Trimma en 1300

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Bobby »

Hittade direkt:
http://www.bareasschoppers.com/desmog/

Det man behöver är 2 plattor för att täcka över hålen (eller plugga kåporna som sitter där).
En plugg eller bult till luftburken. hmm, tror det var allt.

Tro mig, det är skönt att både slippa smällarna, få ner vikten, och förenkla hojjen. Nu har man inte lika mycket skit under tanken. :twisted:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Nesse »

...men lika mycket bakom i vanlig ordning :twisted:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Bobby »

hahaha, Nesse din jävel!

Då är det bestämt. Det blir grillfest i din säng så fort du somnat :wink:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
robert_l
Wannabe
Inlägg: 46
Blev medlem: 04 nov 2009, 22:43
VTX-modell: VTX1800 2006

Re: Trimma en 1300

Inlägg av robert_l »

Hej

Läser tråden om avgassmällar... Har samma med min VTX1800-06 (V&H big shot och filter, PCIII) Vid lite varv och gasavdrag kan jag väcka en mindre stad. :lol: Men så frågorna:
- Är det normalt med ovan bestyckning? Det satt på när jag köpte hojen och han som sålde den sa att PCIII var mappad för det nya insuget och rören.
- Och - än viktigare - kan det skada något i motorn. Annars låter det ju rätt gött i söderledstunneln.
- Hur krångligt är det att uppdatera programmet i PCIII? Har alldrig gjort det men vet att elektronik och program alltid verkar fucka upp om det går... Och kan man lita på dom färdiga mapprogrammen man kan ladda ner eller bör man lämna in den för individuell mappning?

Som alltid, tacksam för era visa kommentarer...

Robert
nalle
Adept
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jul 2008, 09:52
VTX-modell: VTX 1800c-07
Ort: Huddinge Kör VTX 1800c röd 07

Re: Trimma en 1300

Inlägg av nalle »

Hur många hk fick du på bakhjulet efter bänk körningen. Själv fick jag 68 på min 1300
robert_l
Wannabe
Inlägg: 46
Blev medlem: 04 nov 2009, 22:43
VTX-modell: VTX1800 2006

Re: Trimma en 1300

Inlägg av robert_l »

Har inget papper på bänkning. Tror nog att han bara installerade det program som kom till, men vet inte riktigt...

R
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Raffe Gbg »

Konstigt att Honda påstår att 1300:an levererar 76 hästar i standardutförande... Bluffar dom?
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Martin »

Hej, alla goda VTX:are, förslagsvis: bli vän med dina krafter= HK och Dragkraft, gör sedan en bedömning om det krävs mer för att komma upp i en hastighet, än vad som skylten fortäller, och på kortare tid. Ursäkta , har varit i NORGE och lagt till mig med annat språk, skitkul förresten, hoppas fler kommer nästa år, Notodden, förståss. Bestyckade min med en Hypercharger med munstycken och ett Slip-on från Roadhause, och kanske jag fick några fler HK, men avigsidan: den drar mer bränsle nu än förut, ca 2 dl . mer, men kan ej avgöra om det blir " vassare", kanske lite, men det kan också bero på insugningsljud, avgasljud, annan känsla. Om det nu är nån, mot förmodan, som är intresserad av mina resultat så kommer de här: Vid prov, bakhjul, vad annars: 64,6 HK Topp,150 km/h, 109,2 Nm vid stax över 3000 varv, om detta är bra eller dåligt, ja vad vet jag, en fingervisning av vad ja gjort för att förbättra. Kanske sämre än original???.


/ Martin
nalle
Adept
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jul 2008, 09:52
VTX-modell: VTX 1800c-07
Ort: Huddinge Kör VTX 1800c röd 07

Re: Trimma en 1300

Inlägg av nalle »

En 1300 ger 75hk på vevaxeln. När jag Dynojeta min hade jag 54,5 på bak hjulet, Med V&H, Hypercharger o ny bestykning förgasare vart det 68 hk. Är ju vad man får ut på bak hjulet som är intressant.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Trimma en 1300

Inlägg av Raffe Gbg »

Javisst, bara man inte blandar ihop äpplen och päron, dvs bakhjul- och vevaxeleffekt. Är det så att Honda uppger det senare? Jag har hört att man tappar 10-15 procents effekt via transmissionen, så det kanske kan stämma. Men i alla tester där effekten uppges - är det vevaxeln då eller :?: :?:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
nalle
Adept
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jul 2008, 09:52
VTX-modell: VTX 1800c-07
Ort: Huddinge Kör VTX 1800c röd 07

Re: Trimma en 1300

Inlägg av nalle »

Japp, Honda uppger veven. Man tappar väldigt mycket på vägen. Tester som mc-tidningarna gör är ju offtast bakhjulet.
Skriv svar