Vilka trevliga människor det finns

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Vilka trevliga människor det finns

Inlägg av Nesse »

Sitter på jobbet och min 11 årige dotter ringer och säger att min mc (körde VTR:en till jobbet) håller på och välter. ??? Hur vet du det frågar jag, något förvirrad, "En man ringde och sa det"... hmm sprang ut till parkeringen och mycket riktigt, stödet har sjunkit ner genom asfalten och mc:n har kraftig slagsida. På en bänk bredvid sitter en kille som jag frågar om det var han som ringde, japp det var det. Jag tackade honom mycket för sin helt frivilliga insats, många måste ha sett att mc:n var på väg att välta men ingen annan verkade bry sig. Heders åt en sådan person som tar sig det besväret att spåra ägaren. Han sa att han själv åkte mc och själv inte ville finna sin hoj liggandes. Att han inte flyttade den berodde på att han trodde den var larmad (HISS-lampan blinkar ju).

Jag kommer att sprida denna goda gärning och spåra upp och höra av mig/flytta mc:n om jag ser en på stan som håller på och kalvar. Kan tilläggas att asfalten är hyfsad ny, men har fungerat hela sommaren, fast i förrgår slog ju sommarvärmen till och det räckte för att den skulle bli mjuk som lera... jävla skitasfalt. Ett tips, lägg alltid ett parkerings-underlägg under stödet... Vi hojåkare håller ihop, eller hur :D :good:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Sudden
Oinvigd mästare
Inlägg: 355
Blev medlem: 30 apr 2007, 09:03
VTX-modell: VTX 1800, 2005
Ort: Örebro, VTX1800C Grön

Re: Vilka trevliga människor det finns

Inlägg av Sudden »

:clap:
Sudden
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Vilka trevliga människor det finns

Inlägg av Hasse-c »

Kul när det fins mänskor som bryr sig!! :good: läser man nyheter så är 90% negativa saker som har hänt, det är inte ofta som positiva saker kommer med. Jag satte en sidestand pad på min hoj för två år sen de har fungerat bra.
untitled.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Vilka trevliga människor det finns

Inlägg av Nesse »

Hasse-c skrev:Kul när det fins mänskor som bryr sig!! :good: läser man nyheter så är 90% negativa saker som har hänt, det är inte ofta som positiva saker kommer med. Jag satte en sidestand pad på min hoj för två år sen de har fungerat bra.
untitled.png
...är du säker på att det där inte är en bild på någon golfklubba??? Birdie???
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Vilka trevliga människor det finns

Inlägg av Hasse-c »

Den går säkert att avsända som en golfklubba, men du får du nog ta med den snälla snubben som ringde dig, så han kan hålla i hojen under golfrundan!! :peace:
Skriv svar