Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Schassen

Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Schassen »

Tittade på SMHI:s 10-dygns prognos för Göteborg, regn 8(10) dagar säger det inkl. 2011-06-02 "regn". Vart tog solen och värmen vägen? :?

Hade i alla fall lite flyt idag, hela natten öste det ner regn, så på med regnstället i morse och körde ner hojen till honda (däckbyte fram) inte en regndroppe hela vägen. Inte heller på hemvägen. Men när jag just kommit hem och bara hunnit öppna garaget så kom regnet. Några droppar hann träffa hojen men inte fler. Hojen glänser fortfarande :D
Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Mange »

Jag blev överaskad av regnet när jag va hos en polare på Tyresö förra Tisdagen, körde i ösregn på Essingeleden det va inge roligt alls, kunde hälla vatten ur kängorna när jag kom hem, ska införskaffa ett par riktiga hojstövlar.
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Schassen

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Schassen »

Mange skrev:Jag blev överaskad av regnet när jag va hos en polare på Tyresö förra Tisdagen, körde i ösregn på Essingeleden det va inge roligt alls, kunde hälla vatten ur kängorna när jag kom hem, ska införskaffa ett par riktiga hojstövlar.
Du borde prata med min bättre hälft, hon hade samma problem förra året när vi körde våra hojar till Västervik. Hon hade luftkonditionering i kängorna, inte alls roligt när det regnar. Tog två dagar att torka ut.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Nesse »

Ett tips är att ha med sig plastpåsar (och silvertejp). Om kängorna redan blivit blöta kan man använda små plastpåsar runt torra strumpor i de blöta kängorna, nödlösning om man blir dyngsur på en semestertur (funkade för mig i Norge för ett par år sedan)...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Raffe Gbg »

Plastkassar funkar faktiskt även utanpå handskarna i nödfall om det skulle vara ihållande regn. Ser inte så coolt ut, men man håller iaf händerna torra och hyfsat varma. I st f silvertejp skulle jag rekommendera gummiband av det något kraftigare slaget. Det blir lite lättare att få av sig kassarna om man skulle behöva tanka eller nåt ... :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Nesse »

Raffe Gbg skrev:Plastkassar funkar faktiskt även utanpå handskarna i nödfall om det skulle vara ihållande regn. Ser inte så coolt ut, men man håller iaf händerna torra och hyfsat varma. I st f silvertejp skulle jag rekommendera gummiband av det något kraftigare slaget. Det blir lite lättare att få av sig kassarna om man skulle behöva tanka eller nåt ... :wink:
Provade det för nåt år sedan, men jag hade nog fel påsar, eller skulle nog använt silvertejp på den... för de blåste sönder och gjorde så att det var svårt (halt) att hålla gasen... två par handskar (ett par i reserv) fungerar också :-). Men platskassar är hur som helst användbara :D
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Ett tips är att ha med sig plastpåsar (och silvertejp). Om kängorna redan blivit blöta kan man använda små plastpåsar runt torra strumpor i de blöta kängorna, nödlösning om man blir dyngsur på en semestertur (funkade för mig i Norge för ett par år sedan)...
Det stämmer nog, tror min bättre hälft gjorde samma sak i Västervik när vi åkte i courtagen.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Bobby »

Stora diskhandskar är ett beprövat knep :wink:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Martin »

Åka bil är ett annat!!!

/Martin
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Nesse »

Martin skrev:Åka bil är ett annat!!!

/Martin
Töööst gubbe, putsa siverkulan och åk hoj du med ;-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:Åka bil är ett annat!!!

/Martin
Bra Martin, p.s. glöm inte soppaburken som jag har beställt av dig.
Användarens profilbild
Totte
Regionskontakt Dalarna
Inlägg: 373
Blev medlem: 16 nov 2007, 07:38
VTX-modell: VTX 1800, 2006 mattsvart. Honda VFR1200f, 2010 Röd
Ort: Ludvika, Dalarna

Re: Jaaaaa Nu är den Svenska sommaren här....

Inlägg av Totte »

För den som har dåliga handskar finns denna fina handske.
Lätt att sätta på handtagen :D :D

http://bloggen.motionspaddla.nu/2008/10 ... ndske.html
Skriv svar