Nya pipor

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Nya pipor

Inlägg av mattin »

Hej,
Är det några problem med att slänga på nya pipor innan prylarna (PC o Filter) från USA anländer ?
Dvs om man håller nere milen ? Ville fråga di vise. Har läst på VTXOA att man KAN byta pipor utan
att byta filter +pc+bänkning men BÖR för optmalt utbyte.

/Mattin
VTX1800F
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Nya pipor

Inlägg av Gusten »

mattin skrev:Hej,
Är det några problem med att slänga på nya pipor innan prylarna (PC o Filter) från USA anländer ?
Dvs om man håller nere milen ? Ville fråga di vise. Har läst på VTXOA att man KAN byta pipor utan
att byta filter +pc+bänkning men BÖR för optmalt utbyte.

/Mattin
Tjabba!
Har hört att man kan bränna ventilerna om man inte optimerar hojen men har också för mig att om hojen är från -05 och frammåt så ska den mappa sig själv.Någon som har koll.....Snake?
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Leno

Re: Nya pipor

Inlägg av Leno »

Hej på er jag vill bara säga att jag körde ut från butiken med min nya hoj -05 en 1800 då med monterade nya V&H, så hojen har aldrig körts med orginalpipan.Monterade ett KN filter för 2 sommrar sen, jag körde så till i vintras då monterade jag en powercomader då hade jag kört ca 4900 mil.Så med andra ord så för mig gick det bra med att bara byta pipor ett tag........... några mil..... sen monterade jag resten......... vet inte om det bra eller dåligt med finns inget fel på min mc.Den har nu rullat 5300 mil Det är vad jag har att berätta. Mvh Lennart
Skriv svar