Länge sedan någon skrev ett skämt

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Schassen »

Varför har blonda tjejer blåmärken runt naveln?
Därför att blonda killar är heller inte så smarta.
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Hasse-c »

NÅGOT AV DET KLOKASTE JAG LÄST PÅ MÅNGA ÅR!

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.

När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.

Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.
Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin.

Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin . :roll:
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av moberg »

kan hända gammal men ändå. :mrgreen:

Blondinen ringer pojkvännen: "Kan du hjälpa mig? Jag har ett jättepussel och vet inte hur jag ska göra" Han: "Vad ska det bli då?"
Hon: "En tupp enligt bilden. " hon visar alla bitarna och han tittar en stund: "Det går aldrig sätta ihop det här till något som liknar en tupp."
Han tar hennes hand och fortsätter: "Nu tar vi en kopp kaffe...
och sen stoppar vi tillbaka alla cornflakes i kartongen igen!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ha en skön vecka. 8)
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Martin »

@ Moberg, hahahaha, och tack för besöket!!! Återgår nu till pusslet.

/Martin
Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Boatman »

Ett äldre par gör sig klara för ett skjut. Frun smörjer in sig med glidmedel där nere, flera gånger.
Mannen ser förvånat på. Så tar han kedjan från sin fickur och snurrar den runt sin mandom
- Varför gör du så frågar frun.
- Jag sätter på snökedjorna, det ser ut att bli halt ikväll
Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Boatman »

Benny gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sa:
- Åh, vad ditt hår luktar gott i dag, alldeles nytvättat!
Kvinnan blev rasande o gick raka vägen in till chefens kontor o talade om att hon blev sextrakasserad på sitt jobb.
- Vad är det som har hänt? frågade chefen.
- Benny sa att mitt hår luktar nytvättat!
- Men vad är det för farligt med det då?
- Vad som är farligt med det? Benny är ju för fan dvärg!
busslasse
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 20 sep 2005, 15:36
VTX-modell: vtx 1800, 2005
Ort: Alunda
Kontakt:

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av busslasse »

Det var samling på dagis och alla barnen satt i en ring och fröken säger att idag ska alla få berätta vad deras pappa jobbar med.
Det var många olika yreken, snickare, polis, brandman, kock och en massa olika yrken.
Lilla Olle satt alldeles tyst och fröken frågar -Men du då Olle, vad jobbar din pappa med. Olle sitter tyst en lång stund sen tittar han ner i golvet och säger - Min pappa är manlig strippa på en bögklubb.

Fröken blir bekymmrad och tar snabbt alla barn och sätter dom att göra annat och tar sen med sig Olle ut i ett annat rum och frågar - Men Olle är det här verkligen sant ?
Olle skruvar på sig och säger - Nä det var ljug men det är så pinsamt att säga att han faktiskt spelar för AIK. :oops:
Schassen

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Schassen »

Fyra män spelade golf, tre av männen började prata om sina söner medan den fjärde mannen gick och betalade.

Den första mannen sade:
- Min son är arkitekt, och han är så framgångsrik att han gav sin vän ett hus gratis.

Den andra mannen sade:
- Min son är bilförsäljare och delägare i firman. Han är så framgångsrik att han gav sin vän en ny Mercedes gratis.

Den tredje mannen, som inte ville vara sämre än de första två sade:
- Min son är börsmäklare, och han är så framgångsrik att han gav isin vän en hel aktieportfölj.

När den fjärde mannen hade betalat och anslutit sig till gruppen sa en av männen:
- Vi står precis och pratar om våra söner. Hur står det till med din grabb?

Den fjärde mannen svarade:
- Min son är bög och jobbar som stripdansör på en gaybar.

De andra tystnade...

- Jag är inte direkt helnöjd med att han jobbar som stirppa, fortsatte den fjärde, men han verkar ha det bra ändå. Hans tre senaste pojkvänner har gett honom en villa, en splitterny Mercedes och en atkieportfölj.
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av moberg »

En morgon när prästen skulle gå till jobbet hittade han en DÖD GRIS vid sidan av vägen. Han ringde polisen och berättade om den döda grisen..
Då sa polisen lite stöddigt: - Jag trodde att Ni tog hand om de döda?
Prästen fann sig snabbt och svarade då:
- Ja det gör vi, men vi ringer alltid deras anhöriga först...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Nesse »

Dagens sanning?

En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade:

- "Ursäkta kan Du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig."


Kvinnan nedanför svarade:

- "Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41´47´´ nordlig bredd och 10 12´47´´ västlig längd."

- Du måste vara tekniker" sade mannen.

- Det är jag sade kvinnan - hur visste Du det?"

- "Tja," sade mannen - "allt Du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är, att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av Din hjälp är, att Du försenat mig ytterligare."

Kvinnan nedanför konstaterade:

- "Du måste sitta i ledningen, i direktionen."

- "Det gör jag sade ballongskepparen. Hur kunde Du veta det?"

- "Det är enkelt - Du vet inte var Du är eller vart Du skall. Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. Du har gett dig in på något som Du inte är i stånd att klara av och förväntar Dig att människor under Dig skall lösa Ditt problem.

Faktum är att Du befinner Dig i samma situation nu som Du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel."
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av moberg »

Nesse skrev:Dagens sanning?

En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade:

- "Ursäkta kan Du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig."


Kvinnan nedanför svarade:

- "Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41´47´´ nordlig bredd och 10 12´47´´ västlig längd."

- Du måste vara tekniker" sade mannen.


- Det är jag sade kvinnan - hur visste Du det?"

- "Tja," sade mannen - "allt Du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är, att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av Din hjälp är, att Du försenat mig ytterligare."

Kvinnan nedanför konstaterade:

- "Du måste sitta i ledningen, i direktionen."

- "Det gör jag sade ballongskepparen. Hur kunde Du veta det?"

- "Det är enkelt - Du vet inte var Du är eller vart Du skall. Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. Du har gett dig in på något som Du inte är i stånd att klara av och förväntar Dig att människor under Dig skall lösa Ditt problem.

Faktum är att Du befinner Dig i samma situation nu som Du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel."
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hahahahahaaa
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Schassen

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Schassen »

Förste kastare var ryssen Ivan.
Han svingade och svingade och släggan landade 3m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Ivan och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från Ryssland är så grym på slägga?
Ivan svarade:
- Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i Ryssland ställer vi upp på nationen genom att bli en bra idrottsman.
Andre man in i ringen var Bob från USA.
Han svingade och svingade och släggan landade 4m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Bob och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från USA är så grym på slägga?
Bob svarade:
- Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i USA gäller det att ta chansen innan någon annan tar den och satsa på sig själv.
Siste man in i ringen var Rune från Sverige.
Han svingade och svingade och släggan landade 8m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Rune och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från Sverige är så grym på slägga?
- Rune svarade:
- Min far var kommunalarbetare, min farfar var kommunalarbetare och jag har
fått lära mig från barnsben att får du ett verktyg i händerna, så släng det långt åt helvete!
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Hsun »

En glädjeflicka i de tyska kvarteren hade dåligt med kunder, så hon funderade på någon affärside .
Och kom på att hon skulle ha något erbjudande...så hon tatuerade in Regan på det vänstra låret och Gorbatjov på det högra. Så gick hon med erbjudandet att gissar du rätt på båda gubbarna så blir det gratis.
Kunderna kom och den förste lyfte på kjolen och tittade...jaha den till vänster är ju Regan men den till höger vet jag inte vem det är.
Nästa som kom lyfte på kjolen och sa jaa den till vänster vet jag inte vem det är men den till höger är ju Gorbatjov.
Den tredje som kom lyfte på kjolen och tittade länge...och sa den till vänster vet jag inte vem det är och den till höger vet jag inte heller vem det är med den i mitten med den rödhåriga kallufsen och de två feta läpparna måste vara Boris Becker.
Hsun-1800 röd så klart.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Nesse »

Berra kommer hem och hittar sin fru i sängen. I askfatet bredvid sängen ligger en cigarr och pyr.
- Var kommer den där ifrån undrar Berra argt..
Det är tyst en stund, sedan hörs en röst från garderoben:
- Kuba...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Länge sedan någon skrev ett skämt

Inlägg av Schassen »

En familj sitter runt middagsbordet och sonen frågar om han kan få ställa en fråga. Pappan svarar.
"Ja visst, fråga på bara"
Den unga mannen frågar sin pappa, "Pappa, hur många olika typer av bröst finns det?"
Pappan blir lite förvånad, men svarar, "Jo min son, det finns tre sorters bröst.
I 20-års åldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta.
Runt 30 - 40 Års åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga.
Efter femtio, blir brösten som lökar.
"Lökar?"
"Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta"
Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar.
"Kan jag ställa en personlig fråga?
Mamma, hur många typer av penisar finns det?
Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar.
"Jo min dotter, en man går igenom tre faser.
I 20-års åldern är en mans penis som en ek, ståtlig och hård.
Runt 30 - 40 års åldern är penisen som en björk, flexibel men pålitlig.
Efter femtio blir penisen som en julgran."
"Julgran?"
"Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration."
Skriv svar