Negativa saker kommer i nummer av tre...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Negativa saker kommer i nummer av tre...

Inlägg av Schassen »

Att sådant som är dåligt kommer in antal av tre har vi väl alla hört talas om, nu kan jag konstatera att så är också fallet hittills i år "2011".

1. Först pajar elkontakten som styr taklampan i vardagsrummet och lampan som lyser upp vardagsrumsfönstret, kostnad för ny dubbelkontakt med dimmer 435 kr.

2. Sedan går glasögonen sönder, reparationskostnad ca 300 kr

3. och idag när jag skulle starta bilen så var den stendöd. Fick starthjälp av min ena lillbrorsa som kom hem till mig från Sjövik. Kunde sedan köra min bil till Toyota i Bäckebol där de bytte batteriet och konstaterade att generatorn inte laddar batteriet så även denna måste bytas. Notan går på ca 6' kr :evil: En ny generator får de inte in förrän på måndag tidigast, kanske inte förrän på tisdag så därför måste jag hyra en bil i en vecka. Nåja, Toyota bilförsäkring betalar i alla fall 75% av dagsyran, alltid nött!

Nu vill jag vrida tillbaka klockan till januari 2010 som inleddes betydligt billigare. Nackdelen med det är att jag i januari 2010 inte hade en relation med en kvinna, jag ägde ingen MC och jag hade inget MC kort än - så rolig var inte uppkörningen att jag vill göra det igen. Jag får nog blicka framåt istället...

Hur som helst, att dåliga nyheter kommer i antal av tre är således inte längre en myt.

Tack på förhand att jag fick denna möjlighet att avreagera mig.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Negativa saker kommer i nummer av tre...

Inlägg av Nesse »

Krya på dig 8)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar