Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Inlägg av Nesse »

http://www.transportstyrelsen.se/Global ... 2_2012.pdf

Edit: interna länkar fungerar inte så bra så jag ändrade till en extern :-P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Inlägg av Raffe Gbg »

Hade säkert varit intressant, men länken funkar inte Nesse ... :no:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Inlägg av Nesse »

Fixat... hade länkat internt...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Inlägg av Raffe Gbg »

Det finns en hel del intressant att läsa i det här dokumentet. Men ingenstans ser jag att man borde tillåta extraljus med halvljus tillsammans med det ordinarie halvljuset. I dag är bara varselljus tillåtet i kombo med halvljuset. Apropå synbarhet. Självklart syns man bättre alla dygnets timmar med extrahalvljus på ständigt. :good:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Inlägg av Nesse »

Håller med, det är mer ideer om vägmiljön, vilket iofs är bra. T ex andra räcken, ta bort räcken på vissa vägar... Sedan detta med ABS är ju en bra grej, men det spelar ju ingen roll för min del på den hojen jag har. Sedan detta som statistiken säger, medianvärdet för en motorcyklist är visst ca 50 år... aja... SMC är med på ett hörn och det är bra som kontrast till hastighetsreglerare och förbudsivrare
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar