GPS Montering

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av Nesse »

Om man bara lär sig att ställa in GPS:en på rätt sätt så blir det enklare och inte så jäklans små vägar, om man nu bara vill fram/hem. Vill man däremot på "äventyr" då var den rätt inställd, men fort gick det inte...

Man får använda den med måtta så blir det ett bra kompliment till kartor, vägskyltar och planering. Dessutom så visar den hastigheten mer rätt...

Ska se om jag kan få till någon form av snabbfäste till mitt gpsfäste, är inte nöjd med utseendet...

ALBA hittar ju ändå inte, han vet ju inte ens vad en GPS är. Det han monterade på styret var troligen en av ungarnas Nintendo DS med Mario bros på... :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: GPS Montering

Inlägg av Raffe Gbg »

Alltså, ärligt talat så blir jag lite skraj och fundersam när jag ser hur somliga av mina mc-polare kollar på GPS:en medan dom kör. Tänk så lite distrahering det behövs för att man ska missa en sten på vägen, en snabb inbromsning av föraren framför, eller nåt djur på vägen för att allt ska gå åt h-e...
Var rädda om er gubbar! Stoppa GPS:en i fickan eller sadelväskan och titta på den om ni kört vilse eller bara är osäkra. "Better late than never."
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av alba »

Nesse !!!!
Här gör den nytta :lol: 8)
GPS gör det möjligt för militären att förbättra sina vapen, inklusive precisionsvapen som kryssningsrobotar, såväl som att få mer lokalkännedom. Satelliterna är också utrustade med detektorer för att lokalisera kärnvapen, vilket är det viktigaste för Vela. Civila GPS-mottagare är begränsade med altituden för att dels förhindra dessa att användas som improviserade missiler. Den militära utrustningen är också mer utvecklad än den civila.

Fundera faktigst att montera en missil, är det någon som har en bättre begagnad :mrgreen:
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Re: GPS Montering

Inlägg av Hsun »

Jag har en ful men enkel hållare som går lätt att ta bort helt.
Det gör att man bara använder den när det verkligen behövs.

Håller med Alba det är svårt att inte titta på GPSen eller hålla på pilla fram olika data som gör att man tappar bliken över trafiken :shock:
Det är enklare att hålla reda på vägnummren när man ska på resa :lol:
Jag har flera gånger bara kört efter dom.

Pröva det Nesse så behöver du inte köra 20 mil extra :mrgreen:
Hsun-1800 röd så klart.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av Nesse »

Alba har sniffat målartinner igen, eller druckit upp bjudwhiskyn, något är det i allafall... har ingen missil, men en te-sil...

Håkan, jag sitter inte och glor på GPS:en i normalfallet utan bara när jag närmar mig målet som stöd. Det är väl en träningssak att titta på rätt saker. Kommer på mig själv ibland med att titta alldeles för nära framför mc:n (börjar väl bli närsynt?) istället för dom där viktiga metrarna längre bort som gör att man upptäcker faror i tid. Nu är det väl inte 5 meter framför jag tittar, men ändå. Man kan alltid bli bättre på allt, även fast man är så jäkla duktig och ödmjuk som jag är :lol:

Placeringen av GPS:en är viktig också, jag har min placerad rakt framför mig så jag behöver inte vända blicken mot tanken för att se hastigheten vilket gör att perferiseendet inte flyttas speciellt mycket.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av Orre »

Nesse skrev:Placeringen av GPS:en är viktig också, jag har min placerad rakt framför mig så jag behöver inte vända blicken mot tanken för att se hastigheten vilket gör att perferiseendet inte flyttas speciellt mycket.
Har du dessa Nesse?... :lol:
Bild
Bild
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av alba »

Jag tycker att alla är så småaktiga
Har kommer min montering på gps
Men som sagt var nu har jag floppat hela iden

Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: GPS Montering

Inlägg av Nesse »

Ha ha ha, Orre, såna glasögon ska jag skaffa, eller nåt med projicering på visirglaset (ala stridspilot). Klart vi mobbar varandra Alba ;-). Förstår varför du har svårt att slita dig från alla apparater som monterats på styret, jag monterade dit en tv så man inte missar någon dokusåpa...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar