Newbee "power cruiser" har lite frågor

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Newbee "power cruiser" har lite frågor

Inlägg av Orre »

power cruiser skrev:God afton! Henke Nilsson här... handlade min VTX alldeles nyss. Röd 2005 1800.
Hade en kawa GTR 1400 före denna. ... är oerhört nöjd! För övrigt så bor jag i Halmstad. Välkomna att påhälsa om ni är i trakten eller behöver hjälp. Jobbar som kyltekniker o på fritiden lirar jag trummor. . Min 05:a har ett roadhouse slipon men saknar öppet filter. .. intresserad av tips på detta. .. Justerar hojen sig självt? Bränsleblandning ?

Bakdäcket är ett 170 däck. ...tar gärna tips på detta oxå. . Vill ha 200...o lurar på lägre profil som en kombo. .. tips på detta?

Även framflyttningskit är jag intresserad av.....
Sist men inte minst : kopplingen slirar. .. 3500 mil .. tips på vart jag handlar delar till detta mottages gärna. ...

Tja. . Detta var nog allt jag lurar på efter 4 dagars ägande :-)
Mvh Henke
Helt kort på dina frågor:

K&N filter och Kuryakyn burkar är nog dom vanligaste. Kolla amerikansk web-handel. (länkbiblioteket)
Det är inga problem att INTE montera justerbar PowerCommander. Dock får man med en sådan (och bänkning) en optimal kurva.

200-däck funkar fint utan några modifikationer! Tror inte det är så mycket att välja på ang. profil...

Såg att någon sålde, eller visste om, framflytt-kit här på forumet?
Annars web-handel igen. Ebay kanske billigast. På många web-sidor kan du söka efter prylar på hoj-modell!

Kopplingen slirar för att fjädrarna är underdimensionerade!...
Mycket enkelt att byta! Du behöver inte ens tappa ut oljan. T.ex. till Barnett's "Heavy Duty".

Som sagt. Tips, länkar, beskrivningar osv. hittar du med sök-funktionen!

Simma lugnt! 8)
/Orre
Bild
power cruiser
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 jul 2015, 20:24
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Halmstad

Re: Newbee "power cruiser" har lite frågor

Inlägg av power cruiser »

Stort tack!
power cruiser
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 jul 2015, 20:24
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Halmstad

Re: Newbee "power cruiser" har lite frågor

Inlägg av power cruiser »

Ang kopplingen : räcker det att den står på sidostödet, för att få undan oljan?
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Newbee "power cruiser" har lite frågor

Inlägg av Orre »

power cruiser skrev:Ang kopplingen : räcker det att den står på sidostödet, för att få undan oljan?
Njaa.. Kör upp vartfall ena hjulet på en 2x4'a eller nåt så den lutar lite mer..
Sen byter du bara en och en fjäder! -Om du nu inte passar på att byta lammellerna när du ändå håller på... ;) (glöm då för all del inte att olja in varje enskild lamell!!)
Bild
power cruiser
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 jul 2015, 20:24
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Halmstad

Re: Newbee "power cruiser" har lite frågor

Inlägg av power cruiser »

Kalas!! Tack för påminnelsen. .. har dock meckat gamla Triumph trident och HD eletcra. ..Båda från 70 talet. ... känns som man är tillbaka där allt började. .... fast kvaliteten är ju verkligen helt annan. ... skitkul! !
Skriv svar