Försök till bedrägeri...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Försök till bedrägeri...

Inlägg av Nesse »

När jag nyligen annonserade ut brors scooter så fick jag ett märkligt mail. En person frågade på engelska en del frågor om scootern. Tyckte det lät skumt, finns förmodligen billigare att köpa i Tyskland eller England, men men jag svarade på frågorna. Dagen efter fick jag ett mail enligt nedan som fick mig att börja skratta:

Hello

how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a marine engineer who's on a ship right now at Bermuda......I would want you to know that i will be paying via PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Bermuda presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...

Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount

I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.

Have a nice day.

Michiel.

Anledningen till det skrattet. tja jag vet inte hur många historier ni hört om bedragare och bilköp, men grejen är just: Bermudas, bankbetalning och courier service. Så här går det till, du får en insättning på ditt bankkonto, ibland mer än den överenskomna summan för "köparen" vill att du betalar "pick upp servicen" kontant. Du försöker ta ut pengarna men det går inte (av någon anledning jag inte kommer ihåg) för de får inte röras på ett par dagar, men du kan se pengarna på ditt konto. När sedan servicen kommer och hämtar upp fordonet och du lämnat över pappren och ev betalt servicen med egna pengar som du tagit ut från ett annat konto, så är du blåst. Pengarna på kontot är strax borta, för det visade sig att banken kunde ta tillbaka pengarna inom ett par dagar efter utbetalningen... oops...

Men vad gjorde jag då? Helt enkelt så svarade jag, "NO BANK ACCOUNT, CASH ONLY"... konstigt att han inte hörde av sig igen, eller? :lol: Fick den såld dagen efter av en köpare från Nora, CASH! :D HAPPY END!
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Försök till bedrägeri...

Inlägg av Raffe Gbg »

Bra att du inte gick på den lätte Nesse. Intresserad av ett Nigeriabrev i stället kanske..? :lol:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Försök till bedrägeri...

Inlägg av Nesse »

Raffe Gbg skrev:Bra att du inte gick på den lätte Nesse. Intresserad av ett Nigeriabrev i stället kanske..? :lol:
Nej jag hinner inte, håller på att sortera upp alla mail från Ryska tjejer som vill gifta sig med mig :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Försök till bedrägeri...

Inlägg av Bobby »

Härligt! Du fick alltså pengar i hand och en Happy Ending?
Det var en trevlig köpare må jag säga ;)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Re: Försök till bedrägeri...

Inlägg av Knodden »

Bobby skrev:Härligt! Du fick alltså pengar i hand och en Happy Ending?
Det var en trevlig köpare må jag säga ;)
Eller skall man säga GRYMT!!
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Schassen

Re: Försök till bedrägeri...

Inlägg av Schassen »

Sådana där typer finns över allt, chatter som man har och man bara väntar på att personen skall fråga dig att skicka pengar så kommer de till dig bums..., yea right!
Skriv svar