Första härdningsturen för året... ett litet resetips.

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Första härdningsturen för året... ett litet resetips.

Inlägg av Nesse »

Då har jag varit iväg på en liten härdningstur till Norge i helgen... Färden gick på mc till Hurum, efter varning om snö i Eggedal så blev det bil från Hurum dit. Söndagsmorgonen erbjöd ymnigt snöfall och det var då ganska glädjande att det var en bil man åkte i och inte mc, men bilen hade dock sommardäck, så hemfärden blev långsam i början. Sedan blev det ett byte till mc, fullt utrustad med ylle, skinnställ och regnkläder, styrstångsmuffarna fungerade utmärkt och regn, sol och hagel avklarades i rask takt hemåt.

Om ni åker Oslofjordstunneln någon gång och kan tänka er en extra sväng på 4 mil ungefär så kan ni ta den svängen runt Hurum på väg 281. bitvis lite dåligt, de håller på och fixar den, de bitarna som är fixade är underbara att ligga och gasa på :-)

Sedan kan man välja att ta Fv3 mot Drammen eller 289 till 23 och vidare mot Drammen, den första går efter kusten och är bitvis riktigt trevlig. Har man tur som jag hade på fredag kväll så är det lite trafik och man kan köra på lite på de vägarna.

Till sommaren lär det bli någon "bergklättringstur" upp efter väg 287 till Eggedal och vidare upp efter FV211 eller vägen mot Noresund över fjället... häftiga vägar och utsikt... vad tror du Orre, har du hunnit med den svängen nåt?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Första härdningsturen för året... ett litet resetips.

Inlägg av Orre »

Hoj!

Jo vid Drammens-fjorden / Hurum var vi ju vid träffen i somras. (Hurum heter det på andra sidan där den där lilla färjan lägger till där vi hade en paus innan sista passet in till Drammen)
Fin plats och många fina vägar. Inte minst hela vägen österut mot Vänern!

Upp mot Noresund - Eggedal har jag dock aldrig kört. Men jag hänger gärna på en sväng vid tillfälle! :drinks:

/Orre 8)
Bild
Skriv svar