Hypercharger placering

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Hypercharger placering

Inlägg av Klesell »

Hepp!

Det finns säkert ett gäng här som själva monterat sin hypercharger. Jag har inte gjort det och det har tyvärr lett till en smärre katastrof (nåja). Den har hamnat så högt upp att en av skruvarna på den lilla "skylten" som sitter där har gått i tanken så pass mkt att den slagits av och repat tanken tämligen rejält. Eftersom det är på undersidan så syns det inte om man inte verkligen anstränger sig för att se, men jag vet att det är där och det är ju trist.

Så, frågan blir, går det på ett enkelt sätt att flytta Hyperchargern några mm neråt på någon nivå?


Det var Honda City i Upplands Väsby som fäste den, installerade PC III och bänkade (97hk på slangen) och tyvärr märkte jag det inte förrän det var för sent. Det faktum att jag (och Bobby som ställde upp och hjälpte till) plockade bort tanken vid ett tillfälle för att justera gasvajer vid byte av styre, förmodligen kan ha "hjälpt till" repandet, gör att jag inte känner att jag kan reklamera det riktigt..

Men åtgärd för att det inte ska bli värre känns primärt.

Tack på förhand.

Mvh
Klesell
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Hypercharger placering

Inlägg av Martin »

Tjena, kan du ta några foton på problemet, så att det går att se vad de gjort eller rättare sagt hur de gjort. För på de flesta hojar, som jag sett, så har det nog inte varit något problem, åtminstånde inte på min iaf. Kanske har du fått "fel" grejor eller något annat vajsing.

Martin
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Hypercharger placering

Inlägg av Nesse »

Tycker också att det låter lite konstigt...Lägg upp några bilder.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Hypercharger placering

Inlägg av Klesell »

Uppdaterar tråden med bilder nästa vecka när jag kommit hem igen, är ute och reser i landet lite nu. Med bil :)


mvh
Klesell
Skriv svar