Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av Orre »

Klippt in från mitt inlägg på Facebook:


Satan i helvete!!
Nej jag har aldrig förr använt den häringa "Vad tänker du på" status-fältet på Facebook. Men NU JÄVLAR!...

Ni som åker 2-hjuling vet vad jag snackar om!
Alla ni andra som INTE åker på 2 hjul ska nu ta meg faen lyssna!!
Det är DETTA vi MC-åkare alltid vid något tillfälle pratar om, alltid är rädda för, OCH ALLTID VARNAR VÅRA BARN FÖR!!!
(Och OM våra barn mot förmodan INTE skulle köra moped och/eller motorcykel, så kommer dom garanterat att köra CYKEL!)

Jag hör till dom orginalen som åker på 2 hjul året runt...
Dvs. att jag förutom att köra en stor jävla häftig dundrande motorcykel för skoj skull, eller på semester, eller en super-maskin på cross- eller enduro- banan, eller en racing maskin i 300 knyck på autobahn, också kör SCOOTER till och från jobb varje dag...

Nu när jag inte behöver ha med mig några grejer utom mig själv så passar det nämligen aldeles utmärkt! Det är billigt och enkelt, utan bom-avgifter och utan parkerings-problem. Slippa skrapa is, och slippa stå i kö! -Det är nämligen (och självklart nog) en 2-hjuling-åkares privilegium att kunna, (och att enligt lag ha lov till) att åka MELLAN bil-köerna! OCH i taxi-filen!! -Vi tar nämligen inte upp någon plats i bil-köerna!!!!

Jag är alltid först ut av ljus-krysset! Och oavsätt vilken förbannad idiot i sin svarta Audi A6 som nödvändigtvis måste bevisa att han KAN köra fortare än en moped... så är jag ALLTID först igen vid nästa korsning, rondell, eller rödljus! Ja kort förtalt så ÄR det smidigt att köra 2-hjuling! -Speciellt en liten scooter-moped! Den är långt smidigare än mina motorcyklar i stadstrafiken, (och den har fördelen av att jag inte blir våt om fötterna och knärna... Det är väl förresten enda orsaken till att jag kör en bögig scooter-jävel i stället för en riktig motorcykel!.)

Ja-ja... Det om det....
I dag när jag körde hem från jobbet, så var det en sån där satans jävla förbannade helvetes idiotjävel som man nästan inte tror existerar! Men som sagt, som vi MC-åkare så innerligt väl TYVÄRR VET finnes en hel jävla hög av ute i trafiken!!!...

-När jag vid ett röd-ljus körde mellan dom två filerna med bil-kö, så var det 'EN av bilarna (den sista i kön till vänster) som svängde åt höger och liksom försökte klämma fast mig mellan sig själv och bilen i högerfilen!!??
Nej men satan då! -tänkte jag, och bromsade fort som ögat för att inte hamna i kläm! Och körde i stället ut till vänster om denna galningen (man är ju ganska van vid att folk är mer uppmärksamma på sin mobil än att hålla koll på var i filen dom befinner sig...)
Nej då... Detta var inte den vanliga mobil-galningen!! -Han körde nu ut till vänster i stället, uppenbart för att försöka klämma fast mig mot mitt-delaren!!!??
-Ja så jag måtte ju så klart bromsa igen fort som ögat, och fattade nu att det var MIG han försökte stänga inne! -han var inte intresserad av att själv ge gas och vara först? (på 2-filad väg låg han nu alltså först i vänster-filen vid sidan om den som låg först i höger-filen) Han var bara intresserad att bestämma att JAG inte fick köra förbi!?...

Ja jag erkänner att detta triggar en nerv hos mig... (ja kanskje en hel nerv-bunt?) En satans gubb-jävel som ska tro han ska bestämma om jag ska ligga bakom eller inte!!!...
Så efter lite zick-zackande bakom gubb-jäveln som svängde hit och dit, och ibland också plötsligt fick för sig att brå-bromsa, så att jag med nöd och näppe klarade att hålla mig på hjul, så blev dom två filerna till en, och jag körde förbi i mötande fil!! -Skit på dig gubbe! tänkte jag!...

-Tror du faen inte att gubben ökade farten för att hindra att jag kunde köra in igen framför honom!!!
(Ja det hör till saken att min moppe går väl ca. drygt dubbelt så fort som en "vanlig" EU-moppe, men det är fortfarande jävla begränsat hur mycket krafter man kan hämta ut av 75cc.... :p )

Satan i helvetet IGEN! så är det en refug-jävel i mitten, och gubb-jäveln trycker mig rakt in i refugen!
Hopp och helvete! med 13-tum hjul, och med pizza, öl, och bröd-mat-posen mellan benen så blev det ett jävla stress att försöka hålla ekipaket på rätt köl, och INTE träffa MÖTANDE TRAFIK när jag hoppade över refug-jäveln!!!

Phu... Ja jag missade vartfall järn-rören som skyltarna sitter på, och de flesta snöpinnarna också. Som tur väl var så missade jag också den mötande trafiken!... De mötande körde inte fortare än att dom hann att stanna, några tutade lite indignerat, var väl lite överraskade att det kom en moped mot dom i mötande fil........
En snabb koll mellan benen, och konstaterade att inga essentiella mat-varor såg ut att ha hoppat ut av posen, full fart söderut för att köra i kapp den här satans jävla gubb-tjyven som nu uppenbart försökte att ta livet av mig!!!!!!....

Kom snabbt ikapp gubben, och försökte att med all kraft sparka sönder hans jävla bak-ljus! -FAEN! MISSADE... Vingligt som satan på 13 tums hjul... Körde upp jämsides och försökte sparka sönder hans jävla backspegel!!! -FAEN! MISSADE DEN OCKSÅ!!!??? Hur jävla svårt ska det vara?? Jag har ju sett på hundratals action-filmer att man kan hur lätt som helst hoppa från det ena fordonet till det andra, och bara klamra sig fast i en fönsterputstare eller takfönster eller liknande!!??....

Ja-ja... Detta kändes ändå ganska farligt!... Så jag körde förbi och bromsade inn (ett par gånger för att förvissa mig om att han inte hade tänkt att köra över mig) stannade så mitt i vägen (där det var refug) så att han tvingades stanna bakom mig!

NU JÄVLAR GUBBE!!!
Jag ställde scooter-jäveln på stödet och sprang bak till gubben, som nu hade stannat, vevat ner fönstret, och visade sig ha en kärring-jävel vid sidan av!!
-Som den pacifist jag är har jag faktiskt aldrig slått förr... Men den här satans gubb-jäveln fick sig tre raka höger mitt i trynet genom det öppna fönstret!!! -"ja men ta dig sammen" säger den satans jävla idiot-jäveln!!!???
För satan gubbe! Du försöker ju för helvete att ta livet av mig!! Vad faen tänker du på?? I helvete! -Smack -smack!! -Försökte att slå näven genom den biten av fönstret som fortfarande inte hade vevats ner, men det gick ju inte... -Lappade till gubb-jäveln ett par gånger till i stället! -Smack -smack!...... -"ja men ta dig sammen" säger den jäveln om igen och om igen... -Jag ska fan i mig inte ta mig sammen! -Tänk om de svin-dyra bolags-varorna som ligger under sadeln har gått sönder då?? -Satan heller!!!....
-Kärringen som sitter vid sidan av verkar något ambivalent... Dels har hon ju en gubb-jävel som är helt jävla korkad! -Dels håller ju gubb-jäveln på att få stryk... -jammen-jammen..... satan det kokar i pappen!!!.....

Jag slår sönder hans jävla back-spegel vartfall... DET får jag till! -så går jag tillbaka till min lilla moped och åker hem! Fort går det också.... (ja 100 knyck på småvägarna med en liten moped-jävel ÄR fort!!)

