Jakttider

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Jakttider

Inlägg av moberg »

Den store jägaren

Den store jägaren kom in på baren och började skryta om att han kände igen hudar och kulhål på nedfallet vilt.

- Knyt för en ögonbindel och ställ upp lite öl och ta hit lite djurhudar så ska jag tala om vad det är för djur.

Vadet antogs och djurskinn togs fram. De satte för en ögonbindel och gav honom ett skinn. Han började känna fram och tillbaka på skinnet och sa:

- Det här är antilop skjuten med en 22:a.
Och det var naturligtvis rätt. Fram med ett nytt skinn.
- Det här är en tiger skjuten mitt i hjärtat med en 308:a.

Rätt igen och nya öl. Så höll det på hela kvällen och till sist ragglade han hem och la sig. Nästa morgon när han tittade sig i spegeln hade han fått ett riktigt blåöga och han sa till sin fru:
- Visserligen var jag full när jag kom hem igår, men inte slogs jag väl?
- Nää, svarade frun, det var jag som gav dig snytingen. Du kom hem och full som stryk, satte handen innanför mina trosor och gnuggade runt lite och sen så sa du:
- Skunk, dödad med en yxa. :dizzy:
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Jakttider

Inlägg av Martin »

:clap: :clap: :yahoo: :yahoo: :perfect: :perfect: Tack för denna, Moberg, kopierar den och skickar den till mina arbets-kamrater, som tar livet av alla djuren i skogen. Mera, mera, vintern blir så lång annars. Får väl försöka med nått bidrag själv åsso.
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Jakttider

Inlägg av moberg »

Tack Martin :D
ja va lite rädd när ja la ut den med tanke på damerna i klubben.
man vet ju inte om och hur de går till sommaren sen om man blir nerslagen eller nåt :blush2:
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Jakttider

Inlägg av Martin »

Men, ett "blåöga" eller två har väl alla fått !!, så det är nog inget problem, svårare är väl att förklara dem!!
Skämtet var bra, och jag tror inte att det väcker några "hard feelings" bland våra kvinnliga medlemmar.
Skriv svar