Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Nesse »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Orre »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film -
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Nesse »

STOPP

Denna tarvar en förklaring

Ledig - Film
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

Nesse skrev:STOPP

Denna tarvar en förklaring

Ledig - Film
Nu är ju jag inte Orre.....men jag tittar på film när jag är ledig......

:peace: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Nesse »

mm, men det är inte lätt att följa den associationen, det krävs som sagt en förklaring och då ska den enligt den allsmäktiges regler ogiltighetsförklaras...

Som exempel "Ledig och sovmorgon" tycker jag skulle fungera och jag kan tänka mig många andra bättre val än film

2. Associationen skall vara följbar, den ska inte kräva förklaring, om inte tas den bort. Nesse är allsmäktig i denna tolkning!

Jag ger Orre en chans att förklara...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Orre »

Elementärt min käre JuleNesse!
(Jag vågar också allra ödmjukast påstå att dommaren nu i all allsmäktighet har gett sig in på att ifrågasätta ett område där den stora merparten av våra läsare vill ifrågasätta ifrågasättandet!..)

Nu är ju jag varken en klok bagare eller annan nattarbetande, men dock som väldigt många uppe nog så tidigt när jag ska på jobb!
Då just att se film förträdesvis föregår i stillhet och i mörker, är det altså endast då jag inte ska på jobb som jag kan unna mig att sitta uppe och se på film vid min dator!!
Det är just detta att inte gå på jobb som jag för övrigt assosierar med att vara ledig!
Vidare kan jag också med stor inlevelse assosiera begreppet ledig, med just den situation min kropp befinner sig vid intagantet av film!

Vidare frågor bes ställas SF.

Haleluja!
/Orre :grin:
Bild
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

:thumbsup:
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

Listigt av domaren att bara vara tyst......viker väl mig då.....


IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Vakant -


:peace: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Nesse »

Orre skrev:Elementärt min käre JuleNesse!
(Jag vågar också allra ödmjukast påstå att dommaren nu i all allsmäktighet har gett sig in på att ifrågasätta ett område där den stora merparten av våra läsare vill ifrågasätta ifrågasättandet!..)

Nu är ju jag varken en klok bagare eller annan nattarbetande, men dock som väldigt många uppe nog så tidigt när jag ska på jobb!
Då just att se film förträdesvis föregår i stillhet och i mörker, är det altså endast då jag inte ska på jobb som jag kan unna mig att sitta uppe och se på film vid min dator!!
Det är just detta att inte gå på jobb som jag för övrigt assosierar med att vara ledig!
Vidare kan jag också med stor inlevelse assosiera begreppet ledig, med just den situation min kropp befinner sig vid intagantet av film!

Vidare frågor bes ställas SF.

Haleluja!
/Orre :grin:
Nja... först tänkte jag så här att det blir för bred tolkning för att man kunde ju associera allt med Ledig, men sedan tänkte jag om igen, för det är ju lite grejen med detta och ledig är ju ett så generellt ord att det kan bli en bred tolkning, typ: Ledig - bilkörning, Ledig - restaurangbesök, Ledig - skogspromenad... för det är ju precis vad vi väljer att göra när vi är ledig... så med viss tvekan godkänner jag detta och backar XY:s snabba slutsats... sorry XY, försök igen...

Gällande kedja:
IPhone, Karameller, Lucia, Tejprulle, Kaffekopp, Juba (Staden i Sydsudan), VTX, Datorskärm, Post-it, Glasögon, Statens Vegvesen, Linjal

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars - Datorskärm -


........ :question: .......

:peace: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Nesse »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars - Datorskärm - Tangentbord -
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars - Datorskärm - Tangentbord - Bokstäver -
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
kapten
Mästare
Inlägg: 567
Blev medlem: 01 mar 2009, 08:01
VTX-modell: VTX1300S 2007
Ort: Strängnäs

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av kapten »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars - Datorskärm - Tangentbord - Bokstäver - Post-it -

kapten
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av XY »

:good:
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Saknat pyssel? - Associationsleken igång

Inlägg av Orre »

IPhone - Plastskydd - Diskmaskin -Avlopp - Förorening - Religion - Lucifer - Ängel - Snö - Pudersocker - Pepparkakshus - Kex - Cloetta - Karameller - Karies - Lagning - Klister - Björn - Pojke - Stjärngosse - Lucia - Hår - Kam- Ås - Grus - Kross - Husqvarna - Pistol - Sönderskjutet - Kaputt - Lagningsbehov - Tejprulle - Julpyssel - Glöggkokning - Kaffekopp - Nespresso - Schweiz - Sydsudan - Juba - Fjäril - Vinge(ar) - Honda - VTX - ForEver - Framtid - Jul - Ledig - Film - Star Wars - Datorskärm - Tangentbord - Bokstäver - Post-it - Mini-papper -
Bild
Skriv svar