Barn är barn...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Barn är barn...

Inlägg av birdie »

Skall åka upp till Gävle och hälsa på mitt första barnbarn för första gången nästa helg. Kul, kul :D !

Vill bara upplysa min son att barn är barn... med följande lilla historia:

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När stövlarna äntligen - efter flera minuters jobb - sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen... Då säger Oscar:
-Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter jackan på honom, halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?

- Jag la dom i stövlarna!
Never up - never in!
Schassen

Re: Barn är barn...

Inlägg av Schassen »

Bra! :lol:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Barn är barn...

Inlägg av Nesse »

Hmmm, vad säger du 11 x 8, ska vi översätta den till engelska :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Barn är barn...

Inlägg av Schassen »

kör på
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Barn är barn...

Inlägg av Nesse »

Google:
Oscar asks his nanny to help him to put on his boots before he shall go out in the cold. They are very difficult to put on and miss really have to make the world's effort to execute the mission. When the boots finally - after several minutes of work - sit on it says Oscar:
- They sit on the wrong foot!

Miss does not believe his eyes when she finds that it is as Oscar said, the boots are wrong. She pulls like a fool for 3 minutes to take them off and start over with a super effort to bring them back ... When Oscar says:
"It's not my boots!

Miss breathe deeply and puts the lid on emotions in order not to damage little Oscar viewing her with fish eyes.
- OK, she says, we take them off then! And start with the same exercise as before.
- Why did not you say earlier? she asks when she is ready.

Oscar will say:
- It's not my boots, that's my brother, but mom wants me to have them!

Miss start to cry and, very self-controlled firm intention, she puts on the boots for a third time. Then she lifts up the Oscar, put the jacket on him, scarf and asks:
- Where are your gloves?

- I added them in the boots!
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Barn är barn...

Inlägg av 88:an »

Serganten. Tänk om alla var som dej :shock:
Skriv svar