Satan i helvete!....
Många timmar senare är jag fortfarande förbannad! (som ni ser)....
Satans jävla gubbe! Allt jag SKULLE ha gjort!.. och sagt!...
Antingen slått ihjäl fanskapet för att säkra våra barns framtid?...
Eller kanske mer rationellt, så skulle jag ju ha tagit bild av honom och hans jävla kärring plus bilen med reg-nr. och så anmält fanskapet till polisen för dråps-försök! -ja vad nu det skulle ha gjort för nytta förresten?...
-Ja eller nåt annat helvete.... Förbannad är jag vartfall!!!

Ja ni vet hur det känns! Alla ni som åker på 2 hjul. Och nästan har blivit skickade till "andra sidan" av idioter som inte fattar hur jävla sårbar man är när det enda skydd man har är en jeans, en jacka och en hjälm...

Faktiskt är det nog så, att det gäller ALLA på 2 hjul!!!!

Jodå, jag fattar också att "jag har mig själv att skylla" när jag är "frampå" i trafiken med en liten moped. -Hade jag skitit i att försöka köra förbi den tröga bil-kön så hade detta aldrig hänt... -Men är det verkligen en god nog förklaring för att försöka ta livet av mig med en bil???

OM DU ÄR SÅ JÄVLA AVUNDSJUK PÅ ATT JAG ÄR SMIDIGARE I TRAFIKEN MED MC, SÅ KÖP DIG EN 2-HJULING SJÄLV DIN JÄVLA IDIOT-JÄVLEL!!!!!!!!!!!!

Ps. Ont i högernäven har jag också!..

Orre​
Bild
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av XY »

:peace: /XY
Senast redigerad av XY den 06 feb 2015, 22:38, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
kapten
Mästare
Inlägg: 567
Blev medlem: 01 mar 2009, 08:01
VTX-modell: VTX1300S 2007
Ort: Strängnäs

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av kapten »

Vi förstår dig Orre.
Är i Arvidsjaur med min bror och fruar. Har blivit påkörda av en dåre som inte var informerad om högerregel.
Utan fordon får vi åka tåg de 100 mil vi har hem!!!!
Tur att VTX-arna inte va me. Men vi har haft en massa onödigt jobb!!!

kapten/Mimmi
Lillebror/Lillasyster
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av Raffe Gbg »

Full sympati Orre! Jag scootrar också till jobbet, varje dag, i ur och skur och värme och kyla. Jag köpte en ny Honda Vision 110 för två och ett halvt år sedan för 23 000 spänn (inkl. ruta, vindavvisare för händerna och toppbox) och det var länge sedan jag räknade hem dom pengarna. Plus smidigheten, precis som du skrev. Sedan får man dra på sig regnstället då och då, men det får man ta.
Jag har väl råkat ut för ett par incidenter, men inget i närheten av det du beskrev. Samma tankebanor som när man åker stor mc gäller, jag kanske inte är lika benägen som du att åka mellan köerna, men jag har så nära till jobbet att jag kommer fram snabbt ändå. Tar max tio minuter, en kvart. Snabbare än bil eller buss. Och ingen trängselskatt eller p-avgifter. Sparar cirka 100 kronor per arbetsdag faktiskt.
En sådan idiot som du råkade ut för skulle naturligtvis inte ha körkort, knappt ens få åka buss. Tur att du lyckades hålla dig på hjulen i alla fall.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av Nesse »

kapten skrev:...Är i Arvidsjaur med min bror och fruar. ...
Har du många fruar :o
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av Nesse »

Hejja Orre, du kan nog skylla på självförsvar, eller att du var otillräknelig vid tillfället om polisen skulle höra av sig. Jag skulle gjort likadant!
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Ett förbannat inlägg från 2-hjuling-synspunkt

Inlägg av Geronimo »

Orre!

Du hinner väl komma ut innan årsträffen :drinks: :D
Low, long and fat
Skriv svar