PC III VS. Wild thing Fuel injector

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Tob

PC III VS. Wild thing Fuel injector

Inlägg av Tob »

Hej allihop

Jag funderar på att en box. Satte på V&H Big shots :lol: i slutet av sommaren - vill komplettera detta grymma rör men vet inte vad som gör sig bäst. Finns det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta!
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Hej Tob!
Kolla under ex. Teknik/Billig bänkning, kan jag varmt rekommendera när det gäller trimning. Eller använd "sök" ovan, som jag blev tipsad om...
/VTX18
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag skulle välja PC-III. Wild things är av enklare konstruktion och har bara begränsade inställningsmöjligheter verkar det som via de trim-potentiometrar som finns på enheten. Svårt att ställa in det rätt för olika varvtal och last.

Köp en PC-III och bänka den. Det är det säkraste och bästa alternativet. Det finns även en annan burk som verkar bra och den säljs via Super-X i Sverige. Den använder indata från O2-sensorn och blir således självjusterande. Då behöver du inte bänka. Dock ger denna burk inte riktigt lika optimal effekt och vrid som PC-III. Om det nu är viktigt.
Tob

Inlägg av Tob »

Ok, tack för hjälpen. Jag läste om modifieringen på luftburken som Fredrik på Honda city hade tipsat om, är det någon som har erfarenhet av denna kontra en hypercharger?
Skriv svar