nu så vet jag

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Skriv svar
Användarvisningsbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell, årsmodell: vtx 1800 -06
Namn: sören lundin
Ort: sandviken

nu så vet jag

Inlägg av sorpa » 26 apr 2010, 12:30

Var till speed store i valbo och bänkade hojen precis,han sa att bänken visa lite i underkant,men 111,60 hk och 171,71 nm blev resultatet,får va nöjd med det. :)

Användarvisningsbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1033
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell, årsmodell: VTX 1300, -06
Namn: Robert Engzell
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: nu så vet jag

Inlägg av Bobby » 26 apr 2010, 14:13

Wow, det var snabba ryck minsann!
Grattis!

Frågan man får ställa sig är vilka i klubben som slår det? :?:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy

Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2002
Namn: Jonny Pettersson
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Kontakt:

Re: nu så vet jag

Inlägg av Sidewagon » 26 apr 2010, 14:26

Jo :?:
117,3 190

Användarvisningsbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell, årsmodell: vtx 1800 -06
Namn: sören lundin
Ort: sandviken

Re: nu så vet jag

Inlägg av sorpa » 26 apr 2010, 14:40

sidwagon va vassare,,kanske en 2 plats då? haha..
Sidewagon skrev:Jo :?:
117,3 190

Användarvisningsbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 593
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2004 Röd
Namn: Jörgen Martinsson
Ort: Bohus

Re: nu så vet jag

Inlägg av Knodden » 26 apr 2010, 14:48

Grattis!

Inte riktigt de 120hk som ryktades om, kanske varit hål i staketet så några hästar rymmt?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det viktigaste att man e nöjd med bågen.
Sedan så har vi snart tre läger med VTX
1300 cc
1800 cc
2000 cc (borrade 1800:or)
Så snart får vi väl börja resovisa kraft med hk/cc? Så man får ett förhållande
För detta är ju bland det viktigaste som finns eller hur??! LOL
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010

Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2002
Namn: Jonny Pettersson
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Kontakt:

Re: nu så vet jag

Inlägg av Sidewagon » 26 apr 2010, 15:26

Alltså jag har prioriterat vrid om jag bara jagat max hk så blev resultatet ett annat,och då närmare 127 hk

Användarvisningsbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell, årsmodell: vtx 1800 -06
Namn: sören lundin
Ort: sandviken

Re: nu så vet jag

Inlägg av sorpa » 26 apr 2010, 16:36

vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid?

Användarvisningsbild
snake
Mästare
Inlägg: 761
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2002
Namn: Håkan K
Ort: Stockholm, VTX 1800

Re: nu så vet jag

Inlägg av snake » 26 apr 2010, 19:01

Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00

Användarvisningsbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell, årsmodell: vtx 1800 -06
Namn: sören lundin
Ort: sandviken

Re: nu så vet jag

Inlägg av sorpa » 27 apr 2010, 08:04

nähää!!! :D ska genast åka o köpa ett,föresten jag ska ha 2 st och samtidigt fråga om dom har sånna stödhjul som dom har på dragbikes,,för lär väll behövas kan jag tro hahahaahaha.. :D
snake skrev:Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.

Användarvisningsbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4110
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell, årsmodell: VTX 1300, 2005
Namn: Nils A 'Nesse' Forsman
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: nu så vet jag

Inlägg av Nesse » 27 apr 2010, 08:35

snake skrev:Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.
Han kanske hade en traktormotor med kraftöverföring i sidovagnen när de bänkade :shock:
INGET förvånar mig när det gäller killen i permobilen bredvid...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, XL 1000 V

Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2002
Namn: Jonny Pettersson
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Kontakt:

Re: nu så vet jag

Inlägg av Sidewagon » 27 apr 2010, 09:57

vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid? frågade sorpa???

Jag ska förklara så att även Ormen och Nesse :!: fattar dom e båda lite tröga :?:

Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:

Användarvisningsbild
Leffe
Regionskontakt Uppsala
Inlägg: 540
Blev medlem: 11 sep 2007, 19:12
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800 2005 Blå
Namn: Leif Höglund
Ort: Rasbo Blå VTX 1800-05
Kontakt:

Re: nu så vet jag

Inlägg av Leffe » 27 apr 2010, 17:43

Grattis Sidowagan du är värst :D :D
STOR STARK BLÅ 1800-05

Användarvisningsbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 593
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2004 Röd
Namn: Jörgen Martinsson
Ort: Bohus

Re: nu så vet jag

Inlägg av Knodden » 27 apr 2010, 17:50

Sidewagon skrev: Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:
Dual intake.. hum.. ngt att fundera på.
Men hur fungerar det jag som har K&N "enorma" filter som ger just hur mycket luft in som det bara går.. Kan man modda så att varje cylinder får lite mer tro?
Sedan kan det ju hjälpa lite med att du har lite större cylindervolym oxå!

Sorry Sidowagon men jag tror det finns iaf EN VTX som spöar din, nu e detta EXTREMT åt alla håll iofs, Men Sanells Turbo bygge 163hk 260Nm e inte o leka med! Till salu dessutom, eller om den redan e såld.

Men för att återblicka ngt så är det ju huvudsaken att man e NÖJD!
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010

Användarvisningsbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell, årsmodell: vtx 1800 -06
Namn: sören lundin
Ort: sandviken

Re: nu så vet jag

Inlägg av sorpa » 29 apr 2010, 07:28

var köper man ett sånt insug? :)
Sidewagon skrev:vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid? frågade sorpa???

Jag ska förklara så att även Ormen och Nesse :!: fattar dom e båda lite tröga :?:

Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:

Användarvisningsbild
snake
Mästare
Inlägg: 761
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell, årsmodell: VTX 1800, 2002
Namn: Håkan K
Ort: Stockholm, VTX 1800

Re: nu så vet jag

Inlägg av snake » 29 apr 2010, 11:34

Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00

Skriv svar