Så var den semestern slut....

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Schassen

Så var den semestern slut....

Inlägg av Schassen »

... dags att återvända till verkligheten :( börjar jobba söndag natt "suck"
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av XY »

Sergeant skrev:... dags att återvända till verkligheten :( börjar jobba söndag natt "suck"
Vad är det för dumheter, Schassen! Vi lever väl för att arbeta, det är arbete som driver välstånd och välmående åt oss. Tag dig samman, var glad och gå till arbetet med hög svansföring....

:twisted: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Gusten »

Älskar positiva människor :lol: :lol: :lol:

//Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Raffe Gbg »

För min personliga del var det en härlig känsla att kunna gå tillbaka till jobbet i måndags efter sex veckors ofrivillig "ledighet". Och i går åkte jag 56 mil tillsammans med ett gäng mc-kompisar, vi var bl a i Kleva gruva i Vetlanda och sedan åt vi gott på ett värdshus i Eksjö. En hel del regn kom på oss, men vad gjorde det? Första riktiga turen efter smällen i Alafors den 9 juli. Visserligen på en hyrd mc, Honda Shadow, i väntan på att min VTX ska repareras, men ändå... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Senast redigerad av Raffe Gbg den 23 aug 2010, 05:19, redigerad totalt 1 gånger.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Martin »

Gott att höra, Raffe, lite regn stoppar inte en sann VTX-are, blev själv genomblöt vid hemresan från Notodden och frusen och trött och eländes värk, men glad att komma hem.


/Martin
Schassen

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Schassen »

XY skrev:
Sergeant skrev:... dags att återvända till verkligheten :( börjar jobba söndag natt "suck"
Vad är det för dumheter, Schassen! Vi lever väl för att arbeta, det är arbete som driver välstånd och välmående åt oss. Tag dig samman, var glad och gå till arbetet med hög svansföring....

:twisted: /XY
Nä du XY, inte fan lever jag för att arbeta, snarare tvärt om - jag arbetar för att kunna leva. Med andra ord, att arbeta är något som är nödvändigt för att kunna njuta av det som jag tycker är roligt och inom det facket faller inte mitt jobb. Hade antagligen varit annorlunda om jag hade jobbat med något som motsvarar min utbildning på något vis. Säkert annorlunda för dig som får jobba med något som du trivs med och är utbildad till.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Nesse »

Hmmm, jag, som schassen, arbtar för att leva... men jag trivs förbaskat bra på mitt jobb :D... maxxat?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Raffe Gbg »

Nesse, i så fall är jag också maxad. Blandning av tur, begåvning och ansträngning. Och tänk så mycket tajming och slump betyder i livet ibland. :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av 88:an »

Har varit i Göteborgs Hamn som hamnarb. i 38år. Alldrig gått till jobbet en enda dag
utan att vara positiv. Att vara hamnarb är lycka :!:

Hälsn från en positiv
88:an :wink:
Schassen

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av Schassen »

Missförstå mig rätt, jag är glad att ha ett jobb och lönen är heller inte fy skam men jag är utbildad till handelsekonom med inriktning på ekonomisk planering och uppföljning, inhemsk och internationell marknadsföring samt inköp och logistik. Eller rättare sagt jag var utbildad till det en gång, nu har åren susat förbi och jag har glömt det mesta av det jag lärde mig eftersom jag har aldrig fått möjlighet att sättä kunskapen till någon nytta - kunskap är som bekant en färskvara. Att jobba på golvet i en fabrik är inte vad jag hade planerat och det är inte därför jag gick i skolan. Jag insåg att det inte finns en chans i he...e att jag kan få ett jobb som motsvarar min utbildning i Sverige efter att ha fått nej tack, tyvärr osv. till ca 300 jobbansökningar på två år. I Sverige står det klart att man inte blir anställd för sina egna meriter utan snarare i förhållande till vem man känner. Därför lade jag ner arbetssökandet efter ett bättre jobb. Med bättre jobb menar jag ett jobb där jag som individ känner att jag bidrar med något vettigt och växer som mäniska. Men XY, du kan ju söka jobb som kollektivanställd på SKF om du tror det är ett så utvecklingsrikt jobb.
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av XY »

Sergeant skrev:Missförstå mig rätt, jag är glad att ha ett jobb och lönen är heller inte fy skam men jag är utbildad till handelsekonom med inriktning på ekonomisk planering och ......... jag bidrar med något vettigt och växer som mäniska. Men XY, du kan ju söka jobb som kollektivanställd på SKF om du tror det är ett så utvecklingsrikt jobb.
Take it easy, Schassen! Det var ingen kritik på något sätt...vi är många som känner som du när semestern och sommaren närmar sig sitt slut. :shock:

Men vintern innebär härlig med tid att jobba med hojen utan att körtid går förlorad. Gaska upp dig nu så ses vi till våren!

:D /XY

ps. jag skulle aldrig få ett jobb på SKF... ds.
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Så var den semestern slut....

Inlägg av alba »

Jag skall inte lägga mej i, så jag håller färgen :P Men det är ganska roligt, tack och lov :P 8)

Xy... om SKF nobbar kan du alltid pröva mc donalds :mrgreen:
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Skriv svar