Föregångaren till VTX

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Föregångaren till VTX

Inlägg av Schassen »

Vi har en liten diskussion angående en modell mc som kanske var VTXens föregångare, skulle vara en muskelpaket med boxermotor. Själv vet jag inte vad killen jag snackar med kan syfta på eftersom jag har uppfattat VTX som en helt egen modell med extrem motor på sin tid. Andra hojar jag känner till som är äldre eller lika gamla som VTX är VT modellerna. Han snackar om en VT 1400 cc hoj, är detta en föregångare till VTX:en.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Föregångaren till VTX

Inlägg av Nesse »

Tveksamt, tror han har helt fel.... Han har nog tänkt på Valkyrian (och Rune) som har en motor som jag tror är hyfsat lika den som är på Guldvingen.

VTX har evolverat ur VT serien som jag tror
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Föregångaren till VTX

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Tveksamt, tror han har helt fel.... Han har nog tänkt på Valkyrian (och Rune) som har en motor som jag tror är hyfsat lika den som är på Guldvingen.

VTX har evolverat ur VT serien som jag tror
Att VTX har evolverat ur VT-serien är vad jag sade till honom att jag tror, för övrigt så kände jag inte igen något av hans argument. Vi lät det gå med det. Vi gick ut på Internet och försökte googla fram lite fakta som skulle kunna visa på VTXens föregångare men fann ingenting.
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Föregångaren till VTX

Inlägg av snake »

Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Skriv svar