Nu har vi ett pris på oss

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Bobby »

Sergeant skrev:
Bobby skrev:Ingen över 60 borde få ha körkort!
Hur många medlemmar är upp tom 60 år i denna klubb? Får Bobby som han vill går vi ju miste på en djävla massa goa gubbar. Fan... så kan vi inte ha det!!!!!!!!!!

Det är väl snarare så att ju yngre man är ju farligare är man i trafiken. Kanske borde det isåfall vara olagligt för alla under trettio år att köra ett fordon under den mörka tiden på dygnet.

Sådärja! Så ska det munhuggas! Jag är visserligen över 30 men ändå. :mrgreen:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
axa

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av axa »

Bobby skrev:Ingen över 60 borde få ha körkort!
Tena Bobby !!

Låter lite konstigt det där med att alla över 60 inte borde ha körkort.
Jag är över 60 och har aldrig varit vållande till någon trafikolycka,men det har många ungtuppar med sina jävla plastraketer.Nej, här får du tänka om.

mvh Axa 60 år
Vtx-anda
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 maj 2010, 18:04
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: Skepplanda

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Vtx-anda »

Det där med ironi, Är inget som går hem i denna klubb eller?? :lol: :lol:
Tror nog Bobby visste vilken punkt han skulle trycka på.
Tur man fyller 35 snart så man får lov att köra på efter mörkrets ingång :lol: :lol:
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Raffe Gbg »

Det verkar som jag iaf har två och ett halvt år på mig att åka VTX, och på måndag får jag äntligen tillbaka min ögonsten från verkstaden. Blev rammad av en svagsynt bilist på väg ur en rondell den 9 juli, men nu är jag tillbaka på banan sedan några veckor och hojen är som ny, det har Anton på Honda i Göteborg sett till, i samarbete med motpartens försäkringsbolag. Själv har jag åkt på en hyrd Shadow 750 dom senaste veckorna, också betalad av motpartens försäkringsbolag. :lol:
När jag hämtar ut min svarta pärla har den fått lite extra på. Två extraljus så skumögda bilister förhoppningsvis ser mig lite bättre, och så BrakeAway Cruise Control så jag kan "låsa" gashandtaget när jag vill och frikoppla igen genom en knapptryckning eller genom att dra lite i handbromsen. Perfekt vid varmkörning och på motorvägar när man behöver vila eller värma högerhanden, eller justera backspegeln. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=MmRQGf-q6Cg
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Peo »

8) förklara dina synpunkter lite mera Bobby..... :evil:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Bobby »

Vtx-anda skrev:Det där med ironi, Är inget som går hem i denna klubb eller?? :lol: :lol:
Tror nog Bobby visste vilken punkt han skulle trycka på.
Tur man fyller 35 snart så man får lov att köra på efter mörkrets ingång :lol: :lol:

Nä, jag lägger nog ner mina försök att verbalt slå andra på axeln. Verkar mera vara vindskydd, välgörenhet och värmefiltar nuförtiden. Hoppas jag inte kränkt någon. Det är så lätt att kränka folk nuförtiden. Jag menade givetvis inte allvar med mitt påstående! Jag har själv tagit många gliringar för att jag är yngst i klubben men det har bara varit kul.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag känner mig inte det minsta kränkt, tror ingen annan tog det så heller. Bara kul med lite tjöt - med glimten i ögat. :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Martin »

Men Bobby, man kan skönja en viss vekhet i din agitation, börjar du bli försoffad eller har du tappat din ungdomliga profil, som för mig är uppskattad här på Forumet? Nä, nu kanske jag retas med dig. Skulle däremot vilja ha tebaks SKÄGGET som du lånade.

/Martin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Nu har vi ett pris på oss

Inlägg av Bobby »

Martin skrev:Men Bobby, man kan skönja en viss vekhet i din agitation, börjar du bli försoffad eller har du tappat din ungdomliga profil, som för mig är uppskattad här på Forumet? Nä, nu kanske jag retas med dig. Skulle däremot vilja ha tebaks SKÄGGET som du lånade.

/Martin

Retas på. Så länge det är med glimten i ögat så är det ok, vilket jag förutsätter att folk har, innan jag får bevis på annat.
Skägget är avplockat och ligger och väntar. Jag skickar den trans-dimensionellt så om du slutar raka hakan så kommer den dyka upp där.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar