Efter jag rekat färdigt på den 24/6 bestämde jag mig för att bränna lite motorväg. När jag var på påfarten kom en HD V-Rod som redan var på motorvägen och körde förbi. Givetvis insåg jag att vi inte kan ha en HD liggande framför en VTX så jag körde ikapp, tittade på föraren en gång och drog iväg. Såg V-roden försvinna i backspegeln. Efter några mil när jag låg i höger fil och krusade kom den lille djäveln tillbaka och körde om, nä nu djä.... tänkte jag så än en gång körde jag ikapp HD:n och lämnade honom så fort att han måste ha tvingats spotta ut dammet från mitt bakdäck. Jag såg inte röken av honom igen.
Om det där är vad en V-Rod har att erbjuda så vill jag nog påstå att en V-Rod är inget att ha. Inte impad!!!!!!!!!!
Inte impad av HD:s V-ROD
Moderator: Nesse
- moberg
- Oinvigd mästare
- Inlägg: 411
- Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
- VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
- Ort: Vårgårda
Re: Inte impad av HD:s V-ROD
Gött Schassen!!!!
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
- alba
- Mästare
- Inlägg: 893
- Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
- VTX-modell: vtx 1800c
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Inte impad av HD:s V-ROD
Du va mej en rackare shassen :twisted:
Hade han inte en chans :shock:
V-rod Brutalglidare MOTOR: 60 graders vätskekyld 4-ventils V-twin, med insprutning, 1 130 cc. EFFEKT: 117 hk vid 8 300 rpm. VRIDMOMENT: 105 Nm vid 6 600 rpm
Hade han inte en chans :shock:
V-rod Brutalglidare MOTOR: 60 graders vätskekyld 4-ventils V-twin, med insprutning, 1 130 cc. EFFEKT: 117 hk vid 8 300 rpm. VRIDMOMENT: 105 Nm vid 6 600 rpm
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Re: Inte impad av HD:s V-ROD
alba skrev:Du va mej en rackare shassen :twisted:
Hade han inte en chans :shock:
V-rod Brutalglidare MOTOR: 60 graders vätskekyld 4-ventils V-twin, med insprutning, 1 130 cc. EFFEKT: 117 hk vid 8 300 rpm. VRIDMOMENT: 105 Nm vid 6 600 rpm
Innan jag köpte hoj tittade jag faktiskt lite på just V-Roden, 1250cc (porsche designed motor) och i vanlig ordning överprisad. Kanske med en riktig blådåre hade han vågat pressa HD:n hårdare. HD är ju kända för att behöva skruva åt alla skruvar med jämna mellanrum, det var väl några av dessa som lossnade vad vet jag? Det var ju trots allt bara en HD :!: :!: :!: :!: :!:
Anledningen jag tittade på den var för att kruserhojarna från HD är så himla stora. Lyfte upp en stor HD bjässe från stödet, kände att jag fick ta i, det var ingen lätt leksak. HD är enligt min mening normalt inte särskilt snygga, men det får jag väl medge att V-Roden är snygg för att vara en HD. 883:an och 1200:an sportstern ser klena ut. Det som finns kvar är den som Yvonne kör och de stora bjässarna. Yvonnes ser ok ut lika så de stora kruser bjässarna men VTX:en är betydligt snyggare. Men som jag har sagt förut, blir det någonsin tal om en jänkare för egen del lutar jag mig mest åt en Hammer eller Vegas (Victory).
Ämnes byte:
Satt och tänke lite tidigare idag när jag insåg att kortet tog jag 1 år och 11 dagar sedan, ett år sedan idag, körde jag från Nesse i Örebro upp till Sandviken på min premiärtur. Fan vad tiden går fort!
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4383
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: Inte impad av HD:s V-ROD
Våran vtx är ju också en jänkare, fast med kvalitetstänk från nippon
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Re: Inte impad av HD:s V-ROD
Ja, just det!!!!!!!!Nesse skrev:Våran vtx är ju också en jänkare, fast med kvalitetstänk från nippon