modell: Stödmedlem
Ort: Göteborg m.m.

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Hisings Mange »

Hisings Mange är stödmedlem eftersom valet av 1800 föll på ett annat märke än Honda,,
Brorson till 88'an och som jag kört en del hoj tillsammans med (fast inte så mycket, eftersom han mest fikar när han "kör" :p ).

Körde motocross som ungdom, men skaffade familj istället för hoj när jag flyttade hemifrån.
Numer är barnen 17,20 och 22 år och själv är jag morfar sedan 2010.
Jag bor och jobbar i Göteborg (Hisingen/Kville), men kidsen bor i Falköping, så jag bor där också (Ranten) när jag inte arbetar.

Första väghojen var en GPZ900 som var en drömhoj när jag var ung, fast den köptes när jag "inte var så ung" (2007).
2009 ville jag börja åka "lugnare" (och kanske ta en fika då och då), fast ändå kunna hänga på det gamla sporthojspolarna
när dom tog en sväng, så jag började kolla efter nåt stort.
Suzukis M1800 Intruder som jag gillade looken på, och som i de tester jag läste, vann prestanda mässigt i klassen, köptes 2009.
(den är i stort sett original, så den är så diskret att den knappt märks i en VTX's sällskap faktiskt)

Japp, så är det - och så är jag född 1970 och heter Magnus Johansson.
Användarens profilbild
Bosse
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 apr 2012, 05:38
VTX-modell: vtx 1800 2006
Ort: Lidingö

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Bosse »

Hej på er alla vtx:are! Bosse Elfgren heter jag och är nybliven medlem i klubben sen april 2012. Jag är 57 bast född i Stockholm flyttade till Lidingö 1973. Jag har två barn från ett tidigare äktenskap. En tjej på 32 bast, jobbar och bor i Dubai, samt en grabb på 28 år som jobbar och bor i Stockholm.
Nu mera är jag omgift med Seija sen tio år men vi har hängt ihop i tjugo. På köpet fick jag fem nya barn och numera tio barnbarn... Jag har åkt på två hjul sen barnsben, det har varit moppe, 100 cc, 125 cc samt lite tyngre grejer som tex honda 750 four som jag saknar grymt mycket.
Användarens profilbild
Boris.G
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 jun 2012, 07:52
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Motala

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Boris.G »

Boris.G här.
Eftersom det hör till god ton att presentera sig för nya umgängen så provar jag en sådan.
Jag har ett nick för jag var tvungen att välja.. och efter som "herre-gud-sitter-du-här-än" eller "dumjävel" inte var så trevliga (har iofs fått epitetet "mätmongo") så fick det bli ett val i panik.... efter en hädangången kattj.. kisse vi hade.
Mitt Namn är Bjarne, jag bor i Motala med fru Åsa och våra två grabbar 10 resp 7 år jag är född -67. med andra ord en lagom fet kille i sina bästa år! ;o)
Mitt val av VTX kom efter mycket debatterande med "She-who-must-be-obeyed",och det valet ångrar jag INTE!!
Killen jag köpte hojen av hade knappt kört 400mil på 4år och jag är nog uppe i 300mil på 5veckor!
Njuter morgon och kväll till och från jobbet! :good:
ett par tre turer till onsdagsträffarna i Vadstena har det blivit, och mellan demolering av hus och eventuella buskar som ska ner i jord ska det bli fler turer!
jobbar numera som mätningstekniker (därav epitetet) och har tidigare varit både armerare och låssmed (inte samtidigt dock)
Översocial kille med mundiarré...

Hoppas på att få träffa på er på vägar (och kanske parkeringar), Nesse och jag har ju ett par gemensamma bekanta från Ånge, så där fanns det ju lite återknytning till den enorma världen som inte är så stor! ;)

/Bjarne aka Boris.G
Skriv svar