Som jag sa i ett tidigare inlägg så är det snart dags för mig att välja om jag ska ha Power Kit Honda Start+ eller inte, någon som har erfarenhet och vet om det är värt att lägga 15K på ett par nya pipor, luftburk, PC med mera.
/Henke
Power Kit igen...
Moderator: Toolbox
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Lite erfarenhet
Japp!
Jag har en egenmoddad pipa, ganska öppen men lagom ljudnivå.
En K&N luftburk som släpper in hutlöst med luft och en PCIII monterad injusterad i bänk.
Pipan "gratis"
Luftburk ca 2100 (Mycket billigare än Hyper burken och MER LUUUUFT)
PCIII Mont och klar 6700? kommer inte ihåg exakt men ngt i den stilen.
Totalsumma runt 8800. lägg då till rykröret.
Jag tycker att jag fått MYCKET för pengarna.
Resultatet blev att hojjen fick kvickare gasrespons och jämnare genom registret.
När det gäller bränsleförbrukningen, så var min pärla ställd lite magert innan PCIII:an så jag har ungeför samma förbrukning som tidigare, men det är inte helt ovanligt att bågen drar lite mindre efter montering av PCIII. Sedan är det ju så att när man får lite mera kraft är det ganska lätt att man gasar LITE mer än tidigare.
Jag har INTE ångrat att jag moddat hojjen med dessa prylar!
Räds du inte för att åka några mil (resan är ju halva nöjet) kan jag varmt rekommendera
RG Engenering i Falkenberg. Riktigt duktig kille som verkligen kan motorer.
Lycka till
Knodden
Jag har en egenmoddad pipa, ganska öppen men lagom ljudnivå.
En K&N luftburk som släpper in hutlöst med luft och en PCIII monterad injusterad i bänk.
Pipan "gratis"
Luftburk ca 2100 (Mycket billigare än Hyper burken och MER LUUUUFT)
PCIII Mont och klar 6700? kommer inte ihåg exakt men ngt i den stilen.
Totalsumma runt 8800. lägg då till rykröret.
Jag tycker att jag fått MYCKET för pengarna.
Resultatet blev att hojjen fick kvickare gasrespons och jämnare genom registret.
När det gäller bränsleförbrukningen, så var min pärla ställd lite magert innan PCIII:an så jag har ungeför samma förbrukning som tidigare, men det är inte helt ovanligt att bågen drar lite mindre efter montering av PCIII. Sedan är det ju så att när man får lite mera kraft är det ganska lätt att man gasar LITE mer än tidigare.
Jag har INTE ångrat att jag moddat hojjen med dessa prylar!
Räds du inte för att åka några mil (resan är ju halva nöjet) kan jag varmt rekommendera
RG Engenering i Falkenberg. Riktigt duktig kille som verkligen kan motorer.
Lycka till
Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Är det det "färdiga" kitet som finns på Motospeeds sida?
PCIII, V&H Bigshots, Hypercharger?
Kolla om du kan byta till K&N´s luftburk typ den jag har 3906 eller vad den heter, andas betydligt mycket mer till ca 1000-1500 mindre pengar.
More bang 4 the buck...
Det klart gillar men hypercharger så gör man, inte illa ment med bara en tanke.
PCIII, V&H Bigshots, Hypercharger?
Kolla om du kan byta till K&N´s luftburk typ den jag har 3906 eller vad den heter, andas betydligt mycket mer till ca 1000-1500 mindre pengar.
More bang 4 the buck...
Det klart gillar men hypercharger så gör man, inte illa ment med bara en tanke.
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Du bör nog kolla upp detta då det finns tre olika modeller på "locket" till den burk som jag har.port513 skrev: Någon av K&N är det, vet inte exakt vilken bara...
/Henke
Ränder
Flammor
Blank
ca 2700 för K&N´s burk på motospeed, 3400 för HC.
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010