Lånehojen

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Lånehojen

Inlägg av Schassen »

Så, nu är min hoj inne på service plus lite extra justeringar. Körde hem på lånehojen, kul att köra men aldrig i livet att jag sätter mig och kör en längre sträcka på en sådan. Hojen jag får låna är en Honda VFR1200FDA6, som sagt kul att köra med tanke på hur pigg den är men man lutar sig fram på armar och handleder hela tiden så man blir ju ganska trött fort och ont i handflaterna får man också. Så min VTX håller än, ingen annan hoj jag hellre vill ha.
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Lånehojen

Inlägg av snake »

Körde en polares Ducati Monster. Det kändes som om man hade 80 kg på handflatorna. Och knäna uppe vid hakan. Riktigt dåligt och obekvämt. Slut i armarna efter 10 minuter.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Schassen

Re: Lånehojen

Inlägg av Schassen »

snake skrev:Körde en polares Ducati Monster. Det kändes som om man hade 80 kg på handflatorna. Och knäna uppe vid hakan. Riktigt dåligt och obekvämt. Slut i armarna efter 10 minuter.
Jag instämmer, det var samma sak med låne-Hondan. Der är först när man kommer upp i högre hastigheter som vinden fattar tag i kroppen och då¨också minskar vikten på handlederna.
Skriv svar