Xenon konverterat framljus.

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Mimmie

Xenon konverterat framljus.

Inlägg av Mimmie »

Idag har jag beställt en Xenon konvertering till min strålkastare, både hel och halvljus. Någon som har testa, så man kan få en uppfattning hur det kommer att fungera.

Här är länken till dom som säljer den.
http://www.xenonkungen.se/

Mvh
Tomas W
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Får allt plats i framlampan eller måste själva elekronikburken sitta någon annanstans?
Mimmie

Inlägg av Mimmie »

snake skrev:Får allt plats i framlampan eller måste själva elekronikburken sitta någon annanstans?
Tjaba.
Hel och halvljus omkopplaren har jag i lamphuset, dom andra pinalerna är vid batteriet och vänster sidokåpa (man måste koppla in en kabel på batteriet )
Halvljuset är tokbra, men det har inte varit svart nog ute för att utvärdera on helljuset är så bra som jag förväntat mig.
Men jag tror att man syns jävligt bra av andra medtrafikanter.

Mvh

Tomas W
Rille

Inlägg av Rille »

Tjenare!

Har också köpt xenonljus till vtx:en, men en fundering! Finns det något utrymme vid eller under tanken för själva ballastenheten (liten box på ungefär 95x75x35 mm.) ?

Problemet är att det sitter en fast kabel på ca 350mm. mellan hel/halvljus boxen och ballasten vilket innebär att jag inte har så mycket utrymme att spela på.

Har någon nåt tips?
By the way! tänkte även jag montera hel/halvljus-boxen i lykthuset.

Mvh.Rille
Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Re: Xenon konverterat framljus.

Inlägg av Boatman »

Har länge tyckt att ljuset på min hoj är ganska svagt och därför börjat spana efter extraljus. På träffen i Högbo såg jag dock att Jussie hade xenon-ljus på sin hoj och det var ju betydligt bättre än det vanliga halogenljuset. Beställde därför detta kit http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-h4 ... on-kit.php från Xenonkungen igår och fick det idag. Snacka om snabb leverans. Monterade det och lyckades få in alla prylarna i lamphuset trots att där redan fanns lite extra grejer, trångt, javisst men det funkade. Snacka om skillnad i ljusstyrka. Nu syns man förmodligen betydligt bättre och får kanske bilisterna att haja till lite innan de kör ut i korsningar mm. Ljusbilden är väl inte den bästa om man säger men det struntar jag i, och det bländar kanske lite grann men det märks inte i dagsljus. Får byta tillbaka till halogen när det är dax att besiktiga men det dröjer ett tag ännu. Nu får man hoppas att farbror blå inte har allt för många synpunkter på detta.
Skriv svar