Nu blir det andra bullar

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Kära VTX medlemmar:
Efter att ha suttit och klurat och funderat mångt och mycket har jag med mycket möda och besvär kommit fram till följande slutsats.

När jag i 2009 började med att lära mig köra hoj så hade jag också behov av att skaffa en båge. Det var för mig då viktigt att jag inte kände mig disharmonisk att köra hojen som skulle således inte vara för stor eller för liten. Först hade jag funderingar på en Honda VT 750 C4 men efter att ha diskuterat detta med min granne beslöt jag mig för att se mig omkring för en 1300. Av alla 1300 jag hittade insåg jag att ingen var snyggare än en Honda VTX 1300 och det tycker jag än idag. Under denna säsong känner jag som om jag håller på att växa ur hojen lite grann. Missförstå mig rätt, min VTX 1300S är fantastisk på alla sätt och vis men ibland inte riktigt snabb nog när man kör med t.ex. VTX 1800 och andra märken med mer muskler.

När jag köpte hojen hade den strax över 2 500 mil delat på sju år och fem ägare vill jag minnas. Sedan jag köpte den våren 2010 har jag kört ca 1 700 mil (snitt 850 mil/säsong). I 2010 körde jag hojen både när jag övningskörde privat och som ni vet efter jag tog kortet. Med andra ord jag har kört 40% av den totala sträckan som min VTX har gått. Så ni ser, det är således inte bara på forumet som jag ligger i ;). Nu Känner jag mig mogen för en större, tyngre och kraftigare hoj, då den jag har tittat på inte har en tyngre torrvikt än min VTX så är den dock betydligt kraftigare och snabbare. Den jag har tittat på är dessutom mer av en Touring hoj än en custom.

Mitt garage är inte tillräckligt stort för att förvara en bil och två motorcyklar, det är därför med sorg :sad: som jag nu meddelar om att jag inte kommer att förnya mitt medlemskap i VTX Riders Sweden. Jag har i denna klubb träffat åtskilliga människor som jag har lärt mig tycka om och respektera och jag kommer att sakna er. Jag kan bara hoppas att en del av er vill fortsätta köra tillsammans ibland samt behålla kontakten. En del av er är även ute på Facebook och härjar med jämna mellanrum. Men drömmen om att ha en Victory är så stark och eftersom man lever bara en gång samt jag blir inte yngre så har jag idag valt att slå till på ett erbjudande som jag inte kan motstå.

Jag har idag till min stora lycka :yahoo: bestämt avtal med en MC handlare i Sundsvall och på onsdag den 5 oktober 2011 kommer jag att köra min 2003 Honda VTX till Sundsvall och byta in den mot drömhojen, en 2011 Victory Cross Roads - Basic. Följ länken om ni vill se bilder på den: http://www.bytbil.com/mc-mopeder/victor ... bRqQAIcOGA__! Därefter har jag enligt vad jag förstår inte rätt att längre vara medlem här och som sagt kommer alltså inte att förnya mitt medlemskap.

Om styrelsen och klubbens medlemmar godkänner så fortsätter jag gärna vara häng-around, men för detta vill jag ha ett konkret svar.

Oavsett vad ni beslutar så vill jag säga att både jag och Lilian har haft jätte kul med er alla och VTX Riders Sweden kommer alltid att ha en särskild plats i mina tankar och i mitt hjärta. Särskilt kommer jag alltid att minnas Gusten som ringde mig samma kväll som jag ställde min första fråga till VTX Riders Sweden, detta är en av flera killar VTX Riders inte har råd att förlora enligt min mening eftersom jag anser att Gusten är ett mycket starkt kort tack vare bl.a. den positiva marknadsföring av klubben som han i detta sammanhang skapade. På min premiär resa välkomnades jag av flera medlemmar som jag inte kommer att glömma, samtliga av dessa medlemmar tog en tur tillsammans med mig och hos en (Martin och Jane) fick jag mat samt hos en annan (Nesse) fick jag både mat och någonstans att sova för natten. Ett stort tack går därför ut till dem som visade mig denna välkomnad in till klubben: Gusten, Martin, Nesse, Dosan och Bobby.

När jag i 2010 besökte Västervik övertalade Nesse mig att hänga med till Notodden, jag fattade inte riktigt vad det var för något och hade ingen aning om att vi först skulle övernatta hos Orre och Sissel och Orre var nog minst lika överraskad som jag när jag kom rullande på min hoj. Men detta märkes inte på något vis hos vare sig Orre eller Sissel vilket bevisar vilka fantastiska värdar som Orre och Sissel är. Väl på plats i Notodden fick jag lära känna älgen lite bättre, som med alla andra medlemmar i VTX Riders Sweden är även älgen (Alien) en kanon sjyst kille.

