Side Covers till 1800 C

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Skriv svar
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Side Covers till 1800 C

Inlägg av birdie »

Hej,

Lite hjälp vore tacksamt. Någon som har köpt "side covers" till sin VTX?

Länk:http://www.hondadirectlineusa.com/vtx/p ... =999405554

Det står att dessa "side covers" passar till VTX Standard 02-05. Vad innebär det? Kan det innebära att dom passar till alla VTX modeller månne? Jag gissar att dom passar till min 1800 C, åtminstone om man får tro "customers review".

Ni som har handlat på Honda Direct Line, har ni använt kreditkort? Om så är fallet, har det varit okej? Säkert? Leverenstid?

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

"side covers"

Inlägg av Ryssen »

Tja
Joe har ett par side covers till salu tror jag.
Har själv handlat hos dom utan problem, leverans tiden har legat på cirka 10 dagar.
Mvh Ryssen
Nappe

Inlägg av Nappe »

Vet inget om sidecovers, men det är inga problem att köpa de på hondadirectlineusa. Jag beställde ett par saker för ett par veckor sedan. Leveranstiden låg på 3 dgr från USA med UPS. Men du lär åka på moms, tullavgifter mm. Det verkar inte hjälpa att man skriver till de att de ska skicka paketet som gåva osv. Testa kanske att ringa till de i såna fall...
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Det finns ett par "Switchblades" till salu i forumets "Säljes".

http://www.vtxriders.se/forum/viewtopic.php?t=246
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tjena Ryssen
Nu blev jag intreserad ! Är det hålet mellan cylindrarna på vänstersidan du har covers för ? Typ "Kuryakyn Mid Cylinder Trim for VTX1800 "
Jag har fixat å trixat med lite homemadestuff, men jag får inte till något bra fäste för mina grejor, det måste nog till någon orginalpryl om det skall sitta kvar i svängarna, Hör av dej o du har nått typ K M C T
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

V-Shield

Inlägg av Ryssen »

Tja Alba
Den heter V-Shield Engine Cover kostar ca 60$.
Mvh Ryssen
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tjänare Ryssen. Jag har sett den produkten. Men jag är inte riktigt nöjd med placeringen, jag tycker att den kommer för lågnt ner mot blocket. Jag vill ha den strax under tanken, hur man nu bär sej åt med fästet.
Jag har gjort 2 egna varianter och tappat båda, taskig uppfästning givetvis. Om du vill, kolla min hoj i fotoalbumet bild 8 så ser du vad jag menar
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

V-Shield

Inlägg av Ryssen »

Tja Alba
Har lite svårt att se vart du har fäst den någon stans, Men dra fast den men Locktaite så borde den väl sitta kvar?
Mvh Ryssen
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

De går faaan inte å förklara.
Slangklämma superlim avsågad bult gängtejp mm.
De va snyggt så länge den stog i garaget. 12mil höll det
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tjena igen Ryssen. Får man ångra sej ?? :oops:
Jag tror jag är intreserad av dina Kuryakyn V-Shield Horn Cover.
Har du alla fästen kvar? Va vill du ha?
/ ALBA
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Side covers - swirchblades 1800 C

Inlägg av birdie »

Grabbar!

Pratar vi samma språk?

Kolla min länk: http://www.hondadirectlineusa.com/vtx/p ... =999405554

Det känns inte som om vi pratar om samma sak. Jag menar de "side covers", på båda sidor, som SWE har lackat om och som nu mycket prydligt visar vår "VTX-logga".

De jag syftar på och - hmm... redan har beställt från Honda Directline via PayPal - kanske blir lite för mycket av det goda "plastkromet", (f-n va' mycket plast det är idag), eftersom jag redan har bytt ut det "svarta skyddet" som är rakt nedanför mot krom också, precis som Ryssen och Alba har gjort, om ni tittar på deras cyklar i medlemsbilder.

För övrigt kommer min cykel (VTX 1800C, svart -05) snart under medlemsbilder nu i vår. Den som väntar på något gott...

Beträffande "V-Shield Engine Cover" (Länk: http://www.hondadirectlineusa.com/vtx/p ... D=67113988), som jag också var intresserad av, kan jag upplysa hugade spekulanter om att detta INTE passar årsmodell -05/06, beroende på att vänstersidan inte ser likadan ut på de senare årsmodellerna (enligt Mc-Proffsen i Jönköping i allafall) p g a att det sitter någonting annat där, vad f-n det nu är...? Har det med kylarvätskan att göra, månne? Hmm, jag och teknik, alltså....

Nappe:
Vet inget om sidecovers, men det är inga problem att köpa de på hondadirectlineusa. Jag beställde ett par saker för ett par veckor sedan. Leveranstiden låg på 3 dgr från USA med UPS. Men du lär åka på moms, tullavgifter mm. Det verkar inte hjälpa att man skriver till de att de ska skicka paketet som gåva osv. Testa kanske att ringa till de i såna fall...
Vadåå tull och moms, Nappe...? Skitsamma det drabbar ju ingen "fattig"... Har man ett intresse så har man..., trots att den j-vla golfen har börjat i Jönköpingstrakten... Golf kontra mc, det är som att välja mellan pest och kolera - fast tvärtom, dyrt blir det i allafall... Glad fortsättning på påsken, gott folk!

/birdie
Senast redigerad av birdie den 16 apr 2006, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
Never up - never in!
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tjena Birdie Är inte du i kina?
Vi pratar nog samma språk men 2 olika produkter.
Jag är intreserad av
http://www.hondadirectlineusa.com/vtx/p ... D=67113988),
Men det skall bli intresant att se dina cromade covers monterade på hojen ?
Lägg ut ett par olika vinklar.
/ Alba
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Sidecovers till 1800 C

Inlägg av birdie »

Tjenare,

Har fått mina sidecovers till min 1800 C -05, se länk:
http://www.hondadirectlineusa.com/vtx/p ... =999405554

Jag är besviken!

Dom är mindre än mina svarta original "side covers". De går lätt att sätta dit, men dom är för låga! M a o det blir en ful glipa (ca dryg cm) upptill mot sadeln (original) och där, bl a på högersidan, syns kablar, sladdar och annan allsköns bråte ganska tydligt. Inte snyggt alls! Någon som har en bra lösning? Ny sadel, kanske?

Vissa smärre estetiska ändringar gjordes på -05 (tror jag) jämfört med äldre årsmodeller. Är detta problemet, tro?

Så risken är uppenbar att dessa nya sidecovers bara blir liggande och att försöka sälja dom, efter min beskrivning här ovan, är väl lika döfött som att försöka sälja julgranar efter julhelgen misstänker jag...!! Om de nu inte passar perfekt till äldre modeller än -05, -06.

/birdie
Never up - never in!
xrider

Inlägg av xrider »

Jag har dom på min 02:a o dom passar bra så det blir nog till att kränga dom till en av oss med gamla hojar!!!
Skriv svar