Hektisk dag

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Hektisk dag

Inlägg av Schassen »

Först körde Lilian och jag ca 7 mil till Växjö för att lämna in Lilians hoj på service mm., sedan 7 mil hem. På väg hem till Värnamo stannade förbi Biltema i Värnamo och köpte nya fästen till min vindruta på hojen och lite kul bling-bling. Väl tillbaka hos Lilian efter dryga 14 mil var det dags att tvätta hojen, plocka av vindrutan med de gamla fästena och sedan montera de nya fästena, passade på att köra en runda utan vindruta för att känna av hur det känns att köra min VTX utan ruta (ca 2 mil varierad körning) men sedan på med rutan igen. När detta var klart skulle ju de nya fästena testas och rutans nya höjd likaså (ytterligare ca 2 mil varierad körning). Sedan påbörjades pimpningnen av hojen på båda sidor av framskärmen och på tanken. Därefter fick Lilian åter igen åka på bönpallen till Växjö för att hämta hennes hoj och så tillbaka till Värnamo, alltså ytterligare 14 mil tur och retur. Total körning idag ca 32 - 34 mil.

Bild
Nya fästen på vindrutan, upphöjd ruta och lite bling-bling på tanken i kromat plast

Bild
Lite bling-bling på hojen framskärmar också :)
nailil
Stödmedlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 feb 2011, 11:05
VTX-modell: Stödmedlem
Ort: Värnamo

Re: Hektisk dag

Inlägg av nailil »

Den blev fin ska jag säga!
Skriv svar