Än går det att åka hoj

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Schassen

Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Idag hade vi städdag fram till 14 i mitt bostadsområde, 14:30 satt jag på hojen och åkte till Gråbo och följde Gråbovägen förbi Hjälbo vidare ner till stan och till baka till Lerum på E20. Kände mig sugen, det var länge sedan jag satt på hojen och körde den någonstans. Det var en befrielse att köra hoj på höstens sista dag 2010.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Nesse »

Japp, var ute och "laddade" batteriet i ca en timme idag. Riktigt gott att ta en tur.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Tjänare polarn,

Konstigt väder, när jag åkte i bilen direkt från jobbet efter nattveckan till Lilian i Värnamo var det den värsta hagelstormen halvvägs mellan Göteborg och Borås, efter Borås hela vägen till Gisslaved låg det minst 2 - 5 cm snö på vägarna. På andra sidan Gisslaved fanns ingen snö alls. På vägen tillbaka två dagar senare snöade det mellan Gisslaved och Tranemo, efter Tranemo kom bara regn. Under veckan har det varit skitväder, torsdag och fredag var varmt nog att köra hoj men ack så blött...

Igår var det mulet men behagligt i luften, efter vi hade städat färdigt våra gemensamma ytor i vår Brf, stack jag ut med hojen. Idag är tempen 15 grader, ganska mulet med inslag av blå himmel men vått på marken. Kanske jag tar hojen för en sväng idag igen, denna den första officiella dagen på vinter halvåret 2010 - 2011. :)
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Åkte en sväng till idag runt om i Götet, blev lite kyligt men det kändes bra 5/11 2010
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Nesse »

Åkte till jobbet igår och idag... kallt och lite halt i morse... men än håller jag i...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Åkte till jobbet igår och idag... kallt och lite halt i morse... men än håller jag i...
Right On, Brother! "YOU ARE HARD CORE!!!!!!!!" Ta det lugnt bara, kör med huvudet!
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Raffe Gbg »

I går, lördag, var det en kanonfin höstdag här i Göteborg, och jag passade på att åka fem, sex mil på min VTX. Tankade sedan, hällde i K-sprit och satte hojen på laddning. Kanske var det sista turen för året, kanske inte. Härligt var det i alla fall. :mrgreen:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:I går, lördag, var det en kanonfin höstdag här i Göteborg, och jag passade på att åka fem, sex mil på min VTX. Tankade sedan, hällde i K-sprit och satte hojen på laddning. Kanske var det sista turen för året, kanske inte. Härligt var det i alla fall. :mrgreen:
Har du haft problem att starta hojen när du plockar fram den igen efter vintern? Jag syftar på att du nämnde att du häller i K-sprit.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Raffe Gbg »

Nej Schassen, det är i förebyggande syfte. Lätt att det bildas kondens i tanken under vintern.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

OK, jag har hört av en del på jobbet som häller i K-sprit i sina bilar, har själv aldrig gjort det. Men då förespråkar du alltså det.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Raffe Gbg »

Tja, om du har hojen i kallgarage under vintern är det bra om tanken är välfylld. K-spriten ska motverka kondens i tanken vid temperaturväxlingar och ska ha en rengörande och korrosionsskyddande verkan. Skadar gör det i alla fall inte. Jag hade förstås inte hällt i K-sprit om jag inte hade trott på det.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Än går det att åka hoj

Inlägg av Schassen »

Jag får prova det, tack tack
Skriv svar