VEM ÄR VEM ?

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Nesse »

Boris.G skrev:...
Hoppas på att få träffa på er på vägar (och kanske parkeringar), Nesse och jag har ju ett par gemensamma bekanta från Ånge, så där fanns det ju lite återknytning till den enorma världen som inte är så stor! ;)

/Bjarne aka Boris.G
Hmmm, Leidebring? Kjerp?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Boris.G
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 jun 2012, 07:52
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Motala

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Boris.G »

Nesse skrev:
Boris.G skrev:...
Hoppas på att få träffa på er på vägar (och kanske parkeringar), Nesse och jag har ju ett par gemensamma bekanta från Ånge, så där fanns det ju lite återknytning till den enorma världen som inte är så stor! ;)

/Bjarne aka Boris.G
Hmmm, Leidebring? Kjerp?
Mattias, Carina, Mette, Biffen
Användarens profilbild
Wheeler
Adept
Inlägg: 149
Blev medlem: 11 sep 2012, 16:48
VTX-modell: VTX 1800, 2004
Ort: Umeå

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Wheeler »

Tjena alla entusiaster!

Jag kör en presentation som första inlägg. Mitt nick-name har inget att göra med bakhjulsåkning, det är något som jag av någon anledning som jag inte mins nu, blev kallad sen jag var typ tio år.
Linus Karlsson heter alltså jag. Jag är av årsmodell 1982 och därmed yngsta medlemmen antar jag?, knappt torr bakom örat. (:
Är född och uppvuxen i Nacka i Stockholm men bor numera i Umeå sedan två år tillbaka, och ni får endast en gissning till varför jag flyttade därifrån, just det, träffade en tjej, Frida, som sedemera ville studera i sin hemstad så vi flyttade upp. Vi har inga barn än men, plötsligt händer det.
Jag fick upp ögonen för hojåkning ganska tidigt, blåste runt i Nacka på en Yamaha 50mx, efter den så har jag avverkat några crossar, YZ426F-02 som jag har kvar, RMZ450-07, CRF450R-09, kör nu en Husaberg FE-450-11 i skogen.
Jag och en polare tog lappen efter lumpen, en av de bästa saker man gjort fö. Min första landsvägare var en Honda CB900F Hornet -02 som jag hämtade i Tyskland, körde den ett tag innan jag en solig dag råkade fronta med en HD Road King... 198kg vs. 350, ja hur lyckas man? och nej det var inte mitt fel, han kom körandes i mitt körfält. Min båge löstes iaf. in och jag själv flögs till Karolinska sjukhuset men det gick förhållandevis bra.
Det dröjde dock inte länge fören jag köpte en ny hoj, det blev en Hornet 900 igen, då jag var mkt. nöjd med den, kör många långa mil på hojsemestrar med polarna med den.

Men jag har länge velat ha en feeet v-twin och vad fetare en en VTX 1800?! När jag nu nyligen fyllde 30 år så tänkte jag att jag skulle göra slag i saken och så blev det, köpte min svarta -04 i september i år, man får ju rysningar av ljudet! (har V&H-buller), han bara köra 15mil med den innan vintern, snacka om aptitretare! Tur att detta forum finns så att man kan skriva/läsa av sig det värsta suget. Kung-forum fö.

/Linus
Våga leva! Lev idag!
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Gusten »

Trevligt att du kom på att vi kör på marknadens bästa hojar :D ...välkommen till klubben :good:
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Martin »

Välkommen till KLUBBEN, önskar han som har moppe-bucklan 2012!

Martin
Användarens profilbild
Wheeler
Adept
Inlägg: 149
Blev medlem: 11 sep 2012, 16:48
VTX-modell: VTX 1800, 2004
Ort: Umeå

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Wheeler »

Tack så mycket. Oj vad det kliar i fingrarna!
Våga leva! Lev idag!
Användarens profilbild
svintus99
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jun 2012, 10:07
VTX-modell: VTX 1800, 2005
Ort: Lerum

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av svintus99 »

Hej alla glada!

Jag hakar väl på presentationerna här. Hur jag blev kallad Svintus var väl syrrans ungar tror jag som hittade på. Dom har ett i i sina namn, så blev Svante till Svintus istället. 99 kom till för att svintus var upptaget som nick på olika ställen liksom svintus 1, 2,17 osv… så jag tänkte varför inte ta det sista bland de tvåsiffriga numren? Det är säkert ledigt. Duger det åt Wayne Gretzky så duger det åt mig. Därför nicket svintus99.

Annars heter jag Svante Lagerberg, är av årgång -66. Barn och frufri. Bor och har bott större delen av livet i Lerum. Jag tog mc-kort vid 29 års ålder och köpte efter en tid en Honda CB 750F, -81 med 6500 mil på mätaren. Sålde den efter några år och var hojfri 6-7 år. Efter att ha bott vid en mc-väg och hört dessa v-twins glida förbi varje sommarhalvår kunde jag inte hålla mig längre och var tvungen att köpa nåt ordentligt. Så sommaren 2011 fick det bli en VTX 1800. En svart -05:a med 1200 mil gångna. Inget jag ångrar alls.
Ja, de var väl det..

Svante
Skriv svar