MC-Lyft

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

MC-Lyft

Inlägg av Nesse »

Bara för er som inte redan sett det så finns Julas Mc-Lyft till säkt pris just nu. Följ denna länk: http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/ma ... 9&dept_id=
eller sök på artikelnummer 601009
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
peps

Inlägg av peps »

Eller så har DUAB några olika lyftar.

Länk: Drift och Underhållsteknik

Bild
2495:-

Bild
1995:-
klasse

Re: MC-Lyft

Inlägg av klasse »

Nesse skrev:Bara för er som inte redan sett det så finns Julas Mc-Lyft till säkt pris just nu. Följ denna länk: http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/ma ... 9&dept_id=
eller sök på artikelnummer 601009
Halloy Nesse.
Har du köpt den från Jula? Blir det inte dyr frakt på den? Jag tänkte den väger ju en del, men det blir ju billigt ändå förståss.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: MC-Lyft

Inlägg av Nesse »

klasse skrev: Halloy Nesse.
Har du köpt den från Jula? Blir det inte dyr frakt på den? Jag tänkte den väger ju en del, men det blir ju billigt ändå förståss.
1009:- gick det loss på totalt. Den är mycket enkel att använda och man kan parkera hojen på den under vintern, då slipper den stå på hjulen, tror inte ekrarna gillar det annars... kan skicka in något foto senare...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
zicose

Inlägg av zicose »

Hej

Har köpt en på Verktygsboden, har för mig att jag pröjsade ca 700. Fick dock köra upp hojen på några reglar för att få under den.

Men när den nu är uppe så funkar det bra

//zicose
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Det gick förvisso att parkera mc:n på lyften men lyften var lite för lång för att det skulle fungera i garaget med övriga saker, typ parkera en bil... Men det var enkelt att lyfta upp den (och använda under mekning) och stapla bräder av lagom längd under... Nu står hojjen där den står under den långa dystra "icke-mc" säsongen.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: MC-Lyft

Inlägg av Peo »

Nesse skrev:
klasse skrev: Halloy Nesse.
Har du köpt den från Jula? Blir det inte dyr frakt på den? Jag tänkte den väger ju en del, men det blir ju billigt ändå förståss.
1009:- gick det loss på totalt. Den är mycket enkel att använda och man kan parkera hojen på den under vintern, då slipper den stå på hjulen, tror inte ekrarna gillar det annars... kan skicka in något foto senare...
hej där Nesse!
även här finns det en från Jula i garaget som fungerar alldeles perfekt..
att den är lite tung är ju bara bra så det blir stadigt...
passar perfekt för våra VTX maskiner..
mvh. Peo :D
Nappe

Inlägg av Nappe »

Köpte JULAS mc-lyft, för endast 599 kr, (rea). I alla fall, jag reagerade på att det är f-n inte mycket marginal mellan mc-lyften och ramen när man ska skjuta mc-lyften under motorcykeln. Fick ta tjejen till hjälp för att få under lyften..., men det gick :twisted: Anyway, nu ska hjulen av, däcken bytas, bakhjulet till 200 storlek :D och sen ska moppen genomgå lite service. Snart sommar igen...
port513

Inlägg av port513 »

Köpte från Biltema, tror jag gav 750:- eller något sådant och den ser likadan ut som Julas fast blå och med ett handtag.


/Henke
Skriv svar