Bra citat

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Bra citat

Inlägg av Nesse »

Hittade ett bra citat: Kör försiktigt, livet är kort nog ändå, och död är man ju jävligt länge...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Bra citat

Inlägg av 88:an »

Hej Nesse :!: Bra citat att bygga på :wink:

Om man kör enormt försiktigt så kanske

livet blir lite längre än kort nog ändå

och inte död lika jävla länge :roll:

Hälsn. En som va nära 8)
Schassen

Re: Bra citat

Inlägg av Schassen »

Kör rätt istället, det finns gott om folk som kör försiktigt "överdrivet" och en massa som kör tvärt om. Finns mycket mystik kring vad som kommer efter detta livet, kanske vi får ta med oss våra VTX dit..., kanske det aldrig snöar där, kanske det aldrig regnar där, kanske....

Nä det tror inte jag heller på men man får väl hoppas...
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Bra citat

Inlägg av Nesse »

Sergeant skrev:Kör rätt istället, det finns gott om folk som kör försiktigt "överdrivet" och en massa som kör tvärt om. Finns mycket mystik kring vad som kommer efter detta livet, kanske vi får ta med oss våra VTX dit..., kanske det aldrig snöar där, kanske det aldrig regnar där, kanske....

Nä det tror inte jag heller på men man får väl hoppas...
Beror väl på vad man lägger i ordet försiktigt... jag tolkar det som att man inte ska chansa utan vara uppmärksam och förutseende. Att vistas i trafiken handlar om att skapa marginaler...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Bra citat

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:
Sergeant skrev:Kör rätt istället, det finns gott om folk som kör försiktigt "överdrivet" och en massa som kör tvärt om. Finns mycket mystik kring vad som kommer efter detta livet, kanske vi får ta med oss våra VTX dit..., kanske det aldrig snöar där, kanske det aldrig regnar där, kanske....

Nä det tror inte jag heller på men man får väl hoppas...
Beror väl på vad man lägger i ordet försiktigt... jag tolkar det som att man inte ska chansa utan vara uppmärksam och förutseende. Att vistas i trafiken handlar om att skapa marginaler...
Just det! :)
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Bra citat

Inlägg av Raffe Gbg »

Visst ska man köra med omdöme, men ibland hjälper inte ens det. Det finns alltid nån svagsynt gubbjävel som rammar dig när du är på väg ur en rondell... :evil:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Bra citat

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Visst ska man köra med omdöme, men ibland hjälper inte ens det. Det finns alltid nån svagsynt gubbjävel som rammar dig när du är på väg ur en rondell... :evil:
Eller som nästan rammar dig när de byter fil på motorvägen i en kurva samtidigt som det snackar på telefon/smsar... Det hände mig härom dagen och då satt jag ändå i min bil och han i en skåpbil på påfarten till E-20 från E-4 från Tingstads tunneln
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Bra citat

Inlägg av Nesse »

Ja man kan aldrig skydda sig mot en som bryter mot regler och vett... men om man strävar efter att skapa marginaler för sig så kan det räcka åt andra ibland också... rondeller är väl iofs ett eget kapitel. Häromdagen var jag inblandad i en incident som slutade lyckligt... En person som hade väldigt brottom körde om mig på insidan (han kom på en påfart). det är väl ok, om det inte vore så att det knappt fanns plats före mig, men eftersom man ska skapa marginaler så bromsade jag in så han kunde tränga sig in... sedan fick han naturligtvis bromsa väldigt hårt. Därefter skulla han byta till vänster fil fick vänta på en bil men såg troligen inte att det var två bilar ganska tätt och han tvärsvänger då över till andra filen och nu snackar vi centimetrar från att det smullit... riktigt otäck hur jävla oskärpt han var. Hade vi inte haft turen så hade det säkerligen blivit en rejäl seriekrock. Tyvärr så var väl detta ingen engångshändelse, men vissa personer är synnerligen olämpliga att köra i trafiken... Så skapa marginaler, då har man en större möjlighet att klara sig när någon gör fel, avsiktligt eller inte...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Bra citat

Inlägg av Hasse-c »

Sergeanten kanske har rätt skrev inte Hasse Andersson en sång om det,
Eller var det. (hunden)

Får man ta hondan med sig in i himmelen? Hon är snäll och hon har vatt´en riktig vän. Hon är blank och fin och skatten är betald, får man de´du speleman så ...

Här kom det med en historia

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere!
Schassen

Re: Bra citat

Inlägg av Schassen »

Hasse-c skrev:Sergeanten kanske har rätt skrev inte Hasse Andersson en sång om det,
Eller var det. (hunden)

Får man ta hondan med sig in i himmelen? Hon är snäll och hon har vatt´en riktig vän. Hon är blank och fin och skatten är betald, får man de´du speleman så ...

Här kom det med en historia

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere!
Japp, där satt den - en 10-poängare :mrgreen:
Schassen

Re: Bra citat

Inlägg av Schassen »

Snarlik uppföljare:

Fotnot: En pitcher i baseball är den som kastar bollen mot den som skall slå bollen med ett bollträ dvs "The batter".

Två gubbar i USA hade varit kompisar sedan barnsålder, nu var de dock gamla och började inse att tiden är snart slut för dem på jorden. Båda älskade den amerikanska sporten Baseball och de funderade ofta på om det finns baseball i himlien. De kom överens om att den av dem som dör först måste på något vis förmedla till den andra om det finns baseball i himlen.

En dag dog den ena av de två och någon vecka senare uppstod en uppenbarelse när den som dog återvände till sin vän och sade:

Hey Bob, ... it's me... your friend Sam
Oh Sam, svarade Bob.... och pausade
Jo Bob sade Sam, som vi kom överens om så återvänder jag nu för att meddela dig om såväl goda som dåliga nyheter, vilket vill du veta först?
De goda nyheterna svarade Bob
De goda nyheterna är att det finns baseball i himlen sade Sam,...
De dåliga nyheterna you are pitching on Sunday.

Om den låter bekant så kan det vara att jag hörde den första gången för ca 30 år sedan i USA så den är ju inte ny precis.
Skriv svar