Ny olycka

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Ny olycka

Inlägg av Martin »

Oflyt för dig, men en båge går nästan alltid att fixa till. Bra att du själv kom någorlunda lindrigt undan.
Krya på dig och var försiktig med åkningen.

/Martin och Jane
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Ny olycka

Inlägg av Orre »

Usch ja! Tänker du har gått genom några stadier Schassen!...

Chockad... :fright: Mörbultad... :dash: Rädd... :o Lättad... :whorship: Förbannad... :rant: Ledsen... :cryhanky: Lättad... :yes: Förbannad... :banghead: Uppgiven... :sadwalk: Lättad... :) Ledsen... :no2: Omhändertagen... :hug:

Till sist är det ändå bara hälsan som betyder något! Det andra ordnar sig!
Ha en lugn vinter! ;)

/Orre
Bild
Schassen

Re: Ny olycka

Inlägg av Schassen »

birdie skrev:Schassen,
Såg på Facebook att något hade hänt!
Sorry, det här var inte roligt. Tur att du klarade dig så pass bra. En mc går alltid att laga.
Min dotter körde omkull häromdagen med sin Ducati Monster 696, p g a lera på vägen vid en byggarbetsplats i Stockholm. Hon fick mc:n över sig och blev också lite mörbultad, men inget allvarligare hände som tur vad. Hastigheten var låg. Lite småskador på Ducatin som nu skall till AVA MC, Stockholm.

F-n, jag skall ut i morgon bitti med några polare i Jönköping, på kanske årets sista sväng på slingrande smålandsvägar. Får ta det lugnt... :thinking:
Krya på dig Schassen!
/birdie
Tack birdie, hoppas din dotter kryar på sig också. Hon har väl gått till akuten för att bli undersökt hoppas jag, om inte se till att hon gör det för även om hon inte har svåra smärtor idag kan de komma senare och då är det bra om hon tar hand om det med en gång både för hennes egen skull och ur ett försäkringsperspektiv. Ni fick ju tydligen tur med vädret i alla fall, hoppas ni fick en trevlig tur på hojarna också.

Tack Martin, Jane och Orre. Mitt psyke är inte skadat i alla fall, märkte jag när jag körde hojen ca 6 mil till verkstaden i Borås igår och hojen skall bli som ny igen när jag hämtar den och då blir jag även fysiskt återställd. Så vi kommer att ses på vägarna, lita på det!!!!!!

För övrigt var jag tillbaka på olycksplatsen idag för att försöka få en bättre förståelse om olyckan och tänka igenom olyckan steg för steg. Hittade delar av det aluminium som gått sönder och halva visiret samt några fästen till visiret. Nu har jag dock fler funderingar att tänka på, inte så många fler svar. Jag förstår vad du menar Orre med att det är hälsan som är det viktigaste, men skall jag vara ärlig så känns det lite mer ont i kroppen att veta min hoj inte klarade sig lika bra som jag dvs. det gör mer ont i mig att hojen är trasig än att jag har ont. Sådan är jag! :peace:
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ny olycka

Inlägg av birdie »

Hej,
25 mil på slingrande, småländska SKA-vägar (smala, krokiga, asfalt) är avklarat utan incidenter.
Fint höstväder, kyligt på morgonen dock, i övrigt förhållandevis torra vägar :D
Kan ha varit årets sista sväng :cryhanky:, med tanke på mitt golfschema resten av året - Spanien (1 v), Singapore, Malaysia (3 v) och Spanien (2v) igen.
/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Ny olycka

Inlägg av 88:an »

Birdie jag tycker väldigt synd om dej som behöver resa så långa

vägar när det finns så många som inte har ens har sett Borås :))

Om du skulle tröttna på att " Kolla " in banan innan tävling och

se till att inget skräp finns i dom 18 hålen så ring maj jag har fått

den utbildningen ( tog mej 2 dgr ) Jag behöver lite sol på näsan :yes:

mvh 88:an som kanske inte är avundsjuk :))

All ordnar sej Chassen vi ses på vägarna :good:
Schassen

Re: Ny olycka

Inlägg av Schassen »

Ja nu är väl säsongen slut för oss allihopa i alla fall
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Ny olycka

Inlägg av Västerlanda »

Schassen skrev:Ja nu är väl säsongen slut för oss allihopa i alla fall
Näpp :stop: :stop: Vi som inte parkerat våra cyklar på verkstad, ;) ;) Har tagit en tur i det soliga o varma (11-12 C) Väst idag. :perfect: :perfect:

Michael o Airi
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Schassen

Re: Ny olycka

Inlägg av Schassen »

Det blir inga långa turer, känner kylan så fort solen dyker in bakom ett moln. Men det är bra Västerlanda, ta till vara på de dagar som finns kvar av säsongen, det är inte många till. Ca 38 papp minus självrisken kommer hojen att kosta i reparationer. Lugnets MC har nu (i fredags) skickat in papper till Bilsport och MC
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Ny olycka

Inlägg av snake »

Fan Schassen, tur att det gick bra. :good: :good: Ta det lugnt i trafiken allihopa!
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
FALO
Wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 aug 2005, 17:53
VTX-modell: 1800 2002
Ort: FALUN

Re: Ny olycka

Inlägg av FALO »

Fan vad synd så här mot slutet av sesången. Tur att du verkar ha klarat dig hyfsat1 Krya på dig så syns vi i vår om inte förr

//Falo
Skriv svar