Inte impad av HD:s V-ROD

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av Schassen »

Efter jag rekat färdigt på den 24/6 bestämde jag mig för att bränna lite motorväg. När jag var på påfarten kom en HD V-Rod som redan var på motorvägen och körde förbi. Givetvis insåg jag att vi inte kan ha en HD liggande framför en VTX så jag körde ikapp, tittade på föraren en gång och drog iväg. Såg V-roden försvinna i backspegeln. Efter några mil när jag låg i höger fil och krusade kom den lille djäveln tillbaka och körde om, nä nu djä.... tänkte jag så än en gång körde jag ikapp HD:n och lämnade honom så fort att han måste ha tvingats spotta ut dammet från mitt bakdäck. Jag såg inte röken av honom igen. 8)

Om det där är vad en V-Rod har att erbjuda så vill jag nog påstå att en V-Rod är inget att ha. Inte impad!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av moberg »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gött Schassen!!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av alba »

Du va mej en rackare shassen :twisted:
Hade han inte en chans :shock:
V-rod Brutalglidare MOTOR: 60 graders vätskekyld 4-ventils V-twin, med insprutning, 1 130 cc. EFFEKT: 117 hk vid 8 300 rpm. VRIDMOMENT: 105 Nm vid 6 600 rpm
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Schassen

Re: Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Du va mej en rackare shassen :twisted:
Hade han inte en chans :shock:
V-rod Brutalglidare MOTOR: 60 graders vätskekyld 4-ventils V-twin, med insprutning, 1 130 cc. EFFEKT: 117 hk vid 8 300 rpm. VRIDMOMENT: 105 Nm vid 6 600 rpm

Innan jag köpte hoj tittade jag faktiskt lite på just V-Roden, 1250cc (porsche designed motor) och i vanlig ordning överprisad. Kanske med en riktig blådåre hade han vågat pressa HD:n hårdare. HD är ju kända för att behöva skruva åt alla skruvar med jämna mellanrum, det var väl några av dessa som lossnade ;) vad vet jag? Det var ju trots allt bara en HD :!: :!: :!: :!: :!:

Anledningen jag tittade på den var för att kruserhojarna från HD är så himla stora. Lyfte upp en stor HD bjässe från stödet, kände att jag fick ta i, det var ingen lätt leksak. HD är enligt min mening normalt inte särskilt snygga, men det får jag väl medge att V-Roden är snygg för att vara en HD. 883:an och 1200:an sportstern ser klena ut. Det som finns kvar är den som Yvonne kör och de stora bjässarna. Yvonnes ser ok ut lika så de stora kruser bjässarna men VTX:en är betydligt snyggare. Men som jag har sagt förut, blir det någonsin tal om en jänkare för egen del lutar jag mig mest åt en Hammer eller Vegas (Victory).

Ämnes byte:
Satt och tänke lite tidigare idag när jag insåg att kortet tog jag 1 år och 11 dagar sedan, ett år sedan idag, körde jag från Nesse i Örebro upp till Sandviken på min premiärtur. Fan vad tiden går fort!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av Nesse »

Våran vtx är ju också en jänkare, fast med kvalitetstänk från nippon
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Inte impad av HD:s V-ROD

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Våran vtx är ju också en jänkare, fast med kvalitetstänk från nippon
Ja, just det!!!!!!!! :wink:
Skriv svar