Detta börjar likna "pajkastning" och jag tror att vi kan hålla på med detta i oändligheten om vem som har rätt och vem som har "fel".PerNord skrev:ööööö varför skulle jag bli ledsen, du har ju fel. :roll:
Hade du kollat ordentligt sså hade du sett att 1800R inte har katalysator, därav 10 HK till.
Har du en 1800R direktiport och inte av Califona mod så har du inte cat. Är det däremot en 1800R för Califonen så HAR den inte bara en cat utan TVÅ!
Jag tror även att det finns 1800C modeller UTAN cat.California model utilizes an electronic control unit (ECU)-controlled, closed-loop emissions control system with two oxygen sensors to constantly deliver a precise air/fuel mixture while two exhaust catalyzers reduce emissions of carbon monoxide, hydrocarbons and oxides of nitrogen to meet 2008 California Air Resources Board (CARB) emissions standards.
Jag köpte en beg avgassystem till 1800C av Sanell som han köpt från USA. Det fanns ingen cat i detta och då borde det åter igen inte vara ngn skillnad mella de olika modellerna eftersom motorerna fortfarande ÄR likadana.
Tidigare i tråden har det även talats om att för att få ut MAX så är det 2-1 system som gäller och INTE 2-2.
IAF ett stort grattis till en fin hoj! Skall bli roligt att se lite andra modeller på sommarens träffar och inte "bara" 1300R och 1800C
Lycka till med div modd och återkom gärna med ditt resultat efter bänken..
// Knodden