Vid slutet av förra säsongen och under den nuvarande har flera medlemmar visat intresse i att köra mindre turer och även övernattningar. Lokalt är det främst Raffe och Mattin samt Pernilla som mina band känns som de har växt starkast med. Mattin, Raffe och birdie, ni har alla mitt nummer om det skulle vara så att ni trots att jag inte längre kommer att köra VTX vill ut och köra och ha mig med i klungan. Ni som jag har nämnt vid namn och alla andra medlemmar i denna klubb är enligt min mening fantastiska människor och jag kommer att sakna er.

Jag hoppas verkligen att vi möts på vägarna samt att vi har tid att :drinks: .

Om det nu är någon utöver Kapten som vill hänga med ner till Grossglockner i Österrike nästa år får ni givetvis informera mig om det här för jag kommer att titta i trådarna så länge jag kan. Ni kan också skicka e-post (thomas.hanner@hotmail.se, tsx473m@gmail.com eller Thomas.Hanner@skf.com) eller sms till 0766 - 166 390.

Avslutningsvis, om någon känner att jag har glömt att nämna er så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Ha nu en riktigt trevlig vinter och en fantastisk årsträff i Gävle. Jag vet inte hur mycket mer jag kommer att skriva här inne hädan efter men så länge jag kan skall jag alltså hålla koll på om det kan komma någon mer som vill hänga på mig och Kapten till Österrike.

Lycka till, till er alla!!!!

Mvh Schassen
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av birdie »

Schassen,
Var sak har sin tid... som man brukar säga.
Jag har känt till ditt intresse för Victory och jag tror inte att du blir besviken. Ditt nyförvärv ser häftig ut!
Det blir en ordentlig inkörningsresa från Sundsvall hem till Lerum, sedan vet du vad den nya maskinen går för. Hoppas att du får bra väder på både upp- och nerresa.
Vi syns säkert på vägarna, så håll i hatten Schassen när VTX-maskinerna blåser förbi dig :mrgreen: !!

Vi hörs!
/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
best
Mästare
Inlägg: 550
Blev medlem: 18 jul 2010, 10:44
VTX-modell: vtx 1800,2004 röd , Yamaha Cygnus 125cc med Toppbox
Ort: viskafors

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av best »

Jag hoppas att du kommer att trivas med din nya motorcykel, annars kan du ju alltid byta till en vtx 1800. vi syns på vägarna. :yes:
Benny
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Nesse »

Lycka till med din nya mc
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Gusten »

Lycka till schassen, du vet ju vart vi finns :p

//Gusten
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Orre »

Lycka till Schassen!
Coolt att du fick din första hoj-erfarenhet på en VTX! :good:

Som sagt, du vet ju själv vad VTX Riders Sweden är för en klubb, och vad som ska till för att kunna vara medlem och delta på medlemmarnas träffar och möten.
Självklart är det inte enbart på VTX-träffar VTX-åkare träffas, så vi ses kanske ute på vägarna. -Jag lovar att stanna och hjälpa om du står och vinkar nånstans! ;)

Så får du väl komma tillbaka om du tröttnar på att få VTX-damm i synet!... :smoking:

Simma lugnt!
/Orre :boogie:
Bild
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

He he, va roliga ni är :)) , 50% beror på hojen 50% på föraren så vi får väl se vems damm som hamnar i vems ansikte :D
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag säger också grattis till Schassen och den nya hojen. Även om jag blev en aning förvånad eftersom jag hade för mig att det fanns nån sorts kärlekshistoria mellan Schassen och hans röda VTX.
Synd att det inte finns möjlighet för ex-VTX:are att fortsätta vara nån slags medlem här. Men regler är förstås regler.
Senast redigerad av Raffe Gbg den 01 okt 2011, 16:34, redigerad totalt 1 gånger.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Nesse »

:stop: Risken är att föreningen skulle driva fel saker om man inte var ägare av en VTX. Ett VTX-forum för mc ägare, vilka tips på prylar gäller min mc om jag har en Victory, eller en Yamaha, eller en kawa osv... Som sagt vi är och finns till för ägare av VTX. Victoryn har visst variatordrift som en snöskoter...? :rolleyes:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Dosan »

Tjenare Shassen!
Joo, det var tråkigt att höra, men jag tycker att du gör helt rätt, och det är ju en fin hoj för att vara sånt där amerikanskt negersmide. :))

Ville bara önska dej lycka till med nya hojen och kolla gärna in på fika när du åker till eller från Sundsvall.......helst från.......en röd 1300:a har jag sett förr.
Hälsa Lilian och kör försiktigt.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Ryssen »

Tja
Har ni så mycket snö i Lerum att du ska bli skoter raggare :))
Nåja var sak har sin tid lycka till med nya hojen.
Ska åka bort till Ante på måndag och se vad det är han lurat på dej ;)
Mvh Ryssen
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Dosan skrev:Tjenare Shassen!
Joo, det var tråkigt att höra, men jag tycker att du gör helt rätt, och det är ju en fin hoj för att vara sånt där amerikanskt negersmide. :))

Ville bara önska dej lycka till med nya hojen och kolla gärna in på fika när du åker till eller från Sundsvall.......helst från.......en röd 1300:a har jag sett förr.
Hälsa Lilian och kör försiktigt.
Dosan, vad då negersmide :thinking: Jag stannar gärna förbi på en kopp kaffe :good: det skulle sitta bra före en halvtimmas tur till Lerum 8) behöver dock en adress för att hitta dit. Tänkte montera min TomTom med en gång utan ström tillförsel från hojen på upp och ner resan, då får jag ju bekanta mig med den också och då får vi se om den hittar fram till målen....

:stop: Ryssen: Du behöver inte jaga upp stackars Ante, han har inte lurat på mig någonting. Jag såg annonsen, jag tog kontakt, jag slog till. För att kunna utveckla mig måste jag ju ha möjlighet att t.ex. prova på en riktig jänkar hoj och då har jag ju bara ett alternativ för inte 17 blir det HD :stop: . Om du ser en lyckta i din backspegel och nästa sekund känner hur din hoj gungar till från tryckvågen när den swoshar förbi och du sedan bara ser skymten av en röd baklykta försvinna i horisonten framför dig så vet du att det var jag på min nya Victory Cross Roads :yes:

Raffe, jo visst är det så att jag kommer onekligen att sakna min VTX 1300, det kommer jag inte ifrån. Jag kommer också att sakna alla VTXare och klubben rent generellt. Men eftersom jag inte kan få tag på en p-plats till hemma därför att jag egentligen vill ha en Victory och en VTX samt en bil så måste jag välja lite. Det kan hända att jag skaffar en annan VTX längre fram i tiden - vem vet? Men jag har bara plats med en bil och en hoj i garaget så under kommande år får det bli en Victory och min bil. Om det blir en ny VTX i framtiden blir det onekligen en 1800.

Kanske hittar jag en klubb där ute som inte bryr sig om vilket märke du kör bara det är en custom hoj, en sådan klubb skulle vara ganska mycket i linje med hur jag tänker men visst har det en särskild charm när alla kommer åkande på samma märke och likartade modeller. Klubben har ju namn efter den Honda modell vi kör idag, det är med andra ord en spetsad Honda klubb dvs. en Honda klubb för ägare av en specifik typ av Honda hoj. Jag har svårt att tänka mig att Goldwing klubben tillåter medlemmar med andra märken och/eller modeller heller så det är ju inget konstigt i det här. Dessutom informeras man om det när man först läser "Om VTX Riders Sweden". Victory Club Sweden har säkert likartade regler.

Jag för en struntar i vad du kör för hoj så länge det är en tung motorcykel vi pratar om. Är du min vän så är du alltid välkommen hem till mig och jag kör gärna i samma kortege som du. Detta gäller i detta sammanhang alla i VTX Riders Sweden.

Jag har lärt mig en hel del från er :o , det tar jag med mig. Ni har kanske lärt er en och annan sak från mig också :)) Jag har också knytit nya kontakter och kommer att fortsätta med det.

OK mina vänner, :peace: -out :exclaim:
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av mattin »

Hej Schassen,

det var ju tråkigt att du hoppar av , men vi har ju märkt att du gör slag i saken , när du skriver att du skall göra
något. Nu har du ju skrivit om Victory ett tag och jag tolkade det nog som något du skulle göra , någon gång men inte så snart. Ibland skall man dock förverkliga sina drömmar annars blir det inte av.

Det klart att en Amerikan skall köra amerikanskt ! Det är ju en cool hoj !

Så länge du bor i närheten så är det ju självklart att vi kan köra tillsammans, vi har alldeles för få som är aktiva
och hänger på och kör i väst ( även om några tunga väst namn har haft en full säsong.....av annat).
Tel nr har du ju redan.

/Mattin
VTX1800F
nailil
Stödmedlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 feb 2011, 11:05
VTX-modell: Stödmedlem
Ort: Värnamo

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av nailil »

Det sämsta med hela den här historien är att JAG inte heller får vara med mer och träffa ALLA ER GOA MÄNNISKOR!!!!
Ska jag bli tvungen att köpa en VTX själv nu? :cry1:
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Det låter bra Mattin.

Lilian, för 50 papp så får du köpa den, det ä de jag får i inbyte.
Skriv svar