Ryggmärket

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Ryggmärket

Inlägg av Schassen »

Märkte det inte först, men ser det nu när jag har fått det nya ryggmärket fastsydd på skinnjackan.

Det nya märket är inte identiskt till det gamla, delvis har det nya märket mörkare nyanser av gråskala och delvis är det nya märket mindre än det gamla.

Det gamla hade måtten h: 20 cm x Br: 18,5 cm på den bredaste punkten.

Det nya har måtten h: 18 cm x Br 18,5 cm på den bredaste punkten

Den bredaste punkten på klubbmärket är de yttre spetsarna av bokstaven "V"

Höjden har jag mätt från botten av ordet Sweden upp till topp av den runda röda bakgrunden bakom bokstäverna VTX.

Och sist så verkar kvaliteten på plasten på märkets baksida vara sämre än på det gamla därför att det släpper när man klipper bort det överflödiga materialet. Har klippt efter märkets form. Svårt att förklara. Det var någon annan inom klubben som hade gjort så vilket uppdagades i Västervik. Hur som helst, det ser i alla fall snyggare ut än om det sitter en fyrkant på ryggen.

Vet inte om förändringen av mått och färgnyansen var medvetet eller om det är ett misstag från klubbens leverantör???????
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ryggmärket

Inlägg av Toolbox »

Sergeant skrev:Märkte det inte först, men ser det nu när jag har fått det nya ryggmärket fastsydd på skinnjackan.

Det nya märket är inte identiskt till det gamla, delvis har det nya märket mörkare nyanser av gråskala och delvis är det nya märket mindre än det gamla.

Det gamla hade måtten h: 20 cm x Br: 18,5 cm på den bredaste punkten.

Det nya har måtten h: 18 cm x Br 18,5 cm på den bredaste punkten

Den bredaste punkten på klubbmärket är de yttre spetsarna av bokstaven "V"

Höjden har jag mätt från botten av ordet Sweden upp till topp av den runda röda bakgrunden bakom bokstäverna VTX.

Och sist så verkar kvaliteten på plasten på märkets baksida vara sämre än på det gamla därför att det släpper när man klipper bort det överflödiga materialet. Har klippt efter märkets form. Svårt att förklara. Det var någon annan inom klubben som hade gjort så vilket uppdagades i Västervik. Hur som helst, det ser i alla fall snyggare ut än om det sitter en fyrkant på ryggen.

Vet inte om förändringen av mått och färgnyansen var medvetet eller om det är ett misstag från klubbens leverantör???????
Ursäkta ord valet
förb..... jävl..... brodyrmärken hopplöst med kvalité och färger :evil: ( jag kan skicka runt en tuschpenna så får vi rita dit loggan istället) :idea:

jag kollar detta :roll: Tyvärr så hade vi inget gammalt märke att jämföra med när vi fick dom nya

/Shopen 8)
Skriv svar