Nu ligger toolboxen illa till

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av Hasse-c »

Om igen annan har något bättre förslag? så tänker jag använda verktygslådan till ny el-central måste få rum med extra reläerna någonstans, Har nu 3 St. extra reläer två till mina silver bullets o 1 till nya tutan en omvandlare 12v till 6v USB För laddning av telefon Intercom i hjälmen mm, det börjar bli trångt i strålkastaren. eftersom man inte har köpt all extrautrustning samtidigt så är det dags att snygga till alla extra kopplingar man har gjort, nu ska jag göra en ny kabelstam från verktygslådan placera reläer omvandlaren 12 till 6v USB i den, o skriva ett kopplingsschema så man vet var alla kablar går, bra att ha vid eventuella fel har aldrig använt verktygslådan på 4 år så jag kommer nog inte att sakna den. Bild på pågående tillverkning av ny kabelstam med reläsocklar.
DSCN0522.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av Västerlanda »

BRA Hasse
Äntligen ngt med innehåll på forumet. :roll: :roll:
Visa gärna resultat med bilder o schema :D
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av Hasse-c »

Nu är min kabelstam klar får se om man hinner montera den i helgen den ska under bensintanken fram till lyset, om man nu lyckas få den under bensintanken utan att montera bort den, annars får det vänta ett tag för bensintanken är full för mycket jobb att tömma den.

Skickar med lite bilder på min omgjorda usb laddare, Jag köpte denna USB Laddare på Clas Ohlson kostar 99:- modifierade den så man kan koppla den med kabel istället för i cigarettuttaget den hamnar nu i verktygslådan usb uttaget har jag monterat uppe vid styrkronan för att få laddström till telefon mm.
DSCN0533.JPG
usb.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av alba »

Det va nog en lämpligt åtgärd, så här såg mitt lamphus innnan jag rensade det
Men dom viktigaste reläna satte jag innanför höger sidokåpa, jag fick plats med 4st i rad

Bild
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av Hasse-c »

Jag lägger upp en bild på mitt lamphus när jag börjar montera nya kablar
Tak för tipset ska kolla där innan jag bestämmer var jag ska montera mina
Extra reläer. :D
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av Hasse-c »

Nu är jag klar med min nya kabeldragning jag är helt nöjd skickar lite bilder kanske lite svårt att se. Men jag valde att placera alla reläer i verktygslådan locket går att ta bort sitter med 4 skruvar sen är det bara att dra ut det åt vänster sida, det underlättade när man skulle ta hål för kabelstammen det gick bra med en hålsåg det blev helt perfekt när man kunde ta ut kablarna på upp sidan av verktygslådan under sadeln, behöver inte vara rädd för att man får in vatten när man tvättar eller av regn satte en gummigenomföring för att slippa damm o smuts Jag har markerat nya kabelstammen med en smal vit linje på bilden rakt över min Power Commander. Drog de nya kablarna på högersida under tanken gick bra utan att ta av tanken nu återstår det bara att byta bakhjul innan säsongen börjar. :lol:
DSCN0540.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu ligger toolboxen illa till

Inlägg av alba »

snyggt jobbat, det där är inte helt enkelt,
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Skriv svar