GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Orre »

Så är det snart tid för Novemberkåsan igen! :D
Alltid mycket trevligt att vara publik ute i höstmörkret! 8)
-Om man är gott klädd vill säga!... :wink: -Och gärna med en plunta på innerfickan! :mrgreen:

I år i Gävle den 20-21'a.
Start dagsetappen lördag kl. 08.30 och kvällsetappen kl. 17. -28 mil skal det bli!! :shock:
Oficiell hemsida med karta osv. HÄR

MEN
Hemsidan blir dåligt underhållen...
Det ser inte ut som om det är satt upp någon camping över huvud taget??
Enda svar på forumet där, är att det finnes en "Engesberg camping" som INTE ligger nära?...
Vet ni Gävle-bor hur det är med den saken?

Vi tänkte köra upp en gäng med 16-manns tält i år igen, och vill så klart helst ha gångavstånd till start/mål -området. Eller i vart fall så att kåsa-bussarna passerar.
Helst skulle vi haft el i tältet med!

@Dosan. Har du någon koll på detta? -Eller kan kolla upp det?

Kul om det är fler VTX'are att träffa ute i Gävle-skogarna den 20-21 november!! 8)
Bild
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Dosan »

Såklart jag ska dit !
Ska kolla runt lite så återkommer jag med info.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Schassen

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Schassen »

Risken är väl att man får höra en massa skit om VF H..urumffffffffffff ja ni vet vad jag menar, de där primadonnorna med träpinnar i händerna :x

Kanske jag hänger på något annat år, men Lilian och jag planerar en resa tidigt nästa år till Tenneriffe, Spaniens fastland, Portugals fastland eller Madeira eller liknande så just nu får jag nog avvakta.
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Dosan »

Hallå!
Jo, Start för dagetappen 08:30 på lördagen vid gamla militärområdet I14 där det även finns två publikplatser.
Detta är precis vid västra infarten till Gävle intill E4:an och riks 80.

Eftersom banan inte får offentliggöras förrän dagen före så är det enda jag har att komma med än att det blir 2 sträckor på I14 och en vid Hagaström strax väster om Gävle och en alldeles söder om Stan intill E4:an.
Tältning borde funka på åkrarna som omger publikplatserna, start och mål.

Det är såna här gånger man känner att man blitt äldre........20 år sedan jag var med i kåsan själv.....på samma plats.

Mera info för den som inte redan vet detta: www.novemberkasan2010.se finns länk till karta över start och målområdet där nu.
Återkommer med mera info när det finns.

Detta är mitt etthundrafyrtioförsta inlägg på drygt ett år, forfarande långt ifrån rekordet som måste vara fyrahundrasextio sedan April i år va ? 8)
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Orre »

Tjenixen!

Jag har en appell till er som bor i Gävle med omnejd!
:!:

Trots tjat från mig och andra, har inte arrangören ordnat någon som helst camping, varken till tält eller husvagnar :evil: , så det ser ut som om vi måste ty till allemansrätten och ta med ström-aggregat... :wink:

HÄR SKULLE JAG BEHÖVA LITE HJÄLP!! :!:
Kunde någon vara så snäll och rekognoscera terrängen runt tävlings-centrum, som är gamla regementet??

När jag kollar på kartan, så ser det ut som om det är åkrar på andra sidan E4'an. Det ser också ut som om det ligger ett skjut-fält där.
-Jag vet dock inte om något av detta skal användas i tävlingen? Programmet släpps inte för på onsdag tror jag..

Det vore jäkla bra att veta vart vi skal köra när vi kommer till Gävle! Jag har ingen aning om hur det ser ut där... :P
Så om någon ville vara så fantastisk snäll och ta en liten sväng och kolla var vi kan slå läger, så lovar jag att bjussa på konjak! :mrgreen:
För jag hoppas verkligen att jag får träffa några av er!! :D
Detta blir kanon-kul!! :mrgreen:

Hälsningar från Orre
Tel: +47 40 20 20 24
Bild
Schassen

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Schassen »

orre skrev:Tjenixen!

Jag har en appell till er som bor i Gävle med omnejd!
:!:

Trots tjat från mig och andra, har inte arrangören ordnat någon som helst camping, varken till tält eller husvagnar :evil: , så det ser ut som om vi måste ty till allemansrätten och ta med ström-aggregat... :wink:

HÄR SKULLE JAG BEHÖVA LITE HJÄLP!! :!:
Kunde någon vara så snäll och rekognoscera terrängen runt tävlings-centrum, som är gamla regementet??

När jag kollar på kartan, så ser det ut som om det är åkrar på andra sidan E4'an. Det ser också ut som om det ligger ett skjut-fält där.
-Jag vet dock inte om något av detta skal användas i tävlingen? Programmet släpps inte för på onsdag tror jag..

Det vore jäkla bra att veta vart vi skal köra när vi kommer till Gävle! Jag har ingen aning om hur det ser ut där... :P
Så om någon ville vara så fantastisk snäll och ta en liten sväng och kolla var vi kan slå läger, så lovar jag att bjussa på konjak! :mrgreen:
För jag hoppas verkligen att jag får träffa några av er!! :D
Detta blir kanon-kul!! :mrgreen:

Hälsningar från Orre
Tel: +47 40 20 20 24
Jag antar du kommer att tävla, så önskar jag dig lycka till - "klå dem ordentligt"
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Dosan »

Men....schassen, det här är inget för gamla tunnhåriga gubbar med hockeyfrilla!
Antar att Orre å company har fullt schå att ta sej fram till fots framåt natten :roll:

Orre, jag åker in och kollar i veckan, ska ta och slå en signal till någon i tävlingsledningen och även prata med någon av deltagarna.
När kommer ni ? Ring mej i slutet av veckan.

Vi snakkes! :wink:

Ps. Såg ju för sjutton att tävlingsledaren är självaste Kalevi !!!!
Mannnen, myten, legenden som var allas enduroidol här för 25 år sen och som även fick mej att att börja med sporten.

JAG RINGER KALEVI :D
Senast redigerad av Dosan den 13 nov 2010, 17:53, redigerad totalt 1 gånger.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Orre »

Nej precis! Just hockeyfrillan sätter tyvärr en stopp för deltagande...Bild

Suveränt Dosan!!! Bild

Vi försöker komma iväg så tidigt på fredagen att vi fortfarande har lite dagsljus att sätt läger i!

Fortfarande plats i både bussen och tältet!! Bild
Så länge inget annat anmäler sig, åker vi snabbaste vägen. Dvs. E18 Årjäng-Karlstad-Örebro-Västerås och så Sala-Tärnsjö upp.
Någon VTX'are som vill haka på?? :mrgreen:
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Nesse »

Hm, ungefär vilken tid åker ni förbi Örebro tror du? Fika eller bara snack finns det väl plats för?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Schassen »

Dosan skrev:Men....schassen, det här är inget för gamla tunnhåriga gubbar med hockeyfrilla!
Antar att Orre å company har fullt schå att ta sej fram till fots framåt natten :roll:

Orre, jag åker in och kollar i veckan, ska ta och slå en signal till någon i tävlingsledningen och även prata med någon av deltagarna.
När kommer ni ? Ring mej i slutet av veckan.

Vi snakkes! :wink:
Men Dosan, ... min vän, sådant här "motorcross" kan jag inget om, jag vet att Orre är på något vis delaktig i sporten så naturligtvis gjorde jag antagandet att han skulle tävla. Vad det är för kvalitet på de tävlande i Gävle - Novemberkåsan hade jag ingen uppfattning om, kan vara amatörer eller proffs... förstår nu att de är unga vältränade proffs. :oops:

Det tar lite tid att lära känna alla, vissa tar längre än andra och vissa lär man sig aldrig känna - så är det ju! Orre har jag bara träffat två gånger, årsträffen och Notodden. Djävligt skyst kille, trevlig familj också.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Orre »

Fortfarande inga Gävle-bor som har tagit turen förbi gamla regementet och kollat läget för ett Norskt militär-tält? :roll:
Det vore mycket uppskattat som ni förstår! :wink:
Men vi håller tummarna föra att Dosan rekognoscerar åt oss! :D

@Nesse. Vi beräknar att passera Örebro si sådär vid 11-tiden. Men vi är lite uppsatta på att hinna till Gävle innan allt dagsljus svinner, så fika-pausen får nog bli en annan gång...
Fast kanske Martin hänger på! -Och då kanske vi plockar upp honom hos dig? Vi får se. Har inte fått bekräftat det ännu...
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Nesse »

Oki... det var det Martin menade... Ja då får vi se...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Dosan »

Tjena!
Jo då, jag talade med tävlingsledaren idag och så var jag dit och kollade runt lite.
Det finns gott om platser för ett tält i anslutning till start, mål, specialprov och depå.
Även starten på ss1 och ss2 är i närheten.
Har även fått tips på bra publikplatser :twisted:
Hittade ett perfekt ställe åt erat tält, ska försöka mej på att märka ut det på en karta och maila över den.
Lyckas jag inte så ringer jag eller så hänger jag gärna med er in på Fredag em. och visar er.

Hört Eddie Meduza, kalla inte mej för Norrman ? :roll:
Vi snakkes :D

Nu ska vi se.......http://kartor.eniro.se/m/I7Ak0
Det blir mitt i händelsernas centrum, jämför med kartan på http://www.novemberkasan2010.se
Senast redigerad av Dosan den 16 nov 2010, 20:37, redigerad totalt 2 gång.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Peo »

hmm, Orremannen. vad behöver man för packning för att platsa i erat militärtält då?
eller är räkmacorna gjorda å står i kylen och toan är rengjord och drickan står på kylning.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: GÄVLE - Novemberkåsan 2010

Inlägg av Orre »

Fantastiskt Dosan!! :D Många tack! :!:
Inte dumt med lite insides info! :wink: Du skal få dela med dig av publik-plats-tipsen med! :mrgreen:

Då ses vi på lördagen tänker jag! -Om du inte kommer in en tur på freda'n då..
Coolt! 8)

Jodå Peo. Kyld dricka är jag ganska säker på INTE blir något problem... :roll:
Det är nog hellre varma kläder och varmt på fötterna du måste koncentrera dig om! :!: :mrgreen:
Bild
Skriv svar