Förgasare 1300

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Christer

Förgasare 1300

Inlägg av Christer »

:? Tänkte ev. byta huvudmunstycke i förgasaren då den går magert. I verkstadsboken står där: Tappa av kylvätskan! Nu är det under stycket att ta väck den helt, men skall det inte gå att vrida den så man kommer åt. Är det någon som har varit o pillat där eller har en åsikt. Christer
klasse

Inlägg av klasse »

På Palles inport fins en trimsats till förgasaren, typ Dyno Jet Kit jag funderar på att köpa det.
Christer

Förgasare 1300

Inlägg av Christer »

:D Hej igen Klasse. Tack än en gång för cd-n på verk.boken. Jag fick till slut tag på en svart 03- 1300,750 mil i oktober. 80.000.-. Jag tänker inte klabba med luft o nålar bara öka huvudmunstycket något. Utan insatser i mina BSM är stiften för ljusa. Jag bara undrar om man kan vrida förgasaren så man kommer åt utan att behöva tappa kylvätskan.Jag behöver ju inte ta väck den utan en liten vridning. Christer
Christer

1300 förgasare

Inlägg av Christer »

:) Motospeed har dynojet. Det ligger inte ute på nätet eller i katalog men dom har det på hyllan. Finns inga jet kit för den europeiska marknaden utan bara för USA. Det är inga problem att lösa,beror på hur kunnig han är som bänkkör.
klasse

Inlägg av klasse »

Ok!
Då tror jag att jag ska köpa det!!
Jag dynojetade min gammla hoy som var en Honda VT 750 Shadow och den gick 100% bättre med det :!:
Skriv svar