Lite om skylt fram...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Lite om skylt fram...

Inlägg av Nesse »

---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Lite om skylt fram...

Inlägg av Raffe Gbg »

Gött. Tänk om Transportstyrelsen kunde designa om skylten också så den blev i lite behändigare (snyggare) format, utan att för den skull bli mindre synlig. En nåd att stilla bedja om...
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Lite om skylt fram...

Inlägg av Nesse »

"Vi" (jag och en kollega) håller på och kollar på den detaljen. Det finns några issues, det ena är en upphandling av tillverkning av skyltar, den gäller under ett antal år och under den perioden är storlekarna i princip låsta. Tror nuvarande upphandling sträcker sig 2 år framåt. Sedan gäller det att övertala handläggare/tjänstemän på Transportstyrelsen att storleken kan minskas och att vi mc-ägare är beredda att betala mer för en "snyggare" skylt (högre självkostnadspris). Eftersom många av oss kan köpa en "icke giltig" skylt för flera hundra kronor så är det med högre självkostnadspris ingen stor grej.

Största problemet är att få direktkontakt med den person som utreder skyltstorleken, jag har inte lyckats ta reda på det trots att jag jobbar på Transportstyrelsen. Förmodligen är det någon som inte vill bli kontaktad om detta...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Lite om skylt fram...

Inlägg av Bobby »

hmm, intressant det där om upphandlingen. Man tycker ju att tillverkaren som har kontraktet skulle bli förtjust om de kunde ta lika mycket betalt men använda 20% mindre material i tillverkningen.

Stay on it Nesse!
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Lite om skylt fram...

Inlägg av Schassen »

Vet inte vem som tillverkar skyltar i Sverige men i USA så är det fångar i fängelser som pressar plåtarna, vad skylt fram på en hoj beträffar har jag bara en sak att säga - "NEJ TACK".
Skriv svar