MOTOROLJA
Moderator: Toolbox
-
- Wannabe
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 16 okt 2016, 16:26
- VTX-modell: VTX 1800, 2004
Re: MOTOROLJA
Får nog bli ett byte av fjädrar till Barnett. Vilken silikon kör ni för att täta kåpan efteråt?
-
- Wannabe
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 27 jun 2016, 16:54
- VTX-modell: VTX 1800 C, 2006
- Ort: Tumba
Re: MOTOROLJA
Hej
Bytte precis till Barnett fjädrar för 3 veckor sedan. Köpte J-b weld på Mekonomen. Funkade jätte bra. 24h torktid efter att du har klappat ihop kalaset.
Så här ser det ut. https://navx.se/produkt/hi-temp-red-silicone-85-gr/
Big shot + demontering = Pain!
Lycka till!
-
- Wannabe
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 16 okt 2016, 16:26
- VTX-modell: VTX 1800, 2004
Re: MOTOROLJA
Tack!
Big shots här med.. Första gången de ska ner. Några tips på saker för att underlätta eländet?
Big shots här med.. Första gången de ska ner. Några tips på saker för att underlätta eländet?
- Orre
- Site Admin
- Inlägg: 2054
- Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
- VTX-modell: VTX 1800 C -07
- Ort: Tønsberg-Norge
- Kontakt:
Re: MOTOROLJA
Har väl egentligen aldrig haft problem med "fel märke" på packningsmassa, och torktid har jag aldrig ens tänkt på i detta sammanhang...
Däremot har jag bränt mig på att ytorna inte har varit 100% rena och avfettade!! Använd brake-cleaner eller rödsprit eller nåt sånt!
-En klassiker är att det ligger kvar lite olja i kåpan som gör en liten rännil i botten när du vänder på den och monterar. -DÄR kommer det att läcka!!...
Jag har också ofta sett skrämmande MYCKET packningmassa i motorerna! Du vill INTE ha små silikon-bitar som åker runt och täpper till oljekanaler! -Tänk på att det pressas ut lika mycket på insidan som det du ser på utsidan!
Tillpassningen är i utgångspunkten så gott som perfekt, så stryk ut det med fingret så det bara blir ett tunt lag!
/Orre
Däremot har jag bränt mig på att ytorna inte har varit 100% rena och avfettade!! Använd brake-cleaner eller rödsprit eller nåt sånt!
-En klassiker är att det ligger kvar lite olja i kåpan som gör en liten rännil i botten när du vänder på den och monterar. -DÄR kommer det att läcka!!...
Jag har också ofta sett skrämmande MYCKET packningmassa i motorerna! Du vill INTE ha små silikon-bitar som åker runt och täpper till oljekanaler! -Tänk på att det pressas ut lika mycket på insidan som det du ser på utsidan!
Tillpassningen är i utgångspunkten så gott som perfekt, så stryk ut det med fingret så det bara blir ett tunt lag!
/Orre
-
- Wannabe
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 16 okt 2016, 16:26
- VTX-modell: VTX 1800, 2004
Re: MOTOROLJA
Har varierat mig med Castrol och Motul nu och Motul är ljusår bättre i VTXen. Framförallt märks det på växlarna och hur mer precist och tydligt de går i. Med Castrol hade jag ofta krångel med växlarna och fick ofta problem att få i 1an från neutral osv. Förvånande hur stor skillnad det kan vara men ingen mer Castrol i min hoj.