Kabelbrott

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Kabelbrott

Inlägg av Boatman »

Hej,
Jag körde hem hojen i torsdags efter vintervilan. Vädret var toppen och såg fram emot att köra någon runda till helgen och sedan veckan därpå eftersom de lovat toppenväder hela veckan. Hojen startade omgående och allt såg bra ut tills jag började köra. På jämn gas var det inga problem men när jag drog på lite hoppade och studsade jag fram :evil: , lättade lite på gasen igen då gick det bra. Bensinen tänkte jag och körde och tankade, men inte hjälpte det :x .Körde till mc-huset på fredagen och de provkörde hojen och konstaterade att den inte fick tillräckligt med bränsle på mellanregistret, skit i förgasaren trodde de, trots att jag dränerade den innan jag ställde in inför vintern. Lämnade hojen hos dem på fredagen eftersom det ändå inte gick att köra på den samt att jag jobbade i helgen. De skulle börja jobba på den på måndag och trodde jag skulle få den på måndag em. De rengjorde förgasaren men inte tusan hjälpte det heller, den var helt ren. Tydligen var det ett kabelbrott vid elektronikboxen, eller vad den heter, som orsakade felet. De hade haft väldiga problem att hitta detta tydligen. Som tur var gick det på garantin så jag slapp att betala något för detta. Nu går den som en klocka igen :lol:
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Kabelbrott

Inlägg av Tekla »

Härligt att det löste sig och skönt att garantin täcket felet. Kör försiktigt.

Tekla
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Kabelbrott

Inlägg av Bobby »

Helt underbart att läsa beskrivningen och sen din signatur efter!

Kör försiktigt. 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Kabelbrott

Inlägg av Hasse-c »

Kul att det löser sig på rätt sätt det är därför man får en garanti, men det är inte alla företag som vill förstå det. :roll:
Skriv svar