Victory

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Victory

Inlägg av Hsun »

Nu har det öppnat en ny mcaffär i Sundsvall, det är Stonetown Custom
som ska sälja Victorys mc program. Var där och kollade invigningen, det var mycket folk, vet en som bytte bort VTXen mot en Victory.
Känns som det är en värdig ersättare till VTX:en när den har gjort sitt.
www.stonetown.se
Hsun-1800 röd så klart.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Victory

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag har en polare som köpte en ny Victory Hammer i somras. Den är väldigt läcker och han är helnöjd. Fast det återstår väl att se hur den håller i längden. Han bytte in en Kawasaki Mean Streak för övrigt, ingen VTX.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Victory

Inlägg av Schassen »

Jag har sett några Victory som är snygga samtidigt som vissa av dem ser ut som ett utomjordigt rymdskepp på två hjul. Men vill man ha amerikanskt så är det troligtvis ett bra alternativ till HD. Men jag håller med Raffe, tiden får avgöra hur bra de är på sikt. Mycket pengar för ett fordon man kan köra så kort period under året.
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Re: Victory

Inlägg av Hsun »

Jo det ska bli intressant att följa dom framöver och visst är dom dyr.
Vi får väl se vilket andrahandsvärde det blir på dom om några år.
Utseende är lite speciellt, precis som VTX:en så är framlycktan känneteknet. Det är väl tur att både tycke och smak är olika från person till person.
Hsun-1800 röd så klart.
Schassen

Re: Victory

Inlägg av Schassen »

Ja tänk om alla tyckte som HD folket... Usch och Fy....
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: Victory

Inlägg av Sidewagon »

Hallå VTX bröder!!
Ni har faktiskt en Victory pionjär i clubben!!!!
Test körde en Victory 2005 i US och blev frälst köpte min första 2006 den första Jack pot i Sverige vad jag vet.sen blev det en Hammer S 07 följt av en Vision 08 och sedan en Lehman Trike Pitboss fabriks byggd på en Vicrory Kingpin torer,den enda sålda utanför USAs gränser, dom finns för beskådan i mitt garage bredvid VTXen om någon är intreserad!!!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Victory

Inlägg av Nesse »

HEJ.... KUL ATT SE DIG WAGGAN!!!!

Jag ska absolut komma förbi dig vid nåt tillfälle... kan ta det när jag hämtar upp whiskeyn hos Alba :-P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Victory

Inlägg av Peo »

tjena waggan, klart jag vill komma å se dina victory vid tillfälle... det är ju fina hojar å står sig väl i klassen custom.
ses vi på mässan kanske?
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Victory

Inlägg av Schassen »

Jag prenumererar på newsletters från Victory MC, detta anlände häromdagen.

newsletter@victorymotorcycles.se


visa information 17 jan (2 dagar sedan)


På grund av en felskrivning vill vi skicka ut en ny, korrigerad pressrelease. Vi beklagar om den tidigare pressreleasen orsakat eventuella olägenheter.

Pressrelease 2011-01-17
Victory Motorcycles

Stonetown Custom öppnar upp sin nya butik i anrika lokaler på södra sidan av Sundsvall nu till helgen. Det blir den femte i raden av Victoryåterförsäljare i Sverige, men den första renodlade Victorybutiken - Victory Concept Store.

Andreas Sedin är mannen bakom butiken och han har en gedigen bakgrund i customkretsar.
"Det var min far som hade Moped & Motortjänst som på sin tid var Norrlands Custombutik nummer 1. Moped & Motortjänst grundades 1965 och pappa tog över butiken på 80-talet. Nu startar jag om i samma, traditionsrika lokaler. Jag har aldrig gjort någon hemlighet över att jag verkligen gillar amerikanska motorcyklar och här har jag chansen att göra något som är lika unikt som Victoryhojen i sig - öppna en riktigt Victory Concept Store."

Stonetown Custom kommer förutom att sälja Victory motorcyklar, kläder och tillbehör även att fokusera på en del med begagnade motorcyklar samt serviceverkstad. Lördagen den 15 januari är det officiell invigning av butiken.

Victory är det första nya amerikanska motorcykelmärket på över 60 år. Märket skapades för 12 år sedan. Motorcyklarna är i customsegmentet och byggs i Spirit Lake, Iowa. Bakom Victory står den internationella koncernen Polaris Industries som bygger och saluför motorfordon för rekreation och arbete. Polaris Industries omsatte omkring 14 miljarder kronor 2009.

Victory lanserades i Sverige för några år sedan och återförsäljare finns nu i Sundsvall, Uppsala, Strängnäs, Borås och Bromölla. En Victory är en färdig customhoj, direkt från fabrik. I USA har Victory rönt stora framgångar och vunnit pris för flest antal nöjda kunder. Den berömde customhojbyggaren Arlen Ness har tagit sig an Victory, så har också hans son Cory och hans barnbarn Zach Ness gjort. Dessa tre ikoner kommer till MC-Mässan På Två Hjul i slutet av januari.

V For Victory
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Victory

Inlägg av alba »

Sidewagon skrev:Hallå VTX bröder!!
Ni har faktiskt en Victory pionjär i clubben!!!!
Test körde en Victory 2005 i US och blev frälst köpte min första 2006 den första Jack pot i Sverige vad jag vet.sen blev det en Hammer S 07 följt av en Vision 08 och sedan en Lehman Trike Pitboss fabriks byggd på en Vicrory Kingpin torer,den enda sålda utanför USAs gränser, dom finns för beskådan i mitt garage bredvid VTXen om någon är intreserad!!!
Tjena Waggan, tar du med dej en Victory Ness Signature Series Cory Ness JackPot 2009 till lelleträffen ?
För jag har lite plats över i garaget :D
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: Victory

Inlägg av Sidewagon »

alba skrev:
Sidewagon skrev:Hallå VTX bröder!!
Ni har faktiskt en Victory pionjär i clubben!!!!
Test körde en Victory 2005 i US och blev frälst köpte min första 2006 den första Jack pot i Sverige vad jag vet.sen blev det en Hammer S 07 följt av en Vision 08 och sedan en Lehman Trike Pitboss fabriks byggd på en Vicrory Kingpin torer,den enda sålda utanför USAs gränser, dom finns för beskådan i mitt garage bredvid VTXen om någon är intreserad!!!
Tjena Waggan, tar du med dej en Victory Ness Signature Series Cory Ness JackPot 2009 till lelleträffen ?
För jag har lite plats över i garaget :D
Halå Alba
Nä Cory Ness Jackpot en står i mitt Garage i Lesur Minnesota tillsamans med en Cross Country Pearl White & Vogue pluss min Röda Excelsior Henderson 2000,men om du ska till Lelle veckan så är du välkommen till Gräddhyllan :wink:
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Victory

Inlägg av alba »

Blir det en corona som vanligt,
HHHHmmm !!!!men hur kan det heta gräddhyllan när det ligger längst ner och längst bort
Vi åker södersvängen på fredan :D
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: Victory

Inlägg av Sidewagon »

alba skrev:Blir det en corona som vanligt,
HHHHmmm !!!!men hur kan det heta gräddhyllan när det ligger längst ner och längst bort
Vi åker södersvängen på fredan :D
HHHHmmm !!!!
JO
För GRÄDDAN från UA bor där :|
Så nu vet du!!!
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Victory

Inlägg av alba »

Är det en 09 som står i garaget ?
Bild
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Skriv